کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی «طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب و کار » را تصویب و به هیئت رئیسه محترم مجلس تقدیم کرده است.
کد خبر: ۹۸۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰ 22 August 2021

تابناک ایلام ::یکی از مواد شاخص این طرح که برخلاف اصل تخصص گرایی و نخبه گزینی در اموری که مستقیماً با جان، شرف و مال مردم ارتباط دارد و متأسفانه مورد تصویب کمیسیون قرار گرفته است «حذف ظرفیت» تعداد وکیل مورد نیاز حوزه قضایی و جایگزینی پیشنهاد ضابطه ملاک «اخذ نمره هفتاد درصد شناور» به جای آن است.

علی رغم روشنگری اساتید و حقوقدانان برجسته و بیان ضررهایی که این طرح می تواند بر کیفیت وکالت حرفه ای و تخصصی بگذارد و با وجود آنکه کف نمره پذیرش در آزمون قضاوت و دکتری تخصصی۱۴ و کارشناسی ارشد ۱۲ است و حتی در دبستان و دبیرستان نیز کسی با نمره زیر ۱۰ قبول نمی شود، در کمال شگفتی مراتب موصوف در کمیسیون تصویب و در صورت نهایی شدن باعث می شود که در آزمون وکالت اشخاص با اخذ نمره خیلی کمتر از ۱۰ قبول محسوب و جان و مال مردم به آنها سپرده شود.

این امر علاوه بر آنکه یک مصیبت علمی برای جامعه حقوقی کشور محسوب می شود، تجاوز عظما به حقوق عامه مردمی محسوب می شود که دل در گرو توجه، تعهد و دلسوزی نمایندگان محترم دارد.

کانون وکلا از نمایندگان مجلس خواسته است تا نسبت به ارائه پیشنهاد «حذف بند مربوط به حذف ظرفیت (ابقاء شیوه قانونی ،علمی و منطقی فعلی) اقدام و یا با پیشنهاد اضافه کردن عبارت «مشروط به آنکه نمره داوطلب در سهمیه آزاد کمتر از ۶۰ درصد نمره کل (معدل ۱۲ که در حال حاضر مورد تأیید قوه قضائیه هم می باشد) و در سهمیه ایثارگران کمتر از ۵۰درصد نمره کل نباشد» به ذیل بند تعیین نصاب شناور، تعدیلی را ایجاد کنند که هم نظر نمایندگان کمیسیون تأمین شود و هم تا حدودی از وقوع فاجعه ای که تصویب این طرح بر خدمات وکالتی و حقوق مردم خواهد گذاشت جلوگیری شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار