مدیر مؤسسه کربلایی کاظم کریمی ساروقی از برگزاری دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) در قم خبر داد و گفت: این طرح ویژه دختران ۱۰ الی ۱۵ سال و پسران ۸ الی ۱۴ سال با هدف کشف و بررسی استعداد‌های قرآنی نوجوانان و جوانان در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰ 28 August 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر کریمی، مدیر مؤسسه کربلایی کاظم کریمی ساروقی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) بیان کرد: براساس آموزه‌های دینی ما و حدیث معروف امام علی(ع) که می‌فرمایند:« الْعِلْمُ مِنَ الصِّغَرِ كَالنَّقْشِ فِی الْحَجَرِ»، یادگیری در كودكی مانند كند و كاری روی سنگ است[ماندگار است] لذا والدین باید نسبت به آموزش و تربیت قرآنی و دینی فرزندان اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌های اصلی والدین، فرزندان هستند، افزود: والدین باید بدانند اگر به آموزش و حفظ قرآن فرزندانشان توجه و نگاه ویژه داشته باشند علاوه بر اینکه در این دنیا مایه سربلندی آن‌ها خواهند شد، در آخرت نیز از نعمت‌های ویژه‌ الهی بهره‌مند می‌شوند.

کریمی با تأکید بر اینکه آموزش و یادگیری حفظ قرآن فرزندان و والدین آن‌ها را در دنیا و آخرت بیمه می‌کند، اظهار کرد: حافظان و قاریان قرآن کریم مشمول پاداش‌های معنوی و الهی ویژه می‌شوند لذا باید فرزندانمان را از سنین کودکی برای کسب این نعمات الهی تشویق و ترغیب کنیم.

وی تصریح کرد: برای آینده روشن و رشد و تعالی، تربیت و آموزش فرزندانمان باید تلاش کنیم، فرزندآوری و تربیت فرزند از دستورات مورد تأکید دین اسلام است و همچنین خانواده جامعه‌ای کوچکی است که زیربنا و اساس ساختن جامعه بزرگ اجتماعی است و به همین جهت، اهمیت تربیت فرزند برای کسی پوشیده نیست.

کریمی اظهار کرد: دستیابی به اهداف بلندمرتبه و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در ایران مستلزم همکاری و همدلی متولیان امر و مردم است.

مؤسسه کربلایی کاظم؛ مجری منتخب طرح ملی تلاوت در قم

مدیر مؤسسه کربلایی کاظم کریمی ساروقی با یادآوری اهمیت و لزوم حفظ قرآن از دوره کودکی و نوجوانی بیان کرد: بر همین اساس، این مؤسسه در راستای انجام رسالت خویش مبنی بر آموزش حفظ و مفاهیم قرآن کریم به کودکان و نوجوانان ، مجری منتخب دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) در قم شده است.

وی در خصوص اهداف اصلی این طرح اظهار کرد: این طرح ویژه دختران در سنین ۱۰ الی ۱۵ سال و پسران در سنین ۸ الی ۱۴ سال با هدف کشف و بررسی استعدادهای قرآنی نوجوانان و جوانان در شهر مقدس قم اجرا می‌شود.

کریمی با یادآوری این نکته که اوج یادگیری فرزندانمان در این رده‌های سنی است، تصریح کرد: نوجوانان این رده سنی فراغت بال بیشتری دارند و دغدغه‌ها و مسائل آن‌ها رنگ و بوی کودکانه دارد لذا می‌توان از همین سنین، مسیر آن‌ها را به سمت حفظ و یادگیری قرآن کریم سوق داد.

مدیر مؤسسه برگزیده مجری دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) در قم بیان کرد: این طرح در ۳ دوره ۲ ساله [به مدت ۶سال] برگزار می‌شود و هر ترم به مدت ۴ ماه طول می‌‌کشد و کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی با توجه به اطلاعیه ستاد کرونا، ۲ بار در هفته برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات قرآن هفتگی، محافل و کرسی‌های تلاوت، مسابقات قرآنی و اردوهای آموزشی و تفریحی از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) انجام خواهیم داد.

کریمی شناسایی و کشف نخبگان و استعدادهای قرآنی را از اهداف والای این طرح دانست و ادامه داد: پس از شناسایی نخبگان قرآنی در این طرح، جهت شرکت در مسابقات و محافل قرآنی به سراسر کشور و خارج از کشور از جمله در کشورهای لبنان، سوریه و عراق و.. به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران اعزام می‌شوند. این طرح ملی با سه محوریت آموزش، حفظ و مفاهیم قرآن کریم در قم برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس www.melitelavat.ir مراجعه کنند و یا با شماره‌های  ۰۲۵۳۷۷۴۳۷۷۶ و ۰۹۱۲۱۵۱۴۰۶۷ و ۰۹۹۰۲۵۳۱۶۷۹ تماس بگیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار