قائم مقام و دستیار ویژه قاضی‌زاده هاشمی:

لزوم بر هم‌ زدن دوگانه‌ها برای حل مشکلات کشور/قاضی‌زاده هاشمی می‌ماند

قائم مقام و دستیار ویژه قاضی‌زاده هاشمی گفت: باید با برهم زدن دوگانه‌ها و دو قطبی‌ها راه سومی برای حل مشکلات کشور ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷ 20 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سهیل کیارش روز گذشته چهارشنبه (۳۱ خردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طبق روال گذشته در انتخابات درگیر دوگانه‌هایی می‌شویم که افرادی برای رسیدن به مقاصد خود آنها را پی می‌گیرند. 

وی افزود: یکی از دوگانه‌های کنونی دوگانه کارنامه/برنامه یا گفتمان/اجرا است، ۲ طیف از افراد معتقد به انقلاب را داریم که در این دوگانه قرار گرفتند که گروهی از آنها معتقدند رئیس جمهور نیازی به گفتمان ندارد و کارنامه اجرای وی کافی است. 

قائم مقام و دستیار ویژه قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: در مقابل این طیف افرادی معتقدند رئیس جمهور باید تنها دارای فهم استراتژیک باشد و تجربه اجرایی برای وی لازم نیست و در عین حال اگر برای مسائل کشور نیز برنامه داشته باشد بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: در نقاط مقابل دوگانه‌های قدیمی نیز وجود دارد که در این روزها مطرح است، مانند دوگانه مذاکره یا عدم مذاکره که برخی کاندیداها به مطرح کردن مذاکره با غرب و عدم تبیین آن برای مردم در راستای اخذ رای اقدام می‌کنند.

کیارش تشریح کرد: بخش قابل توجهی از دهه ۹۰ توسط افرادی اداره شد که معتقد بودند ما هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم مگر اینکه مسائل را با کشورهای خارجی حل کنیم. 

وی اضافه کرد: در طرف دیگر افرادی بودند که برخی دغدغه‌مندان جریان انقلاب بدون تبیین موضوع برای مردم دم از مطلقاً عدم مذاکره می‌زدند و تبیین امور صورت نمی‌گرفت و بنابراین این سوال برای مردم باقی می‌ماند و مردم نمی‌دانند که مذاکره یا عدم مذاکره مشکلات را حل می‌کند.

قائم مقام قاضی زاده هاشمی بیان کرد: کاندیداها عمدتاً با جلب نظر مردم سعی می‌کنند در این دو قطبی‌های کاذب و پریج قرار گیرند که مردم را پای صندوق بیاورند، اما ما معتقدیم باید دوگانه‌ها را به هم زد و با تبیین دو قطبی‌ها راه سومی ارائه کرد.

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم رئیس جمهور نیاز به گفتمان شفاف با مردم مبتنی بر مبانی انقلاب دارد و همچنین نیازمند برنامه‌هایی برای مسائل کشور است که لازمه آن آگاهی به مبانی انقلاب، تجربه مدیریت در کشور و آگاهی به مسائل کشوری است.

مروری بر سوابق اجرایی قاضی زاده هاشمی 

وی در خصوص سوابق قاضی زاده هاشمی ابراز کرد: در سوابق شخصی وی هیچ حاشیه و نقطه ابهامی در زندگی او و خویشاوندان وجود ندارد، وی همچنین از سطوح مدیر کلی در کشور دارای مسئولیت بوده و در ۳۷ سالگی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شده است.

کیارش ادامه داد: حضور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بنیاد جانبازان، پست مشاور در وزارت بهداشت و عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه از سوابق اجرایی قاضی زاده هاشمی است.

قائم مقام قاضی زاده هاشمی ادامه داد: همچنین حضور در کمیسیون تلفیق بودجه به عنوان یکی از فعال‌ترین اعضا، عضویت در کمیسیون‌های مجلس و عضویت در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی طی پنج سال متمادی و در نهایت مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران به مدت سه سال از سوابق اجرایی وی است.

دولت مردم و خانواده از کجا شکل گرفت؟

وی در خصوص شعار قاضی زاده هاشمی گفت: ۲ عنصر اساسی در شعار در نظر گرفته شده است، عنصر گفتمان برای مردمی‌سازی دولت و واگذار کردن اختیارات اجرایی دولت به مردم در مباحثی که امکان واگذاری آن وجود دارد در نظر گرفته شده است.

کیارش ادامه داد: دولت خانواده نیز از باب تمرکز عمل‌گرایانه دولت به موضوع خانواده انتخاب شده، همه تصمیمات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی باید متمرکز بر موضوع خانواده باشد و در این راستا کتاب «دولت مردم، دولت خانواده» طی چند روز آتی منتشر خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی در میدان می‌ماند 

کیارش در خصوص انصراف یا عدم انصراف قاضی‌زاده هاشمی گفت: طی سال‌های گذشته تعبیر اشتباهی از لفظ کاندیدای پوششی صورت گرفته که در دوره قبل قاضی‌زاده ماند و گفتمان خود را در این راستا تبیین کرد.

وی خاطرنشان کرد: این امر در روزهای آتی نیز بدین شکل خواهد بود، در شرایطی که از فرد در خصوص انصراف یا عدم انصراف پرسش می‌شود می‌توان جواب بله/خیر داد یا دلایل را برای مردم تبیین کرد. 

وی در ادامه گفت: فرد کنار نمی‌رود مگر اینکه مصلحت بزرگتری وجود داشته باشد که در انتخابات کنونی چنین تصمیمی دیده نمی‌شود، سخن قالیباف و دیگر افراد به عنوان اجماع برای یک نفر هیچ عقبه‌ای ندارد و اجماعی تاکنون صورت نگرفته و بعید است صورت گیرد.

کیارش در خصوص بازگشت به سال ۹۲ عنوان کرد: رای جریان معتقد غرب به واسطه رقابت افراد در جریان انقلاب رخ داد نه جبهه مقابل آنها؛ یک قطب افراد موافق با مذاکره و دیگری افراد مخالف بودند و دعوا بر سر این بود که چه کسی بهتر می‌تواند مذاکره کند.

وی در پایان اضافه کرد: با کنار رفتن هر فرد مشارکت افت می‌کند و رای فرد در سبد دیگر افراد تقسیم خواهد شد، شرایط مشارکت مردم به ۱۳۸۴ شبیه‌تر است تا سال ۱۳۹۲.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار