معاون شهردار قم:
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به‌توزیع بیش از یک‌میلیون و ۳۵۵ هزار تُن آسفالت درسطح مناطق هشت‌گانه شهرقم طی ۶ سال گذشته گفت: تا پایان سال جاری نیز ۲۰۰ هزار تُن دیگر توزیع خواهدشد.
کد خبر: ۹۸۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 27 August 2021

به گزارش تابناک قم، عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگویی آسفالت معابر را از جمله اقدام‌های شاخصی که مطالبه عمومی شهروندان نیز بوده دانست و افزود: شاخصه‌های مورد توجه درترمیم آسفالت معابر احصاء، و براساس نیازسنجی و با اولویت دنبال شده‌است.

وی حجم توزیع آسفالت در مدت یاد شده را بالغ ‌بر یک میلیون و ۳۵۵ هزار تُن ذکر کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال جاری با توزیع ۲۰۰ هزار تُن دیگر به‌عدد یک میلیون و ۵۵۵ هزار تُن خواهیم رسید.

معاون شهردار قم نحوه توزیع آسفالت را بر اساس بازدیدهای میدانی، اعلام نیاز مناطق شهرداری و کار کارشناسی صورت گرفته دانست و تصریح کرد: سالانه به‌صورت میانگین ۲۳۰ هزار تُن آسفالت در سطح شهر و معابر با ۲ رویکرد آسفالت معابر خاکی و ترمیم معابر نیازمند به‌روکش، به‌کار رفته‌است.

حلوایی ‌زاده همچنین دنبال شدن رویکرد صادر نکردن مجوز حفاری بعد از انجام عملیات روکش آسفالت را یکی از تاکیدهای شهرداری قم در سال‌های اخیر خواند و گفت: برای اجرایی شدن این رویکرد، قبل از هرگونه عملیات آسفالت ریزی هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های زیربنایی صورت گرفته‌است.

وی در تشریح میزان آسفالت هر یک از مناطق گفت: به‌طور متوسط در منطقه یک، ۱۴۰ هزار تُن، منطقه ۲، ۱۱۶ هزار تُن، منطقه سه ۱۱۶ هزار تُن، منطقه چهار، ۲۳۷ هزار تُن، منطقه پنج ۱۳۱ هزار تُن، منطقه ۶ بالغ ‌بر ۱۵۳ هزار تُن، منطقه هفت، ۶۳ هزار تُن و در منطقه هشت نیز ۹۷ هزار تُن آسفالت ریخته شده‌است.

معاون شهردار قم اضافه کرد: در حوزه آسفالت، با تدابیر اندیشیده شده، در چند سال آینده بیشتر به‌مرحله نگهداری می‌رسیم و کمتر به‌روکش نیاز خواهیم داشت، اما شرط این موضوع آن است که دیگر تعمیق، حادثه و اجرای شبکه خدماتی مانند آب، فاضلاب و غیره نداشته باشیم و پیش از انجام آسفالت این کارها صورت گرفته باشد.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به‌مصالح به‌کاررفته و نوع اجرا این قول را می‌دهیم که در صورت حفاری‌نکردن، عُمر روکش آسفالت سطح شهر به ۲۰ سال خواهد افزایش یابد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار