خدمات آزمایشگاهی انتقال خون به آزمایشگاههای شهر واگذار شد

مدیرکل انتقال خون استان قزوین از واگذاری خدمات آزمایشگاهی تشخیص طبی سرپایی این اداره کل به آزمایشگاه های دولتی و خصوصی شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷ 02 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، دکتر محمدحسین برادران روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل انتقال خون استان به منظور تحقق اهداف سازمانی و ماموریت های ذاتی خود که همان تامین خون سالم و تکریم اهدا کنندگان خون است، از اول مهرماه سال جاری برخی از خدمات خود را مانند پلاسما فرز درمانی و آزمایشگاه تشخیص طبی به آزمایشگاه های دولتی و خصوصی واگذار کرده است.
وی اضافه کرد: البته این اداره کل همچنان آمادگی انجام آزمایش های تاییدی ارجاع شده را خواهد داشت.
برادران در ادامه از تلاش برای اجرای طرح اهدای خون اتولوگ در استان خبر داد و گفت: اهدای خون اتولوگ به این معنی است که خون فرد قبل از انجام اعمال درمانی گرفته و ذخیره سازی و سپس در موقع نیاز به خود وی تزریق می شود.
وی خاطرنشان کرد: انتقال خون اتولوگ، سالم ترین و بی خطرترین نوع انتقال خون است زیرا فاقد آنتی ژن های خارجی و عوامل ایجاد کننده بیماری های عفونی است و خون اتولوگ در موارد مختلف پزشکی کاربرد دارد.
برادران، سازگاری کامل خون بین دهنده و گیرنده خون به علت اینکه هر دو یک نفر هستند، پیشگیری از انتقال بیماری و ویروس های بیماری زای قابل سرایت از راه خون و ذخیره سازی خون از گروه های خونی نادر و کمیاب را از جمله مزایای اهدای خون اتولوگ ذکر کرد.
وی اظهار امیدواری کرد، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و تامین زیرساخت های لازم و توجیه حوزه درمان این سیستم خون رسانی را برای اولین بار در کشور راه اندازی و گام موثری در افزایش سلامت خون برداریم.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین، مدیریت اهدای خون را یکی از رسالت های اساسی سازمان انتقال خون دانست و افزود: سیاست سازمان در موضوع مدیریت اهدا به سمت جذب و حفظ اهداکنندگان مستمر است که از خون سالم تری برخوردار هستند.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین افزود: همچنین مدیریت مصرف بیمارستانی نیز از دیگر اهداف اصلی سازمان انتقال خون است که در این راستا، به منظور بهینه کردن مصرف خون و فرآورده های خونی بر رعایت دقیق موارد مصرف، انجام اقدامات قبل از جراحی و مصرف سرمهای جایگزین در بیمارستان ها تاکید داریم.
اداره کل انتقال خون استان قزوین دارای دو مرکز خونگیری در قزوین و تاکستان است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار