معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۱۸ هزار و ۷۱۲ هکتار به سطح حوزه‌های اجرائی آبخیزداری و آبخونداری این استان اضافه شد.
کد خبر: ۹۹۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ 06 September 2021
 معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۱۸ هزار و ۷۱۲ هکتار به سطح حوزه‌های اجرائی آبخیزداری و آبخونداری این استان اضافه شد.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا؛ «محمد مهدی آرتیمانی» روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح‌ها ظرفیت آبخیزداری، کنترل روان‌آب و سیلاب‌ها در حوزه‌های آبخیز استان همدان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: همچنین اجرای این طرح‌ها سبب اضافه شدن پنج میلیون متر مکعب به حجم کنترل روان آب‌ها و رسیدن سطح روان آب‌های استان به ۹۰ میلیون متر مکعب در سال شد.

آرتیمانی ادامه داد: ۷۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان همدان در سالجاری پیش بینی شده است که با تخصیص این منابع مالی، عملیات مکانیکی و بیومکانیکی در ۳۲ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در ۲۶ حوزه آبخیز استان انجام می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری فرسایش خاک در حوزه‌های آبخیز را سالانه حدود یک و نیم تن در هکتار کاهش می‌دهد.

آرتیمانی افزود: اجرای عملیات مشترک توسعه باغ‌ها و کشت درختان مثمر و غیر مثمر در حوزه‌های آبخیز استان همدان و در همه شهرستان‌ها از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای مقابله با فرسایش خاک و کنترل سیلاب بوده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری نقش بسزائی در کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ منابع پایه آب و خاک دارد.

وسعت اراضی ملی استان همدان حدود ۹۰۵ هزار هکتار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار