انتظار برای معرفی منتخبان جشنواره ساوالان یک ساله شد

کد خبر: ۱۱۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 19 October 2015


انتظار برای فرجام این جشنواره از اواخر آذر سال 93 شروع شده است. ابتدا مسئولان اعلام کردند که اختتامیه این جشنواره در دو بخش اصلی با موضوع آزاد و بخش ویژه با موضوع ساوالان در پنجمین روز از اسفند ماه 93 در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود. اکنون اما گفته می شود باید منتظر آبان ماه 94 ماند تا نتایج مشخص شود.

جشنواره داستان کوتاه ساوالان با همکاری موسسه بنیان پژوهان آگاه ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد شگل گرفته است.

آثار منتخب این جشنواره قرار است با داوری محمد رضا بایرامی ، محمود مهدوی و عادل قلی پور معرفی شوند. گویا داوری نهایی هم انجام شده است و حتی منتخبان نیز مشخص شده اند اما مسئولان برگزاری جشنواره منتظر تامین بودجه هستند تا شرکت کنندگان برگزیده را شاد کند ...

سعید نوریان تنها دلیل یک ساله شدن جشنواره را کمبود بودجه خواند و افزود: به دلیل استقبال بیش از حد نویسندگان استان از جشنواره داستان کوتاه ساوالان ، مهلت تحویل آثار این جشنواره دوئ بار تمدید شده بود.

صادق نباتی مدیر عامل موسسه بنیان پژوهان آگاه و عضو ستاد اجرایی جشنواره نیز کمبود بودجه را دلیل اصلی به تعویق افتادن معرفی اثرهای برگزیده دانست و افزود: قرار بود اختتامیه مراسم همزمان با روز اردبیل برگزار و از نویسندگان آثار منتخب تجلیل شود اما از یک طرف حجم برنامه های مربوط به خود روز اردبیل و از سوی دیگر کمبود اعتبار باعث شد تا هیات اجرایی مراسم اختتامیه را عقب بیاندازد.

بسیاری از نویسندگان عمدتا جوانی که با شور و شوق بسیار آثار خود را به این جشنواره داده اند , ماهها است که در آرزوی شنیدن نام خود در بین برگزیدگان هستند، انتظاری که متاسفانه طولانی شد. آنها می گویند کاش مسئولان ابتدا با برنامه ریزی دقیق فرآیند برگزاری جشنواره را آغاز کنند و در زمان مشخص شده آن را به پایان برسانند تا حلاوت برگزاری برنامه های در خور تقدیری از این دست با گذشت زمان تلخ نشود.

محمد رضا بایرامی که یکی از چهره های شاخص ادبیات کشور به شمار می رود و خوشبختانه به عنوان یکی از نویسندگان مطرح اردبیلی در سطح کشور داوری این جشنواره را قبول کرد گفت: حدود دو ماه است که اسامی برگزیدگان جشنواره از طرف هیات داوری به مسئولان اجرایی تحویل داده شده است.

عادل قلی پور یکی از سه داور این جشنواره با بیان اینکه خودش نیز بازها زمان برگزاری اختتامیه را از هیات اجرایی جویا شده است گفت: این انتظار برای ما نیز مطلوب نیست.

ناصر اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و دبیر جشنواره ساوالان گفت: این جشنواره اولین جشنواره داستان کوتاه است که منتخبان آن همزمان با منتخبان کتاب سال استان معرفی می شوندو قرار است مراسم اختتامیه هر دو یک جا برگزار شود.

انتظار برای معرفی منتخبان جشنواره ساوالان یک ساله شد

اسحاقی با بیان این که لازم است داوری های این آثار به دقت انجام شود اضافه کرد : باید زیر بنای کار محکم باشد .قصد نداریم بخاطر زود به نتیجه رساندن این برنامه ،مراسم را عجولانه و ساده برگزار کنیم .

وی ادامه داد : تلقی ما این نیست که برای برگزاری مراسم پایانی دیر شده است زیرا ما بهترین زمان ممکن سال 94 یعنی هفته کتاب را برای برگزارس اختتامیه انتخاب کرده ایم .

وی در صحبت هایش یادآور شد که شخصا از محمد رضا بایرامی برای قبول داوری تماس گرفته است و در ادامه گفت : این جشنواره بیشتر بخاطر کیفیت و برگزاری قوی تری تا حالا به درازا کشیده است .

دبیر جشنواره داستان کوتاه ساوالان در ادامه صحبت هایش از تحویل بیش از 30 عنوان کتاب از طرف نویسنده گان هم استانی مقیم تهران برای رقابت در جشنواره انتخاب کتاب سال خبر داد و گفت: در بخش جشنواره داستان کوتاه نیز 60 اثر با استقبال دوستان اهل ادبیات استان تحویل داده شده است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره ها را ایجاد رقابت سالم برای تقویت فن داستان نویسی در بین نویسندگان استان عنوان کرد و افزوداگر این جشنواره ها کمک کنند که نویسندگان جوان ما به فرم خاص نویسندگی خود برسند و استعدادهایشان پرورش یابد به اهداف خود رسیده ایم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار