نقش مهم اطلاعات صحیح از فعالیتهای بخش کشاورزی در توسعه آن

کد خبر: ۱۲۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 07 November 2015

غلامعلی مرادی در دوره آموزشی طرح آمارگیری محصولات زراعی که با حضور 40 نفر از آمارگیران در سالن همایش مرکز آموزش عالی شهید باکری ارومیه برگزار شد ، با بیان این مطلب افزود: داشتن آمار و اطلاعات صحیح از فعالیتهای بخش کشاورزی نقش مهمی را در توسعه این بخش خواهد داشت ، لذا در این راستا همه ساله مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تهیه آمار مورد نیاز بخش کشاورزی اقدام به برگزاری طرح آمارگیری نمونه ای محصولات زراعی با استفاده از روشهای علمی می نماید .

مرادی تصریح کرد: در طول اجرای آمارگیری محصولات زراعی و برآورد هزینه تولید عوامل این طرح به بیش از چهار هزار و 200 نفر بهره بردار جهت تکمیل فپرسشنامه بهره بردار و برآورد هزینه تولید محصولات مراجعه می کنند.
وی گفت: در طرح آمارگیری محصولات کشاورزی و برآورد هزینه تولید عوامل اجرایی با مراجعه مستقیم به بهره برداران نمونه و از طریق مصاحبه حضوری، پرسشنامه های مربوط را تکمیل می کنند.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: برآورد و محاسبه متوسط هزینه تولید محصولات عمده کشاورزی، میزان سطح زیر کشت و میزان تولید محصولات زراعی و نهاده های مصرفی در اراضی کشاورزی مهمترین هدف از اجرای این طرح در سطح استان است.

مرادی گفت: اجرای طرح آمارگیری محصولات زراعی و هزینه تولید در تمامی شهرستانهای آذربایجان غربی همزمان و با بهره گیری از پتانسیل های استانی و به کارگیری 60 نفر اعم ازآمارگیران ، ناظران مزرعه و بازبینها انجام می شود.
وی اظهار کرد: اجرای طرح آمارگیری محصولات زراعی و برآورد هزینه تولید از 16 آبان در استان آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور شروع شده است و تا پایان آذرماه ماه در استان ادامه خواهد داشت.

آذربایجان غربی استانی با بیش از 200 هزار بهره بردار کشاورزی است که سالانه 740 هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت انواع محصولات کشاورزی قرار می گیرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار