یکی از کمبودهای استان،محلی برای نگهداری قاچاقچیان مواد مخدر در شرایط سخت است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: پیشگیری از مصرف انواع مواد مخدر تاکنون برای مسئولین استان و کشور دغدغه نشده است.
کد خبر: ۱۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶ 12 March 2015
محمد رضا ابراهیمی ظهر پنج شنبه در نشست خبری فعالیت های اخیر این شورا با بیان اینکه حمایت های استاندار فارس باعث به دست آمدن موفقیت های فراوانی در بخش مبارزه با مواد مخدر و رسیدگی به وضعیت معتادین شده تاکید کرد: در دولت تغییر نگرشی ایجاد شده که برنامه ریزی دقیق در بخش مبارزه با مواد مخدر را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه استانداری فارس با حساسیت ویژه این کار ار دنبال کرده و در سال جاری تعداد جلسات برگزار شده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فارس بی نظیر بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس یادآور شد: تا مهر ماه سال گذشته در استان فارس تنها ۱۱ کمپ ترک اعتیاد و نگهداری معتادین داشته ایم که در حال حاضر ساخت مرکز ماده ۱۶ مخصوص نگهداری معتادین پر خطر با ظرفیت ۸۰۰ نفر انجام و تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ابراهیمی افزود: ۲۸ مرکز ترک اعتیاد متخلف تعطیل و پلمپ شده و در حال حاضر نیز هیچ کمپ متخلفی در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اولویت های سال ۹۴ نیز گفت: اشتغالزایی و جامعه پذیری معتادین پاک شده مد نظر قرار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به جمع آوری معتادین پر خطر در شیراز نیز گفت: از ۱۵ اسفند ماه سال جاری بحث جمع آوری معتادین پر خطر در شیراز با همکاری دستگاه های مختلف آغاز شده که تاکنون ۳۵۰ نفر در ۹ کمپ جای داده شده اند.

ابراهیمی یادآور شد: در گذشته نیز ۳۰۰ نفر جمع آوری شده بود که در مجموع ۶۵۰ نفر از معتادین پر خطر شهر شیراز جمع آوری شده و از سال گذشته تا کنون نیز دو هزار و ۱۶۶ نفر در مراکز ترک اعتیاد و ماده ۱۶ نگهداری می شوند.

وی تصریح کرد: یکی از فعالیت های مهم در سال ۹۳ کشف و تعطیلی هشت آشپزخانه تولید شیشه در شیراز بود که این نشان از تغییر روش مصرف در جامعه از سنتی و به صنعتی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه هر روز شاهد حضور و نگرانی هایی از جانب خانواده های دارای معتادین هستیم، گفت: تمامی نهادهای تاثیر گذار در جامعه باید در بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر همکاری کنند که متاسفانه تاکنون این مهم برای مسئولین دغدغه نشده است.

ابراهیمی افزود: اما در این میان کمکهایی نیز شده که شورا و شهرداری رقمی حدود یک میلیارد تومان پرداخت و از محل اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر در جهت اجرای طرح جمع آوری، درمان و نگهداری از معتادین پر خطر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دریافت شده است.

وی تاکید کرد: یکی از کمبودهای امروز در استان فارس کمبود مرکز ماده ۴۲ بوده که محلی برای نگهداری قاچاقچیان مواد مخدر در شرایط سخت است که تاکنون هفت استان چنین مرکزی را احداث کردند اما فارس در این میان موفق نبوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار