پدافند غیرعامل باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه گفت: پدافند غیرعامل باید در ادارات و سازمان های مختلف جدی گرفته شود و در جامعه به فرهنگ تبدیل گردد.
کد خبر: ۱۱۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 25 October 2015
مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه گفت: پدافند غیرعامل باید در ادارات و سازمان های مختلف جدی گرفته شود و در جامعه به فرهنگ تبدیل گردد.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ رضا محمودیان صبح امروز در جمع خبرنگارن استان ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل که از تاریخ 4 لغایت 10 آبان ماه به طول می انجامد، شعار هفته پدافند غیر عامل امسال را « پدافند غیر عامل، مصون سازی کشور باهمدلی و همزبانی دولت و ملت» عنوان کرد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل بدنبال ایجاد آمادگی در برابر تهدیدات احتمالی است، به تشریح لزوم اهمیت و کارکرد پدافند غیرعامل پرداخت و اظهار داشت: فرهنگسازی و آشنایی در خصوص اهداف و کارکرد پدافند غیرعامل می تواند باعث آگاهی و آمادگی بیشتر مردم در برخورد با تهدیدات و آسیبهای احتمالی و کاهش این آسیب ها باشد.

وی افزود: پدافند یا همان دفاع به دو شیوه عامل و غیر عامل اجرا می شود که در شیوه عامل از تجهیزات جنگی استفاده می شود که این کار عمدتاً در حوزه کاری نیروهای نظامی است، اما در شیوه غیرعامل دفاع بدون سلاح و تجهیزات جنگی می باشد و همه ی نهادها و سازمانها و حتی مردم میتوانند نقش موثری ایفا کنند.

به گفته این مسئول، کاهش آسیب پذیری هنگام بحران بدون اقدامات نظامی و با بهره گیری از فعالیتهای فنی و مدیریتی مهمترین هدف پدافند غیرعامل است و توسعه کشور باید با نگاه آینده و ملاحظات پدافندی باشد .

محمودیان در ادامه به تشریح عملکرد یکساله اداره کل پدافند غیرعامل استان پرداخت و افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون 3 جلسه شورای پدافند غیرعامل به ریاست استاندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل استان برگزار گردیده که ماحصل آن 26 مصوبه اجرایی بوده است.

وی افزود:در مجموع 14 شهرستان تابعه نیز 34 جلسه شورای شهرستانی به ریاست فرمانداران محترم برگزار شده که بیشتر مصوبات آن اجرایی شده و مابقی نیز در حال انجام است.

محمودیان تصریح کرد: در استان کرمانشاه دو قرارگاه پدافند زیستی و سایبری فعالیت خود را آغاز کرده و قرارگاه پدافند زیستی با برگزاری 20 جلسه کارشناسی و دو نشست ستادی وضعیت مناسبتری نسبت به فعالیتهای قرارگاه سایبری دارد.

وی اضافه کرد: تدوین سند جامع پدافند زیستی استان کرمانشاه به عنوان اولین سند زیستی استانی در کشور از مهمترین اقدامات این قرارگاه در سالجاری می باشد که در هفته پدافند غیرعامل با حضور مسئولین کشوری و استانی از این سند رونمایی خواهد شد.

وی گفت: در زیر مجموعه شورای پدافند غیرعامل استان 12 کارگروه تخصصی فعالیت دارند که جلسات مدون و ماهانه این کارگروههای تخصصی با حضور مدیران دستگاههای اجرایی در حال برگزاری است.

به گفته وی، آموزش پدافند غیرعامل از مهمترین اولویت های کاری هر ساله این اداره کل به شمار می رود که امسال نیز در یک ابتکار جالب دوره های آموزشی عمومی و تخصصی ویژه شهرستانهای تابعه استان با حضور اساتید تراز اول دانشگاهی در سه شهرستان صحنه، جوانرود و اسلام آبادغرب بصورت منطقه ای برگزار گردید و بیش از 500 نفر از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی شهرستانهای تابعه در این دوره ها حضور یافته و موفق به اخذ گواهینامه معتبر آموزشی شدند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان تصریح کرد: در حال حاضر 610 نفر نیروی انسانی بصورت مستقیم در سطح استان در این حوزه فعالیت ستادی دارند که از این حیث نیز آمار قابل قبولی را در سطح کشور داریم.

وی در ادامه با اشاره به هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل از چهارم لغایت دهم آبان ماه افزود: در این هفته برنامه های متنوعی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل به تصویب رسیده که از مهمترین این برنامه ها می توان به برگزاری 3 رزمایش تخصصی در حوزه برق، آب و سایبری اشاره نمود.

وی اعلام کرد: برگزاری دو همایش دفاع سایبری و مبحث 21 مقررات ملی ساختمان، رونمایی از سند جامع پدافند زیستی، نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس استان و برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری ویژه دانش آموزان در این هفته، فضاسازی تبلیغی محیطی در سطح استان و شرکت در برنامه های مختلف صدا و سیما و انعکاس مطالب در جراید و مطبوعات و خبرگزاری ها از دیگر برنامه های متنوع هفته پدافند غیرعامل خواهد بود.

محمودیان در پایان خاطر نشان کرد: دستورالعمل ها و قوانین بالادستی پدافند غیرعامل که در قالب بندهایی از قانون برنامه پنج ساله توسعه گنجانده شده به دستگاه های اجرایی و ادارات استان ابلاغ شده و همه دستگاه ها ملزمند برای هر پروژه ای که می خواهند بسازند و همچنین بناهای احداث شده، پیوست پدافند غیرعامل را رعایت و از مهندسین مشاوری که توسط سازمان پدافند غیرعامل تایید شده استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار