معرفی مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز

همایش «علمداران ولایت» با موضوعیت گردهمایی دانشجویان بسیجی دانشگاه تبریز به همراه معرفی مسئول جدید بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 17 November 2015

به گزارش تابناک تبریز، رییس دانشگاه تبریز، در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر دشمنی استکبار جهانی به خاطر پیشرفت علمی ایران در عرصه های مختلف بوده است، یادآور شد: اگر بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید اهتمام ویژه ای به توسعه و پیشرفت تولیدات علمی با توجه به نیاز روز جامعه داشته باشیم و وظیفه اصلی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز حرکت به سوی مرزهای دانش و تولید علم نافع است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید ویژه دارند.

دکتر محمدرضا پور محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه ها در کنار فعالیت های آموزشی و پژوهشی، باید توجه ویژه ای نیز به توسعه مسایل فرهنگی، اعتقادی و دینی جامعه داشته باشند، تصریح کرد: تشکل های دانشجویی دانشگاه ها در تقویت و ترویج فعالیت های فرهنگی، اعتقادی، دینی و ارزشی در بین جوانان می توانند، نقش حیاتی و تعیین کننده ای داشته باشند و با برنامه ریزی و آگاهی بخشی و برگزاری برنامه های مختلف کرسی های آزاد اندیشی و برنامه های علمی تحلیلی برای توسعه همه جانبه جامعه کمک نمایند.

فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم، با تشریح دستاوردهای انقلاب در دهه های اخیر در عرصه های مختلف گفت: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا از 15 خرداد 1342 تا به امروز با ترفندهای مختلف در صدد نفوذ و ضربه زدن به این نظام است، ولی تا به حال به خاطر هوشیاری ملت ایران همه نقشه های شوم آنها نقشه بر آب شده است.

سردار غلام عسگر کریمیان، در ادامه با تاکید بر اینکه هم اکنون نظام سلطه با تدوین برنامه های مختلف از جمله جنگ نرم به دنبال نفوذ در بین جوانان و خانوادهای ایرانی است، یادآور شد: شما نخبگان جامعه و افسران جنگ نرم با تولید علم و دانش و تحصیل و تهذیب بهتر، به راحتی می توانید در مقابل توطئه آنها ایستادگی کنید.

فرمانده سپاه عاشورا، اضافه کرد: دانشگاهیان و بسیجیان با عقلانیت و روحیه جهادی و عمل انقلابی می توانند در بسیاری از کارها پشتیبان این انقلاب باشند، به طوریکه در طول تاریخ انقلاب و بعد از آن نشان داده اند که مرد میدان های سخت هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم نگاه به گذشته، ارزیابی حال خود و نگاه راهبری و عمیق به آینده را برای موفقیت هر شخص و کشوری ضروری بیان کرد و افزود: اگر اوضاع عمومی ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب را مورد مطالعه و بررسی قرار بدهیم، خواهیم دید در زمان رژیم پهلوی بلایای زیادی بر سر ملت ایران آمده بود، اما بعد از پیروزی انقلاب به کمک شما بسیجیان و دانشجویان راه پیشرفت و رسیدن به قله های تعالی ملت عزیز ایران در عرصه های مختلف فراهم تر شده و امروز از کشور به عنوان یک ابرقدرت منطقه یاد می کنند.

حجت الاسلام محمد انوری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ملت و کشور ایران در حال عبور از يک پيچ تاريخي هستند، تصریح کرد: امروزه کشور ایران در معادلات منطقه و جهان تاثیر گذار است که اینها همه به خاطر خون شهدا و انقلاب بوده است و باید به خوبی از آنها پاسداری کنیم و ادامه دهنده راه این شهدا باشیم.

یادآور می شود؛ در این آیین، هادی فکوری به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز معرفی شد و از خدمات مهدی حسن زاده، مسئول سابق بسیج دانشجویی این دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است: پخش نماهنگ عملکرد بسیج و .... از دیگر بخش های این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار