بازخوانی و شناساندن ابعاد واقعه کربلا در اولویت مبلغان قرار گیرد

عضو مجلس خبرگان رهبری با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان، گفت: ایام محرم فرصت مناسبی برای بازخوانی تاریخ کربلا و شناسایی این حادثه عظیم در طول تاریخ بشریت بوده که مبلغان باید در این زمینه تلاش کنند.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 17 October 2015
به گزارش تابناک مازندران آیت الله علی معلمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار در ساری، اظهار داشت: سالار شهیدان در مقابل قدرت طاغوتی مستکبر و ظالم قرار داشت که این قدرت به سکوت اولیای خدا قانع نبود، بلکه از اولیای خدا تقاضای بیعت کردن و پذیرفتن سلطه ظالمانه خود را داشت.
وی افزود: یزید بن معاویه از والی مدینه خواست تا از امام حسین (ع) بیعت بگیرد، اما امام حسین (ع) یزید را لایق رهبری مسلمانان نمی‌دانست زیرا بیعت با او منجر به محو شدن دین خدا و شریعت رسول خدا شده بود.
معلمی بیان داشت: امام حسین (ع) از مدینه خارج شد، مردم کوفه برای وی نامه نوشتند که  ما یزید را به‌ عنوان رهبر مسلمانان قبول نداریم، شما بیاید، ما از شما حمایت می‌کنیم اما بی بصیرتی این مردم موجب شد، عهد خود را شکستند و  این مردم لشکر علیه امام حسین (ع) و یارانش تهیه کردند.
وی گفت: هر فرد مسلمان و غیرمسلمان اگر تاریخ کربلا را بخواند، برای مظلومیت سالار شهیدان خواهد گریست. عزاداری‌ها باید پیام داشته باشد پیام نهضت عاشورا، پیام امر به معروف و نهی از منکر باید باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام حسین (ع) در دفاع از حق، احیای امربه معروف و نهی از منکر، مصائب سختی را تحمل کرد و از دست دادن بردار، فرزند، یاران با وفایش که اینها هر انسان  پاک سرشتی را که به این  مسائل توجه کند، متاثر خواهد کرد.
وی بیان داشت: عزاداری برای امام حسین (ع) باید در فضای ارزشی و معنوی برگزار و قداست مجلس و صاحب مجلس باید حفظ شود.
معلمی تصریح کرد: با ورود موسیقی‌های نامناسب سطح عزادارای‌ها را پایین نیاورم و ماهیت عزاداری را تغییر ندهیم، بلکه عزاداری‌ها باید همسو و هماهنگ با فلسفه سالار شهیدان برای شناخت و بصیرت عاشورا باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امیدواریم خدای رحمان به همه مسلمانان، عزاداران و هیئت‌های عزاداری توفیق بیشتر برای درک عمیق‌تر فلسفه قیام عاشورا را بدهد و با پیروی از سفارشات ائمه معصومین و پشت ولایت فقیه بودن، راه امام حسین(ع) را ادامه دهیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار