هیئت‌ها ریخت و پاش نکنند

کد خبر: ۱۰۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 10 October 2015
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، بر مدیریت، نظارت و ساماندهی مداحان و هیئت‌های عزاداری در محرم و صفر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: قرآن در جامعه ما جایگاه ارزشمند و تأثیرگذاری دارد و باید همه دستگاه‌ها اهتمام ویژه‌ای نسبت به گسترش این امر مهم در جامعه داشته باشند.

وی بابیان اینکه فلسفه اصلی شورای فرهنگ عمومی مدیریت فرهنگ عمومی جامعه است، افزود: ما نیاز به نهادینه کردن بیشتر ایثار، از خود گذشتی و روحیه شهادت‌طلبی داریم چرا دشمن از این فرهنگ به‌شدت هراس دارد.

لطفی با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم رشادت‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس کم‌رنگ شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌های بومی صحیح باید مدیریت و از هرگونه خرافات پرهیز شود و به‌نوعی فرهنگ عمومی را پالایش کنیم و اقداماتی کارشناسی شده و دقیق انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: در آستانه محرم هستیم و برخی هیئت‌های به‌صورت نامناسب اقدام عزاداری می‌کنند که مسئولان مربوطه باید نسبت به ساماندهی و نظارت در این حوزه جدی عمل کنند چراکه برخی عزاداری‌های ‌شان امام حسین(ع)، را پایین می‌آورد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در راه حق شهید شد و باید الگوی هیئت‌های عزاداری باشد، ادامه داد: در این ماه باید به تاسی از آن امام حسین(ع) از ریخت و پاش‌ها جلوگیری کرد و به مستمندان جامعه هم توجه کرد.

امام‌جمعه ایلام بر مدیریت درست هیئت‌های عزاداری تاکید و تصریح کرد: مدیران هیئت‌ها بر مداحی‌ها نظارت کافی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: ماه محرم زمینه را برای نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در جامعه آماده می‌کند، بنابراین باید از این فضا استفاده‌ی مطلوبی کرد.

وی با اشاره به اینکه در بحث اربعین در کشور ما و مرز مهران اقدامات خوبی انجام‌شده و آمادگی مطلوبی برای مدیریت زائران وجود دارد، افزود: مشکل ما در خاک عراق بوده که امکانات کمی وجود دارد لذا مسئولان عراقی باید نسبت به رفع مشکلات توجه جدی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه بر مدیریت درست گردشگری و توسعه این مهم در مرز مهران و سراسر استان تأکید کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار