مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری: هم اکنون ۲۰ درصد واحد‌های صنعتی استان غیرفعال است.
کد خبر: ۹۸۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 12 August 2021

حمید رضا فلاح به مناسبت ۲۱ مرداد «روز حمایت از صنایع کوچک»، گفت: ۲۰ درصد از واحد‌های صنعتی استان راکد است که بر اساس هدفگذاری انجام شده، هر سال بخشی از این واحد‌ها به چرخه تولید بازمی‌گردد که سهم امسال فعال‌سازی ۳۸ واحد صنعتی غیرفعال استان است.

وی، تأمین آب برای برخی شهرک‌ها از جمله شهرک صنعتی شهرکرد را از چالش‌های موجود دانست و افزود: تلاش شده است تا با آبرسانی سیار نیاز این شهرک‌ها به آب تأمین شود، همچنین با بهره‌گیری از تصفیه پساب فاضلاب می‌توان این چالش را تا حدی از میان برداشت.

فلاح همچنین به مشکلات واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: کمبود نقدینگی، تعهد ارزی، ناتوانی در بازاریابی و مشکلات حقوقی با بانک‌ها از جمله مشکلاتی است که این واحد‌ها با آن درگیر هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری به برنامه این شرکت برای حمایت از صنایع استان اشاره کرد و افزود: حمایت از واحد‌های صنعتی غیرفعال و بازگشت آن به چرخه تولید، واگذاری حدود ۱۰۰ هکتار زمین به متقاضیان و توسعه شهرک‌های صنعتی و تکمیل زیرساخت‌ها با اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار بخشی از این برنامه‌هاست.

هم اکنون ۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی به وسعت سه هزار و ۵۰۰ هکتار در چهارمحال و بختیاری ایجاد شده که ۳.۵ درصد مساحت صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

تاکنون دو هزار و ۹۰۰ قرارداد تأسیس با شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد شده و در حال حاضر یکهزار و ۱۰۰ واحد با اشتغال ۱۹ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی استان فعال است.

۲۱ مرداد در تقویم رسمی کشور به‌عنوان «روز حمایت از صنایع کوچک» نامگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار