انتقاد خطیب جمعه کرج به جاه‌طلبان ترسو

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: ما همواره باید مقابل توطئه‌های دشمنان و به ویژه توطئه نفوذ در بین نسل جوان آگاه و هوشیار باشیم و در این حوزه وظیفه مسئولان بیش از دیگران است.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 16 October 2015
نماز سیاسی – عبادی جمعه این شهرستان امروز نیز با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و به امامت آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی برگزار شد.
خطیب جمعه کرج در خطبه‌های دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان را به حضرت ولیعصر، رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، شیعیان جهان و به ویژه مردم ولایی البرز تسلیت گفت.
حسینی‌همدانی تاکید کرد که این ایام فرصت مناسب برای ترویج فرهنگ عاشورایی است.
وی افزود: دشمنانی که علیه امام حسین (ع) و به طور کلی اهل بیت (ع) توطئه می‌کردند، بهترین روش را نفوذ در یاران امام می‌دیدند. عاشورا و سیره ائمه اطهار (ع) الگویی مناسب برای امروز ما است تا بدانیم در برابر دشمنان اسلام و انقلاب باید چگونه عمل کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: ما همواره باید مقابل توطئه‌های دشمنان و به ویژه توطئه نفوذ در بین نسل جوان آگاه و هوشیار باشیم و در این حوزه وظیفه مسئولان بیش از دیگران است.
حسینی‌همدانی با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: به همین دلیل است که معظم‌له به طور مداوم بر ضرورت هوشیاری در برابر خط نفوذ دشمنان تذکراتی را بیان فرموده و این تذکرات طی یک ماه اخیر افزایش داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع بررسی و تصویب برجام در مجلس و شورای نگهبان گفت: پیش از تصویب برجام بر اساس وظیفه‌ای که داشتیم، مطالب را بیان کردیم و امروز باید شرایط را برای دوران پساتحریم آماده کنیم.
امام جمعه شهرستان کرج تصریح کرد:‌ وقتی سخن از ترسیم خط قرمز‌های اسلام و انقلاب مطرح می‌َشود، برخی گمان می‌کنند که گفتن این مسائل در شرایط فعلی ضروری نیست، این در حالی است که باید به طور مداوم خط قرمز‌های نظام مطرح و در جامعه تبیین شود.
حسینی‌همدانی افزود: برجام به تصویب رسیده و حال باید دوران پساتحریم را با دقت بررسی و زیر نظر داشته باشیم. نباید در این دوران راه را برای نفوذ دشمن باز کرده و لحظه‌ای غفلت کنیم.
وی با اشاره به برخی اظهار نظرها و تحلیل‌های غیر واقعی از فضای سیاسی و اجتماعی کشور گفت: برخی تلاش می‌کنند این دروغ را که مردم نسبت به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی کم توجه شده‌اند را در جامعه مدام تکرار کنند. به آنها می‌گوییم که این خیال خام و باطلی بیش نیست، چرا که مردم همواره در صف نخست دفاع از انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد: این مردم همواره در صف نخست مبارزه با استکبار و به ویژه آمریکا و اسرائیل ایستاده و لحظه‌ای دست از حمایت از محرومان جهان بر نمی‌دارند.
حسینی‌همدانی بیان داشت: به همین دلیل است که دشمنان تلاش دارند تا با تهاجم فرهنگی و نفوذ در کشور، مردم را از این مسیر منحرف کرده و آنها را نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی بی‌اعتماد کنند.
وی ادامه داد: ما به این باور ایمان و اعتقاد داریم که آمریکا شیطان بزرگ است و رابطه با این کشور استکباری در حقیقت رابطه میش با گرگ است، اما متاسفانه برخی‌ها می‌خواهند این باورها را در میان مردم تغییر داده و به دنبال رابطه و تعامل با آمریکا هستند.
امام جمعه شهرستان کرج گفت:‌ عده‌ای خیال باطل فراموشی شعار مرگ بر آمریکا را در ذهن خود می‌پرورانند و می‌خواهند این شعار انقلابی را از تاریخ ایران پاک کنند.
حسینی‌همدانی بیان داشت: یکی از راه‌های نفوذ دشمن راه‌اندازی شبکه‌های مجازی و اینترنتی و ماهواره‌ای است و می‌خواهند با این ابزار، باورهای ملت ایران را تغییر دهند. مسئولان و مردم متدین باید بدانند که نفوذ فرهنگی به طور قطع خطرناک‌تر از نفوذ اقتصادی و نظامی و سیاسی است.
وی همچنین به آخرین دستاوردهای نظامی ایران به ویژه رونمایی موفقیت‌آمیز از آخرین موشک‌های دوربرد کشورمان گفت: دشمنان وقتی فیلم موفقیت‌های موشکی ما را دیدند، به هراس افتاده و باز هم ترس از ایران به جانشان افتاد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه عده‌ای جاه‌طلب نمی‌خواهند مقابل دشمن ایستادگی کنند، گفت: دشمنان می‌خواهند در کشور ما نفوذ کنند و مراکز حساس تصمیم‌گیری را به سمت خود بکشانند و متاسفانه عده‌ای جاه‌طلب و ترسو برای حفظ مناف شخصی و حزبی خود سکوت کرده و می‌خواهند سرنوشت کشور را تباه کنند.
آیت‌الله حسینی همدانی در پایان با تاکید بر اینکه باید نهضت عاشورا را به درستی درک کرده و از آن الگوبرداری کنیم، گفت: بصیرت و آگاهی موجب می‌شود که دیگر انسان‌های ساده‌لوح به راحتی فریب دشمن را نخورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار