درج نماد و قابلیت معاملات ثانویه ۱۰هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری مشهد برای ۲پروژه مهم شهری

مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از درج نماد ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای ۲پروژه بزرگ شهری در فهرست معاملات ثانویه بورس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 25 July 2022

به گزارش تابناک رضوی، سید محمد عنبری در این خصوص عنوان کرد: با وجود منابع محدود اوراق مشارکت در کشور و حجم بالای متقاضیان که سبب ایجاد روند پیچیده وطولانی در فرایند دریافت مجوز و انتشار اوراق مشارکت می گردد، شهرداری مشهد موفق به اخذ مجوز انتشار ۱۰هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت گردید.


وی افزود: ضمن توجه مدیریت شهری به ارتقا خدمات و بهسازی شهر و با تلاش های شبانه روزی همکاران ما در این معاونت سر انجام موفق به انتشار و فروش اوراق مذکور شدیم که از این رقم ۷هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت تکمیل خط ۳ قطار شهری و۳هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت توسعه و تکمیل سامانه حمل و نقل درون شهری منتشر شد.

مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه این اوراق ۴ ساله و مواعد پرداخت سود آن هر سه ماه یکبار است، بیان کرد: همزمان با پیگیریها برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت، با بانکها هم برای تعیین بانک عامل انتشار اوراق وارد مذاکره شدیم که در نهایت عاملیت و ضمانت انتشار اوراق مرتبط به بانک صادرات و پذیره نویسی و بازارگردانی به شرکت تامین سرمایه سپهر واگذار شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اوراق مذکور با اخذ مجوز بورس و تعهد پرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود توسط دولت با نماد های مشهد ۰۳۱۲و مشهد۳۱۲ در فهرست معاملات ثانویه بورس درج شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار