دادستان عمومی و انقلاب مشهد اعلام کرد:

3 تا 6 ماه حبس برای مواد محترقه داشتن!

دادستان عمومی و انقلاب مشهد، افرادی را که اقدام به خریداری، نگهداری و یا حمل غیر مجاز مواد محترقه کنند مستحق محکومیت حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه دانست و دستگیری تعدادی از عوامل و فروش و سازنده مواد محترقه را در مشهد تایید کرد.
کد خبر: ۱۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱ 14 March 2015

غلامعلی صادقی در گفتگو با تابناک خراسان رضوی به مخلان آسایش و امنیت شهروندان همزمان با فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال هشدار داد.

وی عنوان کرد: همه ساله در ایام پایانی سال شاهد حوادث تأسف بار ناشی از استفاده مواد محترقه و آتش زا و همچنین مواد منفجره و به تبع آن ایجاد صدمه و مزاحمت برای شهروندان وایراد خسارت به اموال دولتی و عمومی و وقوع حریق های گسترده هستیم.

وی بیان کرد: از انجا که اقدامات برخی از افراد در سطح شهر مقدس مشهد موجب بی نظمی و به بار آمدن خسارت های جانی و مالی برای آحاد مردم شریف مشهد می شود برهمین اساس دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مقدس به افرادی که آسایش و آرامش مردم را در روزهای پایانی سال به ویژه چهارشنبه آخر سال به خطر می اندازند هشدار می دهد ضمن در نظر گرفتن عواقب این گونه کارها، زمینه فراهم کردن برخوردهای قانونی را به وجود نیاورند تا در پایان سال شاهد کمترین حوادث و سوانح در شهر باشیم..

صادقی همچنین به جوانان نیز توصیه کرد تا با توجه به تقارن ایام فاطمیه ضمن رعایت حرمت این ایام رفتارهای خود را در چهارچوب قانون و ضوابط انجام و همچنین رعایت نظم و انضباط عمومی و اجتماعی را مدنظر قرار دهند.

همچنین یک منبع موثق در گفتگو با تابناک خراسان رضوی از دستگیری دو نفر در این رابطه شامل یک تولیدکننده نارنجکهای دستی که فروشنده رنگ و ابزار بود ویک نفر صاحب یک سوپر مارکت توزیع کننده مواد محترقه خطرناک در مشهد خبر داد.

وی افزود : 24 کیلو اکلیل و سرنج ازفرد تولید کننده نارنجک های دستی گرفته شد و آن بقال توزیع کننده نیز مدعی بود که این مواد محترقه خطرناک را از فردی دوره گرد گرفته است.

دادستان مشهد تعداد دستگیر شدگان در این رابطه را بیشتر از این دو فرد مذکور دانست و همچنین به خانواده ها توصیه کرد در روزهای پایانی سال ضمن حضور در کنار فرزندان و فراهم کردن محیطی آرامش بخش بر رفتارهای آنان به ویژه در چهارشنبه آخر سال نظارت کامل داشته باشند تا از وقوع حوادث ناگوار برای فرزندانشان پیشگیری گردد.

شایان ذکر است علاوه بر آتش نشانی و اورژانس که در این روزها در آماده باش کامل بسر می برند ، مديركل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي نیز که رسالت اصلی سازمانش در حوادث طبیعی و سوانح جاده ایست امروز از استقرار 40 پایگاه در چهارشنبه آخر سال و در سطح خراسان رضوی خبر داده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار