بیمارستان بوکان سومین بیمارستان شهرستانی از نظر تعداد مراجعین/رئیس اداره ورزش و جوانان خواستار رسیدگی به مطالبات جامعه ورزشی سردشت شد/قلیان‌سراها در تکاب جمع آوری می شوند/رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب تغییر کرد

بسته خبری شهرستانها، خبرهایی را شامل می شود که از شهرستانهای مختلف استان تهیه و منتشر می شود.
کد خبر: ۱۳۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹ 24 November 2015

بیمارستان بوکان سومین بیمارستان شهرستانی از نظر تعداد مراجعین

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی :محمد یزدان پناه بخشدار بخش مرکزی بوکان گفت: شاید خیلی ها فکر کنند که کار بسیج فقط امورات نظامی و رزمی است، این در حالی است که بسیج در همه صحنه های و ابعاد جامعه حضور پر رنگی دارد.

وی افزود: در همین حوزه سلامت خدمات بسیج جامعه پزشکی که به مناسبتهای مختلف نظیر برپاییی بیمارستانهای صحرایی ، حضور در نقاط محروم و … اجرا می شود،بسیار پر ارزش و تأثیر گذار است.

یزدان پناه به زحمات پرسنل بیمارستان اشاره کرد و اظهار داشت: زحمات شما برای بیماران که به صورت شبانه روز و تکسین بخش درد آنها هستید، بر کسی پوشیده نیست و ما باید همه قدردان این زحمات باشیم.

محمدمقصدحق مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان نیز در این جلسه که به مناسبت هفته بسیج ، تودیع و معارفه مترون بیمارستان و تجلیل از بازنشستگان برگزار شد، گفت: بسجی شجره طیبیه ای است که با دور اندیشی و فرمان امام راحلمان در اوایل انقلاب تشکیل شد و امروز در تار و پود جامعه شاهد برکات آن هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان افزود: در جامعه ما بسیج یک نهاد با ارزش اجتماعی است . همانند هر نهاد دیگری که به صورت عضوی از نظام اجتماعی به شمار می آید ، نهادی که با هدف پاسداری از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی بوجود آمده است .

مقصدحق در ادامه ضمن تکریم و تجلیل از همکارانی که عمری را در این شبکه در راه خدمت به مردم سپری کرده‌اند اظهار داشت: فعالیت در حوزه سلامت توفیقی بزرگ برای افراد است که اجر دنیوی و اخروی را در پی خواهد دراد.

منیجه اکبری مدیر دفتر پرستاری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این مراسم گفت: وقتی برابر آمار و ارقام ،بیمارستان بوکان سومین بیمارستان شهرستانی بعد از ارومیه و مهاباد است که با کثرت مراجعین مواجه است ، پی به ارزش زحمات همکاران بخش درمان این شهرستان می بریم.

اکبری ادامه داد: حتی در ایام تعطیل که بیمارستانهای سطح استان را رصد می کنیم ، بیمارستان بوکان هیچ وقت دارای تخت خالی نبوده و اورژانس آن یکی از شلوغ ترین اورژانس ها بوده است و این در حالی است که بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه که بزرگترین بیمارستان استان است ، در ایام تعطیلات دارای تخت خالی است.

وی افزود: همکاران حوزه درمان این شهرستان علیرغم کمبود امکانات، باکیفیت ترین خدمات درمانی را ارائه می دهند و جو حاکم در بین پرسنل بسیار جو صمیمی و مناسب است که در کمتر جایی ما شاهد آن بوده ایم.

اسماعیل محمد عیسی زاده سرپرست بیمارستان بوکان نیز دراین جلسه اظهار داشت: بازنشستگی همکاران که دارای ۳۰ سال تجربه پربار هستند ، اگر هوشیار نباسیم می تواند ما را با مشکل جایگزین مواجه کند.

سرپرست بیمارستان بوکان افزود: تمام تلاش خود را کردیم که با اتمام خدمت آقای صادق پور ، فردی بادرایت و جانشینی مناسبی پیدا کنیم و انتصاب آقای « محمد زینت » به عنوان مترون جدید بسیار با تأمل و با رعایت همه جوانب صورت گرفته است.

در خاتمه این مراسم ضمن معرفی « محمد زینت » به عنوان مترون جدید بیمارستان، از خدمات « عزیز صادق پور » مترون قبلی که به افتخار بازنشستگی نایل آمده بود و همچنین ۷ نفر همکار بازنشسته سال جاری و یک نفر بسیج نمونه تقدیر شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان خواستار رسیدگی به مطالبات جامعه ورزشی سردشت شد

فرماندار سردشت در جلسه تخصصی هیئت های ورزشی شهرستان سردشت که با حضور دکتر چمن گلی مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد ، با بیان اینکه توسعه متوازن باید بر اساس محرومیت صورت گیرد گفت: سردشت به دلیل قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی از محرومیت هایی رنج می برد و برای توسعه باید از امکانات متوازن نه بر پایه جمعیت بلکه بر اساس محرومیت برخوردار باشد.

حسنی با تاکید بر ضرورت تقویت هیئت های ورزشی افزود: سرانه فضاهای ورزشی در شهرستان سردشت محدود است و تقویت هیئت ها و رفع نیازمندیهای جامعه ورزشی باید با نگاه ویژه مسئولان استانی صورت پذیرد.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان هدف از این جلسه را بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات هیئت های ورزشی شهرستان عنوان نمود و گفت: با همفکری گروهی و شناسایی نقاط ضعف و قوت می توانیم استعدادهای برتر را شناسایی و زمینه فعالیت بیشتر هیئت های ورزشی را فراهم کنیم.

چمن گلی آمادگی خود را برای حمایت از هیئت های شهرستان در برگزاری جشنواره ها و فعالیت های ورزشی و برنامه های آموزشی اعلام نمود.

رئیس اداره ورزش و جوانان سردشت به ارائه گزارشی از عملکرد هشت ماهه سالجاری پرداخت و گفت: در سال گذشته 3هزار و 678 نفر بیمه شده داشتیم که امسال به 4هزار 99 نفر رسیده است و آمار موجود افزایش 8 درصدی را نشان می هد.

آلی اظهار داشت: در هشت ماهه سالجاری علیرغم نامناسب بودن راههای مواصلاتی 46 گروه به مسابقات استانی،کشوری و بین المللی اعزام شده اند و 48 مورد میزبانی مسابقات را در شهرستان انجام دادیم.

وی به مطالبات جامعه ورزشی سردشت از جمله احداث خوابگاه ورزشکاران، تعمیر پیست دو میدانی، فعال کردن دیواره صخره نوردی، تامین وسیله نقلیه، ایجاد کمپ در گردنه هومل الان، حصارکشی اماکن ورزشی و ... اشاره کرد و گفت: فضاهای ورزشی در شهرستان سردشت محدود و حتی درروستاهای ما در حد صفر است.

رئیس اداره ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از حضور مدیر کل اداره وزش و جوانان آذربایجان غربی خواستار رسیدگی به مطالبات جامعه ورزشی سردشت شد.

قلیان‌سراها در تکاب جمع آوری می شوند

در این جلسه عباسی معاون فرماندار بر پیشگیری و مقابله با قلیان‌سراها در شهرستان تأکید و افزود: وجود این گونه اماکن در سطح شهرستان نگرانی جدی خانواده‌ها را در پی داشته است و در این راستا انتظار می رود با همکاری و تلاش همه ارگان‌های زیربط در جهت جمع آوری و ساماندهی قلیان‌سراها اقدام اساسی صورت گیرد.

معاون فرماندار ارتقای نظام سلامت، بهداشت و درمان را یکی از اهداف اصلی دولت دانست و یادآور شد: یکی از مهمترین عوامل در ارتباط با پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و مبارزه با عوامل بیماری‌زا، دخانیات و قلیان است و شایسته است در کنار سایر عوامل بازدارنده با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی زمینه دوری جوانان را از مصرف این گونه موارد فراهم سازیم.

در ادامه سایر اعضا به بیان نظرات و راهکارهای خود در پیشگیری و مقابله با قلیان‌سراها پرداختند و در انتها مقرر گردید جهت ساماندهی و جمع آوری قلیان‌سراها در سطح شهرستان با هماهنگی همه اعضا در زمان مقرر اقدام شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب تغییر کرد

مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولین شهرستانی مراسم تودیع « دکتر گردعلی » و معارفه « دکتر بهرامی » به عنوان رئیس جدید شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب برگزار شد.

ایرج ثقفی در این آئین با تبریک هفته بسیج، پذیرفتن مسئولیت در نظام اسلامی را یک فرصت ارزشمند و الهی در جهت خدمت به مردم دانست و افزود: جامعه دامپزشکی نقش بسیار خطیری در تأمین امنیت عذایی و سلامتی جامعه بر عهد دارند.

فرماندار شهرستان تکاب در ادامه با اشاره به انتخاب دکتر بهرامی به عنوان رئیس جدید شبکه دامپزشکی شهرستان افزود: امید است با استفاده از مدیران متعهد و جوان و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و امکانات در ارتقاء بهداشت دام و فراوردهای دامی و بهداشت عمومی جامعه گام‌های موثری برداریم.

در ادامه مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان‌غربی، با تشریح برنامه‌های شبکه دامپزشکی استان افزود: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده مسئولین استان و همراهی مردم آرامش خاطر در فضای جامعه ایجاد شده است.

داهیم، در پایان با تقدیر از خدمات دکتر گردعلی از برنامه‌های اداره کل دامپزشکی استان در راستای سوق دادن دامداری‌های سنتی و معیشتی شهرستان‌های استان به سمت صنعتی شدن خبر داد.

در پایان این مراسم از خدمات « دکتر گردعلی » تجلیل و طی حکمی « دکتر بهرامی » به عنوان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب منصوب گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار