کانون های مساجد، مردمی اداره شوند

تابناک: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با برنامه های متنوع دینی و فرهنگی، نوجوانان و جوانان را به مساجد جذب کنند و باید به صورت مردمی اداره شوند.
کد خبر: ۱۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱ 11 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از شبستان حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان شب گذشته در مراسم بزرگداشت 18 اسفند در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(سلام الله علیها) کاشان اظهار داشت:کانون های فرهنگی هنری مساجد از مهم ترین پایگاه های دینی و فرهنگی هستند که بهتر استبه صورت مردمی اداره شوند.

حجت الاسلام معتمدی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجدعلاوه بر جذب کمک های مردمی باید به داشته ها، ابتکارات و توانمندی های مادی و معنوی خود تکیه کنند.

وی ادامه داد: امام جماعت، در بین متولیان فرهنگی در مسجد در راس است و باید با مدیریت خود هماهنگی و هم افزایی در فعالیت های فرهنگی ایجاد کند.

حجت الاسلام معتمدی افزود: فردی که قرار است برنامه های فرهنگی در مساجد اجرا کند باید در درجه اول نگاهش فرهنگی باشد و با روحیه بالا و درک نوجوانان و جوانان و اجازه ورود آنها به فعالیت های فرهنگی، برنامه های مناسب فرهنگی در مساجد اجرا کند.

وی گفت: باید بدانیم که نوجوانان و جوانان امروز ما مدیران آینده کشور هستند پس باید به آنها اعتماد داشته باشیم و به انها مسئولیت بدهیم.

حجت الاسلام معتمدی گفت:مسجد، محور هر محله است و اگر مسجد پویا و فعال داشته باشیم، جامعه سالم نیز برای ما رقم می خورد.

وی افزود: باید با ارائه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، نوجوانان و جوانان را به کانون های مساجد جذب کنیم.

حجت الاسلام معتمدی در پایان گفت:‌ از۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری راه اندازی شده در کشور سهم استان اصفهان یک هزار و۷۰۰ کانون است.

وی فعالیت 1700 باب کانون در استان اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی را تاکید کرد و گفت: اصفهان و کاشان نیز با ظرفیت قوی دینی و تدین مردم ولایت مدار و مذهبی آن این دو خطه را در کشور به لحاظ اجرای برنامه های کانون ها درخشان ، تاثیرگذار و طلایه دار کرده است.

حجت الاسلام معتمدی،حضور مفاخر و علمای برجسته در کاشان، آیت الله نماری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و شاخصه دارالمومنینی این شهرستان را بالاترین ظرفیت دینی فرهنگی در کاشان دانست و گفت: کانون های این شهرستان با این شرایط ویژه درخشنده می توانند منشا اثرهای تاثیرگذار در کشور شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار