دادستان همدان مطرح کرد؛
دادستان همدان با بیان اینکه مستندسازی پرونده‌های مرتبط با سرقت از سوی ضابطین نیروی انتظامی دقیق‌تر شود، گفت: همچنین افزایش گشت‌های موتوری و شناسایی محله‌های جرم خیز و نیزه بهره مندی از ظرفیت گشت‌های رضویون یک ضرورت است.
کد خبر: ۹۸۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۵ 25 August 2021
دادستان همدان با بیان اینکه مستندسازی پرونده‌های مرتبط با سرقت از سوی ضابطین نیروی انتظامی دقیق‌تر شود، گفت: همچنین افزایش گشت‌های موتوری و شناسایی محله‌های جرم خیز و نیزه بهره مندی از ظرفیت گشت‌های رضویون یک ضرورت است.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از عصر همدان، «حسن خانجانی موقر» عصر امروز در نشست پیشگیری از سرقت با حضور تعدادی از قضات و رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان همدان، گفت: مجموعه قضایی استان در راستای ایجاد برقراری امنیت اجتماعی و همکاری تنگاتنگ با نیروی انتظامی همیشه آماده بوده و هست.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ها طوری طرح ریزی شود که سارقان برای سرقت ذره‌ای اجازه اندیشیدن به خود ندهند، اظهار کرد: این گونه جلسات زمینه ساز هماهنگی بیشتر دادسرا و نیروی انتظامی در شناسایی و بررسی راهکار‌های اساسی برای پیشگیری از وقوع سرقت می‌شود.

*ضرورت افزایش گشت‌های موتوری و شناسایی محله‌های جرم خیز برای جلوگیری از سرقت

دادستان همدان با توجه به مطالبات مردمی مبنی بر برخورد قاطع‌تر پلیس با سارقان، نیز عنوان کرد: تشدید گشت‌های نیروی انتظامی به ویژه افزایش گشت موتوری و نامحسوس، شناسایی محله‌های جرم خیز و استفاده ازظرفیت بسیج و گشت‌های رضویون با هدف برخورداری از اشرافیت اطلاعاتی برای جلوگیری از سرقت می‌تواند مثمر ثمر باشد.

خانجانی موقر تصریح کرد: در محله‌ها و یا امکانی که معتادین متجاهر هستند احتمال سرقت نیز بالاتر می‌رود و باید گشت زنی‌ها در این مناطق بیشتر شده و مطابق با قوانین اعلامی آن معتادین نیز جمع آوری شوند.

وی همچنین گفت: ضابطین انتظامی دقت داشته باشند که هر گونه اسباب کشی از ساعت ۱۹ هر روز تا ساعت ۷ صبح روز بعد بدون اخذ مجوز از کلانتری‌ها ممنوع است.

* اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از سرقت در بازار مظفریه همدان

دادستان همدان در ادامه با بیان اینکه باید راه‌های سرقت سارقان بسته شود، افزود: درخصوص مطالبه کسبه بازار مظفریه همدان پیگیری‌ها و تصمیماتی اتخاذ شده و حتی درب‌های بازار به منظور جلوگیری از سرقت برای نصب آماده است، اما معطل بر روی زمین مانده، بنابراین باید هرچه سریعتر متولی آن معرفی و تعیین تکلیف شود.

* مستندسازی پرونده‌های مرتبط با سرقت دقیق‌تر شود

خانجانی موقر همچنین با اشاره به اینکه مستندسازی صحنه وقوع سرقت و ارائه گزارش‌های کامل، کیفی و جامعتر ضابطین انتظامی امری مهم در تحقیقات است، عنوان کرد: هر چه تحقیقات، بازجویی‌های فنی و گزارش‌های ارسالی از نحوه و شگرد سرقت، شناسایی اموال به سرقت رفته و شناسایی مال خر و در یک کلام مستندسازی‌ها دقیقتر و کاملتر باشد، قضات نیز سریعتر و بهتر در حکم صادره عمل می‌کنند.

وی به دزدی چندین ترانس برق که حتی محله و منطقه‌ای را در برخی شهرستان‌ها دچار مشکل کرده هم اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در این باره با شرکت توزیع برق برای شناسایی سارقان و کشف شگرد‌های آنان در نحوه سرقت بیشتر هماهنگ شوند تا آن سارقان زودتر دستگیر شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار