ائمه جمعه سراسر کشور تاکید کردند:
آیین نماز جمعه، ۵ شهریور ماه ۱۴۰۰، با رعایت مقررات و شیوه نامه‌های بهداشتی در استان‌ها و شهرستان‌هایی که به تشخیص ستاد ملی کرونا مجاز اعلام شدند برپا شد و برخی از ائمه جمعه سخنرانی خود را به صورت مجازی انجام دادند.
کد خبر: ۹۸۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹ 27 August 2021
 آیین نماز جمعه، ۵ شهریور ماه ۱۴۰۰، با رعایت مقررات و شیوه نامه‌های بهداشتی در استان‌ها و شهرستان‌هایی که به تشخیص ستاد ملی کرونا مجاز اعلام شدند برپا شد و برخی از ائمه جمعه سخنرانی خود را به صورت مجازی انجام دادند.
 
به گزارش تابناک همدان، به نقل از شفقنا؛ مشروح سخنان ائمه جمعه در برخی شهر‌های کشور به شرح زیر است:

امام جمعه بجنورد: تمامی مسوولان برای کنترل کرونا پای کار بیایند
نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: تمامی مسوولان برای کنترل کرونا پای کار بیایند و در این زمینه نیاز به اقدام فوری برای مهار این ویروس منحوس در استان است.

حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: استان در رابطه با شیوع ویروس کرونا در وضعیت خوبی نیست و باید از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات استفاده شود.

وی افزود: مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کادر درمان کمک کنند و به این امر به صورت اعتقادی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به وزرای دولت سیزدهم اظهار داشت: همچنان که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بار‌ها جوان گرایی و توجه به نیروی جوان در حل مشکلات جامعه اشاره کرده بودند؛ در این دولت به آن عمل شد و مجلس هم به جوانان نسبت به دولت گذشته اعتماد کرد.

وی افزود: در این مدت کوتاه که دولت جدید روی کار آمده است هر روزه شاهد این هستیم که به طور میدانی بین مردم حضور پیداکرده و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش گفت: تمامی مدیران و مسئوالان توجه داشته باشند براساس نگاه و وعده‌هایی که دولت جدید به مردم داده شده است قاعدتا کسانی باید پای کار باشند که با آن‌ها همفکر و همراه باشند و با انتخاب این افراد زودتر به هدف موردنظر خواهند رسید.

حجت الاسلام نوری گفت:، اما آن‌هایی که هم اکنون برسر کار هستند و هر نوع مسوولیتی دارند چه در سطح عالی استان و یا اداره‌های کل تا زمانی که مسوولیت دارند باید با انگیزه به مردم خدمت کنند.

وی همچنین با اشاره به هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر و عرض تبریک به همه مسوولان گفت: ما بابد مرزبندی هایمان را با دشمن حفظ کنیم و سنگر‌های دفاعی خود را نسبت به دشمن مستحکم‌تر کنیم.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: دشمنان همواره برای رسیدن به آرزو‌های خود از هیچ جنایاتی دریغ نمی‌کنند واین در تاریخ بار‌ها ثابت شده است.

وی افزود: اعتماد به امریکا و بیگانگان همچون قصه مردم افغانستان است که ۹۰ هزار طالب پابرهنه راحت ۳۰۰ هزار نفر نیروی ارتش را با تمامی تجهیزات و امکانات جنگی شکست دهد.

امام جمعه خمین: حل مشکلات کشور به اقدامات عملیاتی نیاز دارد
امام جمعه خمین: حل مشکلات کشور به اقدامات عملیاتی نیاز دارد
خطیب جمعه خمین گفت: حل مشکلات کشور و بهبود وضعیت معیشتی شهروندان به اقدامات عملیاتی و کار جهادی نیاز دارد.

حجت الاسلام سید علی حسینی پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خمین افزود: اقتدار نظام اسلامی خاری در چشم دشمنان انقلاب است.
وی با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: این شهدا خدمات شایسته‌ای از خود به یادگار گذاشتند.
امام جمعه خمین گفت: مطالعه زندگی شهدای دولت نشان می‌دهد که جایگاه امروز نظام به آسانی به دست نیامده است.
حجت الاسلام حسینی پور با انتقاد از انتصاب مدیران پروازی افزود: برخی از اقشار مردم نسبت به وضعیت جامعه بی تفاوت هستند و نباید این تفکر فراگیر شود.
وی با اشاره به تفکر قیام عاشورا و نهضت اباعبدالله (ع) اظهار داشت: کسانی که در روز عاشورا در مقابل امام حسین (ع) ایستادند، مدعیان دینداری بودند، اما در برابر خاندان پیغمبر لشگرکشی کردند.
خمین در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

امام جمعه موقت شاهرود: راهبرد آمریکا در افغانستان شکست خورد
امام جمعه موقت شاهرود: راهبرد آمریکا در افغانستان شکست خورد 
امام جمعه موقت شاهرود گفت: راهبرد بزرگ آمریکا در قرن ۲۱ سیطره فراگیر بر جهان بود که قلب آن با خروج از افغانستان از کار افتاد و شکست خورد.

حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلی پیامبر اعظم (ص)، با تشبیه خروج آمریکا از افغانستان به فرار از ایران پس از انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دومینوی شکست آمریکا در منطقه از عراق آغاز شد و در افغانستان ادامه یافت و در دیگر کشور‌های منطقه نیز بهای ترور سردار شهید سلیمانی فرار آمریکا از غرب آسیا است.

وی با اشاره به تحولات افغانستان به تشریح برخی از دلایل تسلیم شدن سریع این کشور در برابر طالبان پرداخت و گفت: نیرو‌های طالبان منسجم و یک دست نیستند و انگیزه‌های متعددی سبب شکل گیری طالبان شده است.

خطیب جمعه شاهرود اضافه کرد: عده‌ای که عزیزان خود را در ناآرامی‌های سال‌های گذشته افغانستان از دست دادند به انگیزه انتقام از بانیان وضع موجود به طالبان پیوستند و عده‌ای نیز به دلیل فقر و نیاز معیشتی عضو طالبان شدند.

عبداللهیان با بیان اینکه رییس جمهوری فراری و غرب گرای افغانستان فقط با کمتر از یک میلیون رأی به این سمت رسیده بود، افزود: مردم دیگر انگیزه‌ای برای ایستادگی و مقاومت نداشتند و این عوامل کمک کرد تا شکست آمریکا تسریع شود.

وی با تاکید بر بی اعتمادی مردم افغانستان به دولت این کشور اظهار داشت: در سیاست‌های طالبان نیز تغییراتی رخ داده است و از کشتار دوره‌های قبل در این دوره خبری نیست.

امام جمعه موقت شاهرود به تحولات لبنان هم اشاره و ابراز کرد: سید حسن نصرالله در روز عاشورا در خصوص تعرض به کشتی‌های نفتی ایران که به لبنان فرستاده می‌شود، هشدار داد و این هشدار پیام‌هایی داشت.

عبداللهیان این موضع گیری حزب الله را سبب ایجاد موجی از شادی و امید در جامعه بحران زده لبنان دانست و گفت: مردم هم به این حقیقت پی بردند که حزب الله فقط یک گروه شبه نظامی نیست و خواسته هایش در مسیر بهبود اوضاع و رفاه و امنیت مردم لبنان است.

وی افزود: حزب الله در هر نقطه‌ای که امنیت مردم تهدید شود می‌ایستد و این نشان می‌دهد دایره عملکرد حزب الله به مسائل گوناگون سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی توسعه پیدا کرده است.

امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به کشف ۲ میلیون لیتر مواد نفتی احتکار شده در لبنان در روز گذشته، یادآور شد: مدافعان داخلی غرب و پشتیبان‌های بیرونی آنان مواد نفتی را احتکار کردند تا افکار عمومی لبنان را علیه نیرو‌های مقاومت بسیج کنند، اما پیام سید حسن نصرالله این انحصار را شکست و آمریکایی‌ها عقب نشینی کردند.

عبداللهیان همچنین با گرامیداشت هفته دولت به استقرار دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: شعار این دولت مبارزه با فساد و تحول گرایی است و ما نیز از دولت می‌خواهیم با اجرا کردن این شعار‌ها در مسیر ولایت حرکت کند و امید مضاعفی در جامعه ایجاد کند.

وی همچنین در خصوص مسائل شهرستانی نیز خطاب به مسئولان شهری و استانی گفت: امیدواریم با طرح‌های ملی و به خصوص طرح‌های نیمه کاره شهرستان سلیقه‌ای برخورد نشود.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه جابجایی مسئولان نباید عاملی برای توقف اجرای طرح‌ها باشد، افزود: هزینه‌های بیت المال نباید هدر برود به این دلیل که فرد مسئولی نظرش این است که ادامه اجرای طرحی اولویت ندارد.

وی با بیان اینکه نباید عده‌ای میدان خدمتگزاری را میدان تسویه حساب سیاسی خود قرار دهند، تأکید کرد: این کشور قانون دارد و مسئولان می‌آیند و می‌روند، اما نباید طرح‌ها و خواسته‌های مردم معطل بماند.

امام جمعه پلدختر: مشکلات زیرساختی بیمارستان‌های پلدختر مرتفع شود
امام جمعه پلدختر گفت: مشکلات زیرساختی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پلدختر توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان مرتفع شود.

حجت الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر اظهار کرد: بعضی از زیر ساخت‌های بیمارستان این شهرستان مشهود است و تا حدودی این مرکز درمانی را از ارایه خدمات ساقط کرده است.

وی افزود: حجم ورودی بیماران به بیمارستان پلدختر بسیار زیاد است و علی رغم تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت با توجه به کمبود‌های آن، پاسخگو نیست و ضروری است دانشگاه علوم پزشکی لرستان به این مهم توجه داشته باشد که مطالبه و توقع مردم پلدختر است.

امام جمعه پلدختر به مرگ جوان ۲۷ ساله پلدختری به صورت کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این پیام خوبی ندارد و پلدختر در منطقه‌ای واقع شده که سه استان در آن رفت و آمد دارند با توجه به این موضوع باید کمبود‌های بیمارستان پلدختر توسط مدیران شبکه بهداشت و درمان مشخص و به دانشگاه علوم پزشکی لرستان ارسال شود.

وی نبود پزشک عمومی را در بیمارستان پلدختر را یک چالش دانست و افزود: تنها یک پزشک عمومی علی رغم حجم مراجعات نمی‌تواند پاسخگو باشد و این نیاز در این مرکز درمانی ملموس و مشهود است.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: امروز آی سی یو می‌تواند ناجی بیماران باشد که در بیمارستان پلدختر وجود ندارد.

وی افزود: برخی پروژه‌های نیمه تمام بیمارستان پلدختر با گذشت یک سال مانند ام آر آی تکان نخورده و به همان حالت باقی مانده و به مطالبه جدی مردم تبدیل شده است.

امام جمعه پلدختر گفت: بر اساس مشاهدات و بررسی‌های حضوری از بیمارستان کمبود نیروی انسانی از دیگر مشکلات بیمارستان پلدختر است و برخی پرستار‌ها مجبور به انجام کار‌های خدماتی هستند.

وی افزود: گروه‌های جهادی اعلام آمادگی کردند که در صورت واکسینه شدن توسط شبکه بهداشت با کادر درمان همکاری کنند.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: امروز برپایی بیمارستان صحرایی در پلدختر توسط نیرو‌های مسلح ضرورت دارد چرا که راهروی بیمارستان فضای مناسبی برای بستری بیماران نیست.

ایجاد عدالت اجتماعی از وظایف مهم مدیران در نظام اسلامی است
ایجاد عدالت اجتماعی از وظایف مهم مدیران در نظام اسلامی است
نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ایجاد عدالت اجتماعی از مهمترین وظایف مدیران در نظام اسلامی است که باید اهتمام ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: مدیرانی که زمینه ایجاد عدالت اجتماعی را فراهم کرده و در این مسیر تلاش کنند، مورد عنایت خداوند متعال نیز قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: مدیران در جامعه اسلامی همچنین باید ساده‌زیستی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به ثواب بسیار زیاد قدم گذاشتن در سبیل الهی اظهار کرد: خداوند گناهان این افراد را بخشیده و بهشت را بر آنان روزی می‌فرماید.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با قدردانی از تلاش بی وقفه کادر درمان در دوران مقابله با کرونا ادامه داد: این کارکنان ثواب جهاد در راه خدا را دارند.

وی تاکید کرد: کابینه دولت سیزدهم، مسوولان و مدیران این دولت باید همواره ساده‌زیستی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی گفت: حضور در بین مردم و ارائه خدمت بی‌منت از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به وجود ظرفیت‌های قابل توجه در کشور افزود: باید از این ظرفیت‌ها در راستای حل مشکلات و رفع کاستی‌ها استفاده شود.

امام جمعه کرج: تحول خواهی و مبارزه با رانت مهمترین مطالبه مردم از دولت است
تحول خواهی و مبارزه با رانت مهمترین مطالبه مردم از دولت استنماینده، ولی فقیه در استان البرز با اشاره به رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی رییس جمهوری و تشکیل هیات دولت، گفت: امروز تحول خواهی درامور، مبارزه با رانت خواری و اخلاق مداری مهمترین مطالبه‌های مردم از دولت جدید است.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به رابطه حاکم اسلامی مردم از دیدگاه اسلام افزود: همه باید به میدان بیاییم و کابینه رییس جمهوری اسلامی ایران که درگام دوم انقلاب تشکیل شده را کمک کنیم.

وی بیان داشت: این روز‌ها همزمان با سالروز گرامیداشت شهادت شهیدان رجایی و باهنر، دولت جوان و انقلابی در کشور شکل گرفته و انتظار می‌رود دولت با سرعت ضمن تعیین استانداران و فرمانداران جوان و انقلابی پر شور و پر کار عمل کند.

خطیب جمعه کرج گفت: باید عقب ماندگی‌ها را که در گذشته مغفول مانده با برنامه ریزی و مدیریت زمان جبران کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان البرز یادآور شد که در شعار‌های انتخاباتی رییس جمهوری اسلامی ایران بر تحول خواهی، عدالت خواهی، مبارزه با رانت و اخلاق مداری تاکید شد که باید این موارد به دقت انجام شود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: شعار‌های دولت از مطالبات مردم است و امروز دولت باید با استفاده از ظرفیت دلسوزان و عمل مجاهدانه در خدمت مردم باشد و اعتماد عمومی را تقویت کند و نگذارد کسانی که قصد حاشیه سازی و امثال آن را دارند موفق شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: دشمنان اسلام در تلاش هستند تا این دولت در عمل موفق نشود و به سنگ اندازی و فضاسازی منفی در داخل و خارج روی آورده اند.

خطیب جمعه کرج افزود: به امید خدا همه مردم با کمال استقامت و قوت پای دولت انقلابی خواهند ماند و با قوت تمام بر دهان آمریکا خواهند کوبید.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در حکم تنفیذ رییس جمهوری فرمودند که اقتصاد کشور مهمترین اولویت است و معظم له، نگاه به ظرفیت‌های داخلی، ایجاد اشتغال برای جوانان و حفظ پول ملی را مورد تاکید قرار دادند.

نماینده، ولی فقیه در استان البرز گفت: اکنون برنامه هفتم توسعه کشور در حال تنظیم است که باید با کمک اصحاب نظر و نخبگان و طبق سیاست‌های کلان کشور این برنامه تدوین و عملیاتی شود.

آیت الله حسینی همدانی با گرامیداشت هفته دولت بیان داشت: حکمرانی در اسلام ۲ رکن دارد، حاکم الهی و مردم که برای هر کدام حقوق و مسئولیت‌هایی تعریف شده و در بحث نظام سیاسی اسلام به مساله حق و تکلیف مفصل پرداخته است.

امام جمعه کرج گفت: در آیات شریف قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع)، بهترین وظیفه حکومت اسلامی را اقامه عدل بیان شده؛ به خصوص عدالت اجتماع که جامعه باید بر اساس عدالت مدیریت می‌شود.

وی افزود: طبق آیه شریفه ۲۵ سوره حدید، در جامعه‌ای که عدالت باشد همه ظرفیت‌های افراد جامعه فرصت فعلیت پیدا می‌کنند و انسان‌ها تا رسیدن به هدف نهایی خلقت پیشرفت خواهند کرد.

امام جمعه کرج گفت: حضرت علی (ع) در خطبه ۲۰۷ نهج البلاغه فرموده است که خدای تعالی با حکومت دادن من به شما برای من حقی بر شما قرار داده و شما را نیز بر من حقی است.

وی افزود: طبق این تعالیم الهی، مردم هرگز اصلاح نمی‌شوند مگر با اصلاح شدن حاکم و زمامداران؛ اداره نظام اسلامی مشارکتی نیست بلکه شراکتی است یعنی همه مردم در اداره حکومت نقش دارند و امروز نظام اسلامی شراکتی کارش را پیش می‌برد.

آیت الله حسینی همدانی بیان داشت: وقتی رابطه بین دولت و مردم خوب باشد دشمن مایوس می‌شود و نظام ادامه می‌یابد.

نماینده، ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: از نظر فقهی تکلیف امر به معروف و نهی از منکر کسی که خودش عامل به معروف و ناهی از منکر نیست ساقط نیست؛ یعنی هر کس منکری را دید باید نهی کند ولو اینکه خودش انجام دهد؛ علت آن هم این است که امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات است، واجبات برای خودشان حساب و کتاب دارند و اگر کسی منکری مرتکب می‌شود باید نهی کرد و اگر کسی که منکر انحام می‌دهد جلوی آن را نگیرند منکر صورت گرفته است.

خطیب جمعه کرج با اشاره حوادث تلخ تاریخی کربلا بیان داشت: در واقعه کربلا، بنی امیه مرتکب جنایات بزرگی شدند و ضمن به شهادت رساندن حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش.

اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را در شرایطی سخت به کوفه آوردند و سپس یزید دستور داد اسرا همراه با سر‌های مقدس آل الله به سمت شام حرکت دهند.

وی با ذکر مصیبت‌ها و سختی‌های اسرای کربلا افزود: یزدیان با برگزاری مراسم شادی بر طبل پیروزی کوبیدند، اما خطابه والا و ارزشمند امام سجاد (ع) دومان یزیدرا متزلزل کرد و حماسه دیگری بر حماسه عاشورای حسینی افزود.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات کرونا در استان البرز گفت: طبق اظهارات فرمانده سپاه استان، اقدامات خوبی برای مقابله با کرونا در استان پیش بینی شده و تلاش‌ها بر این است تا این ویروس منحوس مهار شود.

وی افزود: اکنون یک هزار پایگاه بسیج استان البرز به پایگاه سلامت تبدیل شده اند و واکسیناسیون در هفت مرکز در حال انجام است که ۶ مرکز دیگر هفته آینده فعال می‌شود.

امام جمعه یزد: دولت‌مردان، شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند
امام جمعه یزد: دولت‌مردان، شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار دهند
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دولتمردان ما رفتار و کردار این ۲ شهید گرانقدر را الگوی خود قرار دهند.

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد افزود: مردمداری، بی آلایشی، ولایتمداری و اخلاص از ویژگی‌های این دو شهید گرامی بود.

وی ساده زیستی، خستگی ناپذیری و پشتکار را از دیگر ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر نام برد و تصریح کرد: این شهیدان، دلسوز و امین مردم بودند و برای رضای خدا کار می‌کردند.

وی با اشاره به تشکیل دولت سیزدهم گفت: شایسته سالاری مدیران باید اولویت دولت باشد؛ معرفی افراد شایسته خوب است، ولی سفارش کردن برای پست‌های مدیریتی بدون در نظر گرفتن توانمندی جالب نیست و دولتمردان در دولت جدید باید با هماهنگی مستمر شایسته سالاری را در انتخاب مدیران مد نظر خود قرار دهند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه مدیران ارشد نباید وابستگی به حزب و گروه خاص سیاسی داشته باشند اظهار داشت: توانمند بودن، قدرت برنامه ریزی و اخلاص باید در انتخاب مدیران مدنظر باشد.

ناصری استفاده از نخبگان در حوزه‌های مختلف را یکی از مهمترین وظایف دولتمردان عنوان و تصریح کرد: دولت سه گروه ظرفیت شناسی، جذب ظرفیت‌های بومی و بکارگیری نخبگان برای خودکفایی اقتصادی را مد نظر خود قرار دهد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که متأسفانه تاکنون آن طور که باید در حوزه ظرفیت‌سازی و شناسایی نیروی کارآمد و انقلابی در کشور برنامه‌ریزی نشده است تصریح کرد: دولت تهیه بانک اطلاعاتی از نیرو‌های کارآمد، انقلابی و موثر را در دستور کار جدی خود قرار دهد.

وی افزود: مسوولان در مذاکرات باید محکم بایستند و عزت و استقلال خود را حفظ کنند و اصلا از دشمن نهراسند.

امام جمعه موقت ورامین: کشور به مدیرانی با روحیه شهید رجایی نیاز دارد
امام جمعه موقت ورامین: کشور به مدیرانی با روحیه شهید رجایی نیاز دارد
 امام جمعه شهرستان ورامین گفت: کشور در گام دوم انقلاب به مدیرانی با روحیه شهید رجایی نیاز دارد تا بتوان مشکلات را با سرعت رفع کرد.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ورامین با تقدیر از حضور سرزده رئیس جمهوری به اهواز گفت: رئیس جمهوری نشان داد که مرد کار و عمل بوده و از روز اول با جدیت کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: امروز در گام دوم انقلاب، به دولتمردان و مسوولانی با روحیه شهید رجایی نیاز داریم که خوشبختانه رئیس جمهوری ثابت کرد که مرد کار و عمل است و حضور سرزده وی به اهواز آن هم در روز و بازدید از بیمارستان، روحیه‌ای جهادی است که دیگر اعضای دولت نیز باید اینگونه رفتار کنند.

وی گفت: برخی مدیران حتی در روز‌های جمعه نیز حاضر نیستند در کنار مردم در نماز‌های جمعه حاضر شوند، باید از رئیس جمهوری الگو بگیرند، اینکه برخی مدیران جایگاه خود را با ماشین امضا اشتباه بگیرند و از اتاق‌های شیشه‌ای بخواهند، مدیریت کنند، اصلاً قابل توجیه نیست.

ورامین مورد بی مهری دولت سابق قرار گرفت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت:: ورامین سال‌ها مورد بی مهری دولت سابق قرار گرفت و برخی مدیران فعلی در طراز این شهرستان انقلابی نبوده و نیستند، مدیرانی که در این شهرستان خدمت می‌کنند، باید در طراز مدیران استانی از نظر تجربه، تخصص، روحیه انقلابی و مردمی باشند.

محمودی گفت: برخی افراد، ادارات، نهاد‌ها و مراکز خدماتی را با باشگاه سیاسی اشتباه نگیرند، ورامین از دعوا‌های سیاسی زخم خورده است، دوران خدمت به زودی سپری می‌شود و کاری کنید، که از خود نام نیک و دعای خیر باقی بگذارید.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ورامین با اشاره به نامگذاری پنجم شهریور به نام زکریای رازی و روز داروساز گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران در حوزه داروسازی پیشرفت مناسبی داشته و بیش از ۹۵ درصد دارو‌های مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

محمودی تصریح کرد: البته در کنار این پیشرفت‌ها، در زمینه دارو‌های سنتی کوتاهی داشتیم، که یکی از وعده‌های وزیر بهداشت توجه به این نکته است.

خطیب جمعه سمنان: اعتماد به آمریکا سبب خواری و ذلت می‌شود
خطیب جمعه سمنان: اعتماد به آمریکا سبب خواری و ذلت می‌شود
خطیب جمعه سمنان گفت: آمریکا چهره واقعی خود را بار‌ها نشان داده است و ثابت کرد که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و دولت سیزدهم باید این موارد را مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلی این شهر برگزار شد، افزود: تعامل با دنیا امری طبیعی است، اما در برابر ظالم نباید خوار و ذلیل شویم و به دشمن دل ببندیم و باید بدانیم همه دنیا دست آمریکا نیست و وضعیت امروز افغانستان یکی از عاقبت‌های اعتماد به آمریکا است.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت و تبریک این ایام به دولتمردان و خدمتگزاران، تصریح کرد: مشکلات بسیار زیادی در جامعه داریم که در سر راه دولت سیزدهم قرار دارد و حل این مشکل نیازمند زمان و تلاش مضاعف است.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت جدید با همکاری همه دستگاه‌ها، با برنامه‌ریزی و حرکت جهادی امید را در دل مردم زنده کنند.

مهدوی نژاد اظهار داشت: آیت الله شاهچراغی امام جمعه اسبق سمنان استاد اخلاق و عرفان، انقلابی، و ارائه کننده بیان روشنگرانه و برکتی برای شهر سمنان و استان بود.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری با انتخاب حجت الاسلام والمسلمین مطیعی به نمایندگی، ولی فقیه استان و امامت جمعه سمنان، فردی مومن، انقلابی، جهادی و متدین را به این سمت انتخاب کردند که امیدواریم با حضور پر شور مردم شاهد استفاده از بیانات این دانشمند فرزانه باشیم.

مهدوی نژاد با اشاره به وضعیت کرونا در جامعه افزود: موج کرونا در دنیا و ایران مشکل آفرین شده است که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازم و ضروری است و اقدام سریع برای واکسیناسیون هرچه سریع‌تر انجام شود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تلاش کادر درمان ستودنی است، گفت: فراموش نکنیم دعا در پیشگاه خدا نقش بزرگی می‌آفریند که امیدواریم مردم این مورد را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه بوشهر:دولت سیزدهم مشکلات کشور را به صورت جهادی برطرف کند
امام جمعه بوشهر:دولت سیزدهم مشکلات کشور را به صورت جهادی برطرف کند
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: انتظار مردم این است که دولت سیزدهم با نیرو‌های تازه نفس مشکلات جامعه شامل مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا و معضلات معیشتی و اقتصادی را با روحیه‌ای جهادی برطرف کند.

بآیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه خود یادآور شده است: انتظار می‌رود دولت سیزدهم فضایی براساس عدالت، پیشرفت و خدمت هر چه تمام‌تر برای مردم فراهم آورد.

وی با اشاره به هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم اضافه کرد: این شهیدان الگوی کامل برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیز در راستای عدالت خواهی و پیشرفت بودند و از طرف دیگر با شهادت خود به جهان و تاریخ نشان دادند دشمنان این انقلاب بی‌منطق و دارای روح جنایت پیشگی و تروریسم بوده و حامیان آنان به سرکردگی آمریکا ضد حقوق بشر هستند، هرچند آن جنایتکاران با استفاده از تریبون‌های تبلیغاتی و مراکز بین‌المللی، خود را به دروغ حامی حقوق بشر جلوه میدهند.

صفایی بوشهری با اشاره به دوازدهم شهریور سالروز شهادت بزرگ مرد مبارزه ضد استعماری ایران (رئیسعلی دلواری) و روز مبارزه با استعمار پیر انگلیس اظهار کرد: سردار جنوب مجاهدی مؤمن و در زمانی که دولت مرکزی برده سیاسی اجانب بود و بیشتر خواص زیر بیرق بیگانگان بودند با تأسّی به قرآن کریم و سیره معصومان (ع) و فتوای مجتهدان بوشهر بر ضد متجاوزان قیام کرد و حماسه مقاومت آفرید و الگوی تمام عیار برای همگان شد.

وی ادامه داد: رئیسعلی دلواری نشان داد اعتماد به بیگانگانِ سوداگر خطایی بزرگ است و تنها راه استقلال مملکت، مقاومت است.

صفایی بوشهری همچنین برضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و مسئولان تاکید کرد.

امام جمعه بوشهر گفت: مسئولان در خدمت به مردم، توسعه خدمات بیمارستانی و ارائه دارو‌های مورد نیاز، تلاشی جهادی داشته باشند.

امام جمعه پردیس: حل انبوه مشکلات رسیده به دولت سیزدهم، با وفاق ملی میسر است
حل انبوه مشکلات رسیده به دولت سیزدهم، با وفاق ملی میسر است
 امام جمعه شهرستان پردیس گفت: دولت سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات متعدد است که معضلات اقتصادی و معیشتی در راس آن است. طبیعی است حل این مشکلاتِ دیرینه و دیرپا، نیاز به اقدامات فوریتی و میان مدت و دراز مدت با وفاق ملی دارد.

حجت الاسلام سید «حسین حسینی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس، که در فضای باز و در جوار مزار مطهر ۲ شهید گمنام پردیس برگزار شد، در جمع نمازگزاران با اشاره به ضرورت هماهنگی دولت و اعضا، اظهار داشت: اختلاف نظر‌ها با کار کارشناسی بررسی شود و آنچه که در جامعه مطرح میشود سیاست و برنامه روشن و شفاف در همه عرصه‌ها باشد و افکار عمومی را با پیوست رسانه‌ای و هنرمندانه اقناع کرده و برنامه‌های سنجیده و قابل ارزیابی به مردم ارائه کنند.

وی گفت: در انتخاب استانداران و فرمانداران و مدیران ارشد و میانی، انتظار همگانی این است که دولت جوان حزب اللهی با سه شاخص “جوان انقلابی و کاربلد” در رده‌های مختلف مدیریتی براساس شایسته سالاری و به دور از سهم خواهی‌های ستاد انتخاباتی و قومیتی باشد.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به مهم‌ترین مشخصه‌های دولت مردمی، توضیح داد: دولت سیزدهم در تمام سطوح از بالا تا پایین باید نماد مسئولیت پذیری و نقدپذیری و سعه صدر انقلابی در مواجهه با مطالبات مردمی و انتقادات نخبگان باشد و برای پاسخگویی در دسترس کامل مردم قرار گیرد.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته نمازجمعه پردیس گفت: وزرای سه کشور اروپایی، با انتشار بیانیه مشترکی نگرانی خود را از تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰درصد ایران ابراز نگرانی کرده اند و به ایران انگ ساخت سلاح اتمی می‌زنند.

آمریکا در مورد نتیجه مذاکرات وین اعلام تردید کرده است و این هم بازی دیگر غربی‌ها در روند مذاکرات هسته‌ای است.

وی افزود: غربی‌ها در آستانه شکل گیری دولت جدید و رویکرد‌های جدید دستگاه سیاست خارجی کشور که موجب قرابت بیشتر میدان و دیپلماسی خواهد شد، می‌خواهند با عملیات روانی و دیپلماسی و رسانه‌ای خود به دولت جدید فشار بیشتری وارد کنند تا آن‌ها را به انفعال وادارند، اما بدانند که آرزو‌های برجام را به گور خواهند برد.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به پیامد‌های حرکت نفتکش ایرانی به سوی لبنان، توضیح داد: این اقدام مشترک ایران و مقاومت، انحصار شرکت‌های بزرگ وابسته به عربستان و امارات و غرب را شکست و ظلم احتکار «سعد حریری» و «سمیرجعجع» غربگرا را بی اثر می‌کند.

حسینی افزود: حزب الله با این اقدام، راهبرد نگاه به شرق و استفاده از ظرفیت کشور‌های اسلامی و شرق جهان را در لبنان- که تمام معادلات خود را با اروپا و آمریکا گره زده- احیاء کرده و باب جدیدی را در آینده اقتصاد لبنان گشوده است که درصورت تداوم آن، لبنان را از وابستگی صرف به غرب نجات خواهد داد و این اقدام، دروازه ورود کشورهایی، چون روسیه و چین خواهد شد.

وی ادامه داد: سید «حسن نصرالله» اکنون جبهه استکبار را در میدان یک بازی باخت- باخت قرار داده است، اگر دشمن بخواهد به نفتکش‌ها تعرض کند علاوه بر اینکه پاسخ قاطع حزب الله را دریافت خواهد کرد در افکار عمومی جهانی نیز محکوم خواهد شد و اگر هم تحرکی نشان ندهد در نگاه افکار عمومی هیمنه پوشالی او بار دیگر خواهدشکست و سناریو‌های تحریم هراسی، رنگ خواهد باخت.

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان اینکه افغانستان در طول ۴۰ سال گذشته از ۲ ابرقدرت بزرگ زخم خورده است، توضیح داد: اتحاد جماهیر شوروی کمونیستی و آمریکای جهانخوار زخم‌هایی به افغانستان زدند و این واقعه تکرار سبک حمایت آمریکا از نوکرانش مانند؛ «محمدرضا پهلوی»، «حسنی مبارک»، «بن علی»، «علی عبدالله صالح» و عنصر مفلوکی مانند «صدام حسین» است که دل به وعده‌های آنان بست و باذلت به هلاکت رسیدند.

حسینی گفت: آمریکا و غرب نه قابل اعتماد هستند و نه قابل اتکا و آمریکا و ناتو در برابر طالبان غافلگیر شدند در حالی که کسانی که سال‌ها با امریکا همکاری کرده بودند به حال خود رها و از افغانستان توسط امریکا خارج نشدند و حتی صحنه‌های فرودگاه کابل را هم باید از آن به عنوان نمایشگاه حقوق بشر آمریکایی یاد کرد.

وی افزود: افغانستان تنها کشوری است که چهار قدرت اول اقتصادی و سیاسی و مؤثر دنیا در آن ایفای نقش می‌کنند. آمریکا، روسیه، چین و هند با توجه به اینکه افغانستان دروازه تسلط بر شرق آسیا و اشراف بر غرب آسیا است و این نوع تلاقی و تصادم منافع در کمتر کشوری دیده می‌شود.

۲ مرکز واکسیناسیون جدید در پردیس افتتاح می‌شود

حسینی از فعالیت‌های جهادی و موثر قرار گاه خدمت رسانی خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا این قرار گاه شروع به کار کرد که با همت مردم و مسئولین و با مسئولیت امام جمعه و دبیری سپاه شهرستان، بسته‌های معیشتی و بهداشتی را تامین و توزیع کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح موفق سردار سلیمانی، توضیح داد: شناسایی بیماران کرونایی و خدمت رسانی به آن‌ها توسط نیرو‌های سپاه و بسیج و افتتاح ساختمانی برای واکسیناسیون برخی از اقدامات قرارگاه خدمات رسانی در شهرستان پردیس است.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به افتتاح ۲ مرکز واکسیناسیون دیگر در هفته‌های آتی، اظهار داشت: تسریع در کار واکسیناسیون و توزیع حدود ۲۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌هایی که بیمار کرونایی داشتند بخش دیگری از اقدامات قابل تقدیر این قرار گاه است.

حسینی با بیان اینکه بیمارستان الغدیر بومهن پس از افتتاح انتظارات شهروندان را بر آورده نکرد، توضیح داد: بیمارستان الغدیر با کلی بوق رسانه‌ای افتتاح شد، ولی در حال حاضر تنها بخش تزریقات و پزشک عمومی آن فعال است و برای اجرای واکسیناسیون از آن استفاده نمی‌شود و این در حالی است که مراکز واکسیناسیون با هزینه بالا در مکان‌های دیگر افتتاح و بهره برداری می‌شوند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

امام جمعه همدان: دولت از نیرو‌های جوان برای مدیران میانی استفاده کند
امام جمعه همدان: دولت از نیرو‌های جوان برای مدیران میانی استفاده کند
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان از هیات دولت خواست نسبت به تعیین مدیران میانی شتاب و از نیرو‌های جوان برای به دست گرفتن مدیریت در استان‌ها استفاده کند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این در محل حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان افزود: دولت در زمینه تعیین تکلیف مدیران میانی و استانی سرعت عمل به خرج دهد و سریع تعیین تکلیف کند.

وی تاکید کرد: عامل موفقیت دولت در استان‌ها مدیران استانی هستند که در پیشبرد اهداف دولت کمک می‌کنند البته در این راستا باید به جوانگرایی و میدان دادن به جوانان لایق و کارآمد توجه شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار داشت: هنگام رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزاری پیشنهادی برخی از نمایندگان به نداشتن سابقه کاری وزیر ایراد می‌گرفتند بنابراین افراد جوان باید در مدیریت‌های میانی سابقه لازم را کسب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی با تبریک هفته دولت به دولتمردان گفت: با توجه به کاهش ارزش پول ملی، رشد نقدینگی، شکاف طبقاتی، تورم زیاد ایجاد شده در چهار سال گذشته، دولت مسیر سختی را پیش رو داشته، اما همت بلندی برای رفع این مشکلات دارد.

وی تصریح کرد: رییس جمهوری صبح (امروز) جمعه و پیش از طلوع آفتاب برای رفع مشکل مردم به همراه چند تن از وزرا راهی خوزستان شده است که این امر باعث امیدواری است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ادامه داد: مردم نیازمند مسئولانی هستند که در کنار آن‌ها حضور داشته و برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی ابراز امیدواری کرد: دولت و وزرا باید برای رفع مشکلات مردم به ویژه در زمینه واکسن و کنترل بیماری تلاش و مردم هم با توجه به شرایط سخت پیش آمده در بیمارستان‌ها و خستگی کادر درمان نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام و توجه کنند.

وی درباره مساجد و انتخاب هیات امنا نیز بیان کرد: مساجد تنها برای اقامه نماز جماعت نیست بلکه با تدبیر امام جماعت و هیات امنا باید این اماکن به کانونی برای پیگیری و رفع مشکلات مردم و مرکز اصلی مدیریت محله تبدیل شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان افزود: هیات امنای مساجد باید از برخی از شخصیت‌های حقوقی، کانون‌های فرهنگی و امام جماعت تشکیل شود البته باید ضمن حفظ کرامت ریش سفیدان راه را برای ورود افراد جوان در این عرصه فراهم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی یادآوری کرد: پیشتر طرح شورای محلات توسط شهرداری و شورای شهر پیگیری شد که در این شورا مشکلات اجتماعی محله به ویژه در عرصه مدیریت شهری پیگیری می‌شد.

وی درباره حضور نظامی آمریکا در افغانستان نیز گفت: دولت آمریکا به بهانه طالبان به افغانستان حمله کرد و نتیجه ۲۰ سال حضور نظامی و دموکراسی غربی در افغانستان مرگ ۱۰۰ هزار نفر از جمله ۴۴ هزار غیر نظامی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی اظهار داشت: ۲۰ سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان جز هزینه تراشی، افزایش ناامنی، فقر و به یغما رفتن ثروت افغانستان عایدی نداشته است همچنین در این مدت ۲ میلیون نفر از ساکنان افغانستان از این کشور فرار کردند و چهار میلیون نفر نیز آواره شدند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان در ادامه به بحث ضرورت پرهیز از دروغ گویی و رواج صداقت پرداخت و گفت: در قرآن ۲۸۳ بار درباره دروغ و مذمت دروغ گویی صحبت شده است چراکه برخی مواقع شاهد رواج دروغگویی در جامعه، خانه و بازار هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی افزود: ترویج پایبندی جامعه به صداقت و رفتار‌ها قرآنی سبب دوری جامعه از مشکل و ترک دروغ سبب بسته شدن در‌های همه اشرار به روی انسان می‌شود.

وی اضافه کرد: رواج دروغ در ادارات، بازار و خانه، جامعه را به سمت تباهی سوق می‌دهد در حالیکه باید در جامعه به ویژه کانون خانواده به صداقت بیشتر توجه شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار داشت: اسلام زندگی اجتماعی و خانوادگی را مبتنی صداقت می‌خواهد اساس دین و بنیان خانواده باید بر مبنای صداقت باشد چرا که عامل نجات انسان و دستیابی به حکمت صداقت و درستی است.

امام جمعه قزوین:گره گشایی از مشکلات مردم با انتخاب مدیران جوان و لایق محقق می‌شود
گره گشایی از مشکلات مردم با انتخاب مدیران جوان و لایق محقق می‌شود
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه مردم از فساد، رانت و باند بازی خسته شده اند، گفت: گره گشایی از مشکلات مردم با انتخاب مدیران جوان، لایق و جهادی محقق می‌شود.

آیت الله عبدالکریم عابدینی درخطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و افزود: شهیدان رجایی و باهنر الگوی مدیران برای خدمت رسانی به میهن اسلامی و مردم هستند.
وی با بیان اینکه هفته دولت فرصت مغتنمی برای توجه به حل مسایل و مشکلات مردم است، اظهار داشت: دولتمردان به بفکر حل مشکلات مردم، تورم و گرانی باشند.
آیت الله عابدینی تصریح کرد: دولت سیزدهم باید در زمینه معیشت، اقتصاد، مسکن و مساله گرانی اجناس به طور جدی وارد میدان شود.
نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: دولت جدید باید با بهبود وضعیت زندگی و اجرای عدالت، پاسخ اعتماد مردم را بدهد.
امام جمعه قزوین تاکید کرد که در شروع به کار دولت جدید، شاهد بودیم که وزرا با رای بالایی از مجلس رای اعتماد گرفتند و تخصص و دانش شان را به نمایندگان مردم نشان دادند و مردم هم به آن‌ها اعتماد کرده اند و حالا منتظر هستند تا نتیجه اعتماد مردم را در بهبود وضعیت زندگی و اجرای عدالت ایمانی و اسلامی مشاهده کنند.
آیت الله عابدینی افزود: ما نیز برای این دولت جهادی دعا می‌کنیم که هر چه زودتر توقع مردم با عملکرد فعالانه دست اندرکار و چینش مسوولان استانی شایسته و لایق، مشاهده شود.
خطیب جمعه قزوین ادامه داد: مردم از فساد، رانت و باند بازی خسته شدند و حالا که دولت جوان، فعال، انقلابی روی کار آمده است انتظار داریم مدیران جوان، لایق و جهادی را انتخاب کنند.
آیت الله عابدینی تاکید کرد: برای بهبود شرایط مدیران سفارشی را کنار گذاشته و مدیران لایق را انتخاب کنیم و مدیرانی که ۱۰ سال قدرت طلبانه و منفعت طلبانه براساس باند بازی روی کار آمدند را کنار بزنیم.
امام‌جمعه قزوین تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی را یک ضرورت غیرقابل انکار در شرایط سخت کنونی دانست و یادآور شد: راهکار ایجاد تحول در کشور تشکیل دولت جوان مؤمن انقلابی است و باید جوانان نخبه و مؤمن و انقلابی وارد عرصه کار و اداره کشور شوند.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه رییس جمهور امین مقام معظم رهبری است و امیدواریم دولتمردان با عزم راسخ در راه خدمت به مردم تلاش کنند.

امام جمعه موقت ساری: مسئولیت وانتصاب‌ها در دولت سیزدهم براساس شایسته سالاری باشد
مسئولیت وانتصاب‌ها در دولت سیزدهم براساس شایسته سالاری باشد
امام جمعه موقت مرکز استان مازندران با اظهار این که مسئولیت و انتصاب‌ها در دولت سیزدهم بر اساس استعداد‌ها، قابلیت‌ها و شایسته سالاری افراد صورت بگیرد، گفت: اگرفعالیت‌ها در کشور طبق استعداد و قابلیت نیروی انسانی تقسیم کار نشود در حقیقت همه بیکار هستند، چراکه کاری پیش نمی‌رود.

حجت اسلام یوسف یوسف پور در نماز جمعه این هفته ساری افزود: بنابراین در نظام جمهوری اسلامی کار‌ها باید طبق تعهد، قداصت، تخصص، مهارت و توانمندی صورت بگیرد، یعنی به وطور یقین همه برنامه‌ها در صورتی محقق می‌شود که انتخاب و انتصاب بر اساس شایسته سالاری باشد.

وی ادامه داد: این که در جمهوری اسلامی همه خوب هستند شکی نیست، اما همه برای هر کاری شایسته نیستند، پس شایسته سالاری در دولت سیزدهم باید به عنوان یک اصل مهم و ضروری مورد اهتمام باشد.

امام جمعه موقت ساری اتحاد و وحدت امت اسلامی بر اساس منویات مقام معظم رهبری را دومین نکته مهم در آغاز به کار دولت سیزدهم عنوان کرد و بیان داشت: از طرفی هیچکس حق ندارد در این شرایط حساس اقتصادی با منافع مردم بازی سیاسی و حزبی کند، یعنی همه بایداز تخریب و تنش علیه دولت پرهیز کنند.

یوسف پور سلامت مدیران و مسئولان جدید دولت سیزدهم را ضروری دانست و تاکید کرد نظارت‌های بازدارنده باید کامل و با اشراف صورت بگیرد، بازرسی کامل و برخورد قاطع در پی انتصاب‌ها با هدف از پیشگیری از فساد و از بین رفتن رانت‌های احتمالی نیز همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم ضروری است.

خطیب نماز جمعه ساری گفت: خواسته‌های مردم که، ولی نعمت هستند یعنی مردم ارباب و مدیران رعیت و خدمتگذار هستند باید مورد توجه جدی مسوولان باشد، توقع داریم تحریم‌ها رفع و مشلات با برنامه یرزی شدهحل و فصل شود و اط طرفی اولویت‌های خدمت رسانی باید به مستضعفان و در مناطق محروم باشد.

وی ادامه داد: ارزش‌های انقلاب همواره باید پاسداری شود، دولت سیزدهم با وضعیت بسیار خوبی به لحاظ حمایت جدی مجلس و منویات مقام معظم رهبری وارد میدان شد، پس توقع داریم مشکلات در بازه زمانی کوتاه مدت به حداقل برسد.

یوسف پور در بخش دیگری از فعالیت شبانه روزی کادر درمان به ویژه پزشکان و پرستاران قدر دانی کرد و گفت: از همه مردم توقع داریم تا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در شرایط وخیم کرونایی بیش از پیش توجه کنند.

وی به هفته دولت و توجه به آرمان‌های شهیدان هفته دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و ۱۷ هزار شهید ترور کشور اشاره کرد و بیان داشت: مردم برای حفظ نظام همیشه پای کار هستند پس گرفتن خدمات مطلوب حق آنان است که مسئولان باید توجه کنند.

علم‌الهدی: عزیزانی که مسئولیت وزارت را قبول کرده‌اند جلوی ظلم‌های بی‌رحمانه در تعیین قیمت‌ها را بگیرند

امام جمعه مشهد گفت: عزیزانی که مسئولیت وزارت را قبول کرده‌اند، این وضع مردم را ببینند و بی‌انصافی‌های عده‌ای بی‌رحم را نیز مد نظر قرار دهند و با همه قدرت بیایند و جلوی این ظلم‌های بی‌رحمانه در تعیین قیمت‌ها را بگیرند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی (ع) با اشاره به اینکه همزمان با شروع هفته دولت، دولت سیزدهم تشکیل شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم یک دولت قوی و مردمی است. این دولت قوی است، چون مردمی است.

وی ادامه داد: نظام ما در تمام دنیا قوی‌ترین و قدرتمندترین نظام حکومتی است؛ چراکه مردمی است و مردم پشتوانه این نظام هستند. امکانات نظامی، قدرت اقتصادی و توان بالای علمی، هیچ کدام برای پشتیبانی و قدرت یک نظام آن قدر موثر نیست که پشتیبانی مردم به یک نظام قدرت می‌بخشد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: به همان میزانی که نظام ما به خاطر مردمی بودن یک نظام قوی است، دولت سیزدهم نیز به خاطر مردمی بودن قوی است. اما به چه دلیل می‌گوییم این دولت مردمی است؟ زیرا اولا مردم ما به تمام وسوسه‌های شیطانی ضد انقلاب خارجی و داخلی نه گفتند و در انتخابات شرکت کردند و با وجود تمام فشار‌های معیشتی و سختی‌ها، به این رئیس جمهور رای دادند و رئیس دولت سیزدهم با پشتوانه رای مردم انتخاب شد.

علم‌الهدی افزود: همچنین نمایندگان مردم در مجلس نیز با رای خیلی بالایی به ۱۸ نفر از ۱۹ وزیر پیشنهادی رای اعتماد دادند؛ لذا این دولت، یک دولت مردمی است. اما باید توجه داشت که وقتی مردم دولتی با چنین کیفیتی را انتخاب کردند و نمایندگانشان نیز به وزرا رای بالا دادند، مطالبات و توقعشان از این دولت نیز بالاست. مردم ما از چنین دولتی بیشتر از دولتی که با چنین کیفیتی بالا نیامده است، توقع دارند.

وی عنوان کرد: مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند در اسرع وقت مشکلات را حل کند. وزرای این دولت نیز از وضع مردم خبر دارند و می‌دانند مردم چطور در اوضاع سخت معیشتی و شرایط کرونایی زندگی می‌کنند و با این فشاری که از مردم حس می‌کنند، وزارت را قبول کرده‌اند. حال عده‌ای از افراد بی‌رحم و خدانشناس مشکلات مردم را می‌بینند، اما به فکر سوء استفاده از این وضعیت مردم به نفع خود می‌باشند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه یکی، دو هفته گذشته، خلاء بین دو دولت بود، گفت: یعنی دولت قبلی تمام شده بود و وزرای دولت جدید هنوز رای اعتماد نگرفته بودند و شروع به کار نکرده بودند. عده‌ای از افراد بی‌رحم از این وضعیت سوء استفاده کردند و کالا‌ها را چند برابر کردند و این کار را با چنان هماهنگی ملی انجام دادند، که مسئولین استانی دستشان به جایی نرسید و این بدترین جنایت است.

علم‌الهدی با اشاره به داستانی از تجارت یکی از افراد مورد اطمینان امام صادق (ع)، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) وقتی دیدند یکی از افراد مورد اطمینان‌شان، قیمت کالایی را به دلیل افزایش تقاضای مردم، بالا برده است، گفتند: “سودی که از این تجارت به دست آمده است، پلیدی و نجاست است. ” مردم بدانید اینکه ملاک تعیین نرخ کالا‌ها را میزان عرضه و تقاضا قرار داده‌اند، این با اقتصاد شرک‌آمیز سرمایه‌داری متناسب است.

وی بیان کرد: این نهایت بی‌رحمی است که بگوییم دامداران میزان عرضه و تقاضا را ارزیابی کردند و روی لبنیات نرخ گذاشتند. یک هفته صبر می‌کردید، دولت سیزدهم شروع به کار می‌کرد، نهاده‌های دامی را با قیمت کم در اختیار شما قرار می‌داد، شما هم لبنیات را به قیمت عادلانه به مردم می‌فروختید.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: عزیزانی که مسئولیت وزارت را قبول کرده‌اند، این وضع مردم را ببینند و بی‌انصافی‌های عده‌ای بی‌رحم را نیز مد نظر قرار دهند و با همه قدرت بیایند و جلوی این ظلم‌های بی‌رحمانه در تعیین قیمت‌ها را بگیرند و اجازه ندهند مردم گرفتار شوند. ان‌شاءالله با همت این مسئولین که هم متدین اند و هم مورد اعتماد مردم، این مشکلات در هفته دولت حل شود و این حالت استیصال مردم برطرف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار