وی هماهنگی بین دستگاهی و استعلام وضعیت را از راه های رفع مشکل در این حوزه برشمرد وگفت: کسب استعلام از سازمان تبلیغات اسلامی وستاد ساماندهی حاشیه شهر از راه هایی است که می تواند مدارس را در برابر ورود جریان های مختلف فکری محافظت نماید.
امام جمعه مشهد با اشاره به موضوع امام شناسی در آموزش و پرورش گفت: در این بخش باید به موضوع کاربردی و عملیاتی بودن بحث امام شناسی توجه شود و تنها به بحث تئوریک آن اکتفا نکنیم.
وی تاکید کرد: اتصال دانش آموزان به مجاری نورانی ولایت اقدام بسیارخوبی است اما در کنار آن باید به موضوع کاربردی بودن بحث توجه دادن دانش آموزان به بحث ولایت فقیه ، رهبری و بصیرت شناسی نیز دقت لازم صورت گیرد و شرایطی ایجاد کرد که تنها دانش آموزان امامت را در مساله اساطیری و ذات مقدس ائمه خلاصه ندانند و شکل کاربردی به این موضوع داده شود.
علم الهدی با تاکید بر این که برخی عناصر سعی بر این دارند که اینگونه القا کنند که امامت موضوعی مربوط به 1400 سال پیش است تصریح کرد: باید فصلی در عرصه تعلیم و تربیت را برای آموزش امامت به صورت عملیاتی و کاربردی ایجاد گردد.
وی در ادامه توسعه کیفی که امروز مدنظر مدیران آموزش و پرورش است را موضوعی مطلوب دانست و افزود: در این حوزه لازم است توجه ویژه ای به امور تحصیلی دانش آموزان کم بضاعت و مستعد صورت گیرد.