استانداری که وعده را تدبیر می‌داند

در حالی مردم از وضعیت نابسامان جاده آمل به چمستان گلایه دارند که استاندار مازندران همچنان وعده اتمام پروژه را به شهروندان می‌دهد و سرنوشت وضعیت نابسامان این جاده معلوم نیست...
کد خبر: ۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹ 27 January 2015
به گزارش تابناک - مازندران، یکی از سوالات مهم مردم آمل از ربیع فلاح استاندار مازندران که دیروز برای افتتاح پروژه‌های شهری آمل به این شهرستان رفته بود، وضعیت نامناسب جاده آمل چمستان و زمان اتمام پروژه بود.

لازم به ذکر است وضعیت نامناسب این محور، موجب جان باختن بسیاری از هموطنان ما شد که طبیعتا نگرانی مردم آمل را نیز در پی داشته است.

ربیع فلاح نیز درپاسخ به درخواست شهروندان آملی گفت: تاکنون 5 بار برای ساماندهی وضعیت این جاده جلسه گذاشتیم.

ضمن تقدیر و تشکر از توجه استاندار به این محور که به همراه محور ساری –کیاسر، عنوان کشتارگاه‌های انسانی مازندران را به یدک می‌کشند، باید گفت که اول اینکه خروجی این 5 جلسه چه بوده است؟ دوم آیا صرفا برپایی جلسات برای حل مشکلات ریشه‌ای استان کافی است؟ شکر خدا تا آنجا که بخواهد در مازندران جلسه برگزار می‌شود، پس چرا معضلات این استان از زباله گرفته تا وضعیت جاده‌ها روی زمین مانده و تغییری در این استان حاصل نمی‌شود؟ سوم اینکه آیا بدون طرح و برنامه ویژه حتی با 50 بار جلسه نیز مشکلات برطرف خواهد شد؟.

فلاح در ادامه گفت: پیمانکاری که در گذشته برای این پروژه انتخاب شد منابع شن و ماسه را به فروش رسانده است که در حقیقت درآمد حاصل از فروش شن و ماسه این محور، باید صرف بازسازی این جاده می‌شد.

کاش استاندار محترم روشن‌تر بیان می‌کرد این منابع شن و ماسه در کجا واقع شده و عواید حاصل از فروش آن چقدر بوده که برای بازسازی محور آمل – چمستان کافی بوده و پیمانکار این پروژه با فروش این منابع چه کرده است و الان در کجای این استان پهناور مشغول خدمت به هم استانی‌های عزیز می‌باشد!

البته فلاح جلودار در ادامه سخنانش اشاره کوتاهی به سرانجام فروش منابع شن و ماسه کرد و گفت: اعتباراتی که برای محور آمل چمستان اخذ شده در این جاده هزینه نشده است. ولی اظهار نکرد اعتبارات این جاده که پای مرگ انسان در میان است در کجا هزینه شده است و چه امری ضروری‌تر از اصلاح این محور وجود داشته که ترجیح داده‌اند در این محور استفاده نشود تا مردم این منطقه را از نگرانی در آورند!

وی با رد شدن از این مسئله با ارائه تدبیر و دادن امید به مردم تصریح کرد: با این وجود برای خارج کردن این جاده از وضعیت فعلی بودجه‌هایی در نظر گرفتیم.

 امیدواریم این سخن استاندار از همان وعده‌هایی که مسئولان معمولا در چنین مواقعی برای دلخوشی مردم بیان می‌کنند، نباشد. و حالا کسی نمی‌داند این بودجه‌هایی که آقای استاندار بیان کردند آیا برای اجرای این پروژه کافی است؟ و مدت زمان ترمیم این محور چقدر است. آیا مردم آمل باید از سیلی نقد بگذرند و به حلوای نسیه دل، خوش کنند!

نکته جالب توجه سخن پایانی استاندار است که بیان داشت: نماینده مردم نور و محمودآباد و معاون عمرانی استاندار در جریان اقدامات صورت گرفته هستند.

تعجب ما از سخنان نماینده مردم نور و محمودآباد است که تقریبا یک ماه قبل در گفتگو با رسانه ها گفته بود به خاطر 4 سال اصلاح نشدن محور آمل- چمستان از وزیر راه دولت تدبیر شکایت خواهد کرد.

اگرچه بودند رسانه‌هایی که به آقای فیاضی گوشزد کردند که دولت تدبیر حدود یکسال روی کار آمده و 3 سال از آن 4 سال مربوط به دولت دهم بوده و این شکایت مصداق « گنه کرد در بلخ آهنگری/ به شوشتر زدند گردن مسگری» هست.

اما نماینده مردم نور و محمودآباد که ظاهرا عزم خود را جزم کرده بود با جدیت همه ابهامات را مبنی براینکه این ادعا در حد شعار و اجرا نشدنی است، کنار زد و از کاملا عملی بودن این شکایت گفت. اگرچه الان دقیقا کسی نمی داند کار شکایت به کجا رسیده و این نماینده اگر در این زمینه و برطرف شدن ابهامات جاده آمل -چمستان اطلاعاتی برای آگاهی عموم ارائه دهند خالی از لطف نخواهد بود تا مردم و افکار عمومی در جریان خدمات این نماینده دلسوز قرار گیرند!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار