اعزام 350مبلغ به شهرستان ملایر

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر از اعزام 350 نفر از مبلغان و مبلغات همزمان با دهه اول ماه محرم به مناطق مختلف شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 16 October 2015
مدیر تبلیغات اسلامی ملایر از اعزام 350 نفر از مبلغان و مبلغات همزمان با دهه اول ماه محرم به مناطق مختلف شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش فارس؛حجت‌الاسلام داوود عباسی مکتب سرخ عاشورا را مکتب انسان‌سازی دانست و اظهار کرد: ماه محرم فرصتی برای تبیین سیره امام حسین (ع) و قیام عاشوراست.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری مجالس سوگواری امام حسین (ع) تنها در بیان مصیبت و گریه خلاصه نمی‎شود، گفت: باید ابعاد فلسفه عاشورا و قیام سرخ حسینی برای مردم تبیین شود.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به برگزاری برنامه‌هایی در ماه محرم و صفر افزود: برنامه‌های امسال با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ تبیین جایگاه ولایت، سبک زندگی اسلامی، الگوگیری از آموزه‌های عاشورا، مقابله با آسیب‌ها و تحریفات برگزار می‌شود.

وی از اعزام 350 نفر از مبلغان به مناطق مختلف شهرستان ملایر در ایام محرم خبر داد و گفت: اعزام مبلغان همزمان با شب اول محرم آغاز می‌شود.

عباسی تصریح کرد: این افراد با همکاری تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و حوزه علمیه به مناطق شهری و روستایی اعزام می‌شوند.

وی افزود: برگزاری نماز جماعت، برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های دینی، مشاوره، پاسخ به شبهات اعتقادی، برگزاری برنامه‌های سوگواری با همکاری مداحان و مردم و... از برنامه‌های مبلغان خواهد بود.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به فعالیت 300 هیئت مذهبی ثبت شده زیر نظر تبلیغات اسلامی گفت: همزمان با ایام محرم برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری عزاداری در سطح شهرستان، پخش غذای نذری و دیگر نذورات مردمی توسط هیئت‌های مذهبی و مردم برگزار می‌شود.

وی برگزاری مراسم استقبال از محرم توسط هیئت‌های مذهبی و مداحان ملایر، تعمیم چند نفر از طلاب جوان ملایر، برگزاری زیارت عاشورا، مراسم روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در عزاداری سید و سالار شهیدان، و... را از دیگر برنامه‌های ایام محرم در ملایر دانست.

عباسی به برگزاری مراسم باشکوه تجمع عاشوراییان با حضور هیئت‌های مذهبی ملایر و دسته‌های عزاداری در ملایر اشاره کرد و گفت: این تجمع در مقابل حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری نماز باشکوه ظهر عاشورا همزمان با روز عاشورا در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای ملایر اشاره کرد و و افزود: نماز ظهر عاشورا با حضور مردم به یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سرزمین کربلا برگزار می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار