برگزاری عزاداری سنتی امام حسین (ع) در اولویت هیئات مذهبی قرار گیرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به آموزه‌های قیام حسینی، خواستار در اولویت قرار گرفتن عزاداری سنتی امام حسین (ع) شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 14 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان سوادکوه، حجت‌الاسلام غلام‌حسین ذاکری‌خطیر شامگاه سه‌شنبه در همایش عاشورائیان سوادکوه با اشاره به معارف مختلف قیام امام حسین (ع)، گفت: دنیای منهای آخرت باعث جنایت‌های فراوانی را فراهم کرده است و قیام امام حسین (ع) در برابر ظالمان و دارای برکات گسترده‌ای است.
وی با بیان اینکه ساخت حسینیه و مسجد، هزینه برای پذیرایی و برگزاری مراسم و نام‌گذاری فرزندان با نام ائمه دارای ارزش فراوانی است، افزود: برنامه‌ها و مراسم‌های ماه محرم بیانگر ارادت عمومی به اهل بیت (ع) است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به اینکه عزاداران واقعی امام حسین (ع) دارای صف ویژه برای ورود به بهشت مانند عالمان، عارفان و صالحان هستند، خاطرنشان کرد: علما و فقها و مراجع برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) برنامه‌ریزی ویژه دارند.
ذاکری‌خطیر با تقدیر از حضور هیئات مذهبی، مداحان، شوراهای اسلامی، دهیاران و پایگاه‌های بسیج سوادکوه در همایش عاشورائیان سوادکوه، اظهار کرد: برگزاری عزاداری سنتی امام حسین (ع) و نماز جماعت و قرائت قرآن در ایام عزاداری محرم مورد توجه قرار گیرد.
وی بر لزوم برگزاری با‌شکوه نماز ظهر عاشورا در مراسم‌های عزاداری اشاره کرد و با اشاره به فعال‌سازی فضای مجازی با مفاهیم مذهبی و عزاداری امام حسین (ع)، گفت: هیئات مذهبی و مداحان، یادگاران قیام امام حسین (ع) هستند و ما را به‌ سوی آموزه‌های انقلاب حسینی راهنمایی کردند و در عزاداری‌ها به جوانان بها داده شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار