رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت : کل مراجعات سرپایی به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی از شیوع کرونا تاکنون ۳۶۵ هزار نفر است که روز گذشته ۱۸۰۰ مراجعه کننده داشتیم.
کد خبر: ۹۸۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵ 28 August 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پرویز یزدان پناه امروز ۶ شهریورماه ۱۴۰۰ در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود : کل مراجعات سرپایی به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی از شیوع کرونا تاکنون ۳۶۵ هزار نفر است که روز گذشته ۱۸۰۰ مراجعه کننده داشتیم.
وی اظهار کرد : تعداد کل افرادی که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان ها بستری شده اند ۲۴ هزار نفر است که از این تعداد حدود ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر مرخص شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد : روز گذشته تعداد ۶۲۱ نفر بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان های استان بستری داشتیم که از این تعداد ۲۷۰ نفر تست مثبت و ۳۹ نفر از این تعداد در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان بودند.
یزدان پناه ادامه داد : تعداد کل افرادی که کاملا بهبود یافتند ۶۰ هزار و ۵۲۸ نفر است و افرادی که در قرنطینه هستند ۴۸۰۰ نفر است.
وی عنوان کرد : تعداد فوتی های کرونایی در استان تا امروز ۸۱۵ نفر تست pcr مثبت و ۲۱ نفر با سی تی اسکن مثبت بودند که از این تعداد ۷۱۷ نفر بیماری زمینه ای داشتند و بیشترین موارد مربوط به شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تعداد نمونه های دریافتی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون را ۲۸۲هزار نفر بیان کرد و گفت: میانگین سنی افراد فوت شده در استان ۶۸ سال و میانگین سنی مبتلایان نیز ۴۲ سال است.
یزدان پناه خاطرنشان کرد: میزان بروز بیماری در استان ۱۱۵ در ۱۰۰۰ نفر جمعیت است که این میزان در کشور ۵۸ در ۱۰۰۰ نفر جمعیت است.
وی میزان کشندگی در استان را ۱ درصد عنوان کرد که این میزان در کشور ۲.۲ درصد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: میزان مرگ و میر در استان ۱۱۴ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که این میزان در کشور ۱۲۵ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.
یزدان پناه شاخص نمونه گیری در استان را ۴۰ درصد بیان کرد که این میزان در کشور ۳۴ درصد است.
وی شاخص مثبت بودن نمونه ها در استان را ۲۹ درصد و در کشور ۱۷ درصد عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد : تعداد موارد مثبت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۸۱ هزار و ۷۷۸ نفر رپید تست بوده است.
یزدان پناه گفت: در روز گذشته تعداد ۱۰۵۸ تست pcr دریافت کردیم که ۴۵۷ مورد معادل ۴۳ درصد مثبت بودند. همچنین ۵۳۸ تست رپید در استان داشتیم که ۱۱۵ مورد مثبت بودند و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و بهمئی گزارش شده اند.
وی اظهار کرد: تعداد موارد مثبت در تیرماه ۴۷۹۷ نفر و در مرداد ماه ۱۴ هزار و ۳۰۳ نفر بوده که افزایش ۳ برابری داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: تعداد موارد مرگ در تیرماه ۲۸ نفر و در مرداد ماه ۹۴ مورد بوده است. / ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار