سرعین زعفرانی می‌شود

با توسعه کشت زعفران در مناطق مختلف استان این بار سرعین نیز به عنوان قطب گردشگری کشور رنگ زعفرانی به خود می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷ 02 October 2015

ابراهیم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: زعفران یکی از گیاهان گرانقیمتی است که به علت نداشتن مخارج هنگفت کاشت در صورتی که همه ساله خوب از آن مراقبت شود سود سرشاری را نصیب زارعان می کند.

محمدی افزود: کشت زعفران می‌تواند قشر عظیمی از زنان و دختران روستایی را به کار گیرد و نه تنها زمینه سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت آنان را فراهم می‌آورد بلکه می‌تواند از این راه کمکی موثر برای اقتصاد خانواده باشد.

وی گفت:‌ در همین راستا و با تاکیدات استاندار اردبیل حمایت فرماندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و به همت و تلاش کارشناسان اداره تولید گیاهی و هماهنگی ترویج زمینی در سطح 4 هکتار در سرعین بعد از عملیات بسترسازی و آماده‌سازی به کشت این محصول رفته است تا با توزیع 12 تن پیاز زعفران آغاز کشت این محصول در شهرستان سرعین نیز آغاز شود که انتظار می‌رود کشت آن به سرعت توسعه پیدا کند.

مدیرجهاد کشاورزی سرعین ادامه داد:‌ با توجه به اینکه کشت زعفران مراحل اولیه خود را در شهرستان سرعین طی می‌کند اما با تلاش زارعان و همت کارشناسان انتظار می‌رود شاهد شکوفایی این بخش در منطقه بوده و زمینه کشت و زرع مناسب فراهم آید.

محمدی عنوان کرد: بعد از کشت زعفران در چند شهر اردبیل نخستین قدم در کشت و توسعه زعفران در سرعین نیز برداشته شده و به دنبال کاشت 200 کیلوگرم پیاز زعفران در سال‌های گذشته امسال 12 تن پیاز زعفران اختصاص یافته تا در زمینی به مساحت 4 هکتار کشت این محصول انجام شود.

این مسئول ادامه داد: زارعان پس از گذراندن آموزش‌های لازم توسط مهندسان کشاورزی در خصوص داشت، کاشت و برداشت این محصول استراتژیک نخستین قدم‌های اساسی خود را در مسیر توسعه و رونق کشت این محصول سودآور برداشته‌اند.

مدیرجهاد کشاورزی سرعین تصریح کرد: زعفران از لحاظ کارآفرینی و همچنین سودآوری اقتصادی برای خانواده مهم به نظر می‌رسد و از همه مهمتر زعفران گیاهی است که توقع مصرف آب کمتری داشته و با توسعه این کشت عملا شاهد صرفه‌جویی در مصرف آ ب خواهیم بود.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، محمدی در پایان سخنان خود گفت: زمان کشت این محصول از مرداد تا مهر ماه است که پس از کاشت غده زعفران در زمینی به مدت چهار تا هفت سال باقی مانده و محصول می دهد و از این نظر احتیاجی به کاشت مجدد در سال‌های بعد ندارد و در سال هشتم مجددا کشت این محصول انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار