اولاد با اشاره به مشکلات شهر فیروزآباد در زمینه فرهنگی افزود: بخش عمده مشکلاتی که امروز شهر فیروزآباد از آن رنج می برد مسائل فرهنگی است.
کد خبر: ۹۸۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 12 August 2021

 تابناک فارس به نقل از ایرنا:مسلم اولاد در نشست مشترک اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار بر گزار شد،اظهار داشت: امروز اصل، رسانه است و رسانه هایی موفق خواهند بود که در میان مردم حضور داشته باشند و بتوانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خبرها را که واقعیت‌های جامعه بوده پوشش دهند.

وی افزود: مهمترین رکن خبر رسالت و صحت خبر بوده که امید است همه خبرنگاران سطح شهرستان بتوانند در بیان واقعیت ها همراه و همیار مسئولان باشند و در انعکاس بیان ضرورت ها مشکلات جامعه، یک ارتباط دو سویه با مسئولان داشته باشند.

رئیس شورای شهر فیروزآباد ادامه داد: این پل ارتباطی می تواند گره گشای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد.

اولاد در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: از روز ۱۴ مردادماه شورای شهر اسلامی دوره ششم فعالیت خود را آغاز کرده با پشتیبانی از ظرفیت‌های مردمی در آینده شهری در خور نام و آوازه شهر فیروزآباد برای همشهریان رقم زنند.

وی با اشاره به انتخاب شهردار که از مهمترین وظایف شورای شهر بوده بیان داشت: طبق ماده هشتاد وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر که از مهمترین وظایف شورا است اعضا جهت بررسی و انتخاب شهردار اقداماتی انجام داده اند.

رئیس شورای شهر فیروزآباد ابراز داشت: با توجه به فراخوانی که از سوی شورای شهر صورت گرفته افرادی که واجد شرایط سکانداری شهرداری بوده می‌تواند خود را در نامزدی جهت تصدی و مدیریت معرفی و با تشکیل پرونده و مدارک مورد نیاز در این فراخوان شرکت کنند.

اولاد با بیان اینکه برای انتخاب شهردار در شهرستان فیروزآباد طبق دستورالعمل مندرج در سال ۱۳۹۷ گفت: شهردار در شهرستان فیروزآباد با توجه به جمعیت و شرایطی که دارد باید دارای پنج سال سابقه مدیریت میانی باشد.

وی بیان کرد: شورای شهر نسبت به افرادی که رزومه خود را جهت سکانداری و هدایت شهرداری به شورای شهر ارائه داده در دستور کار خود قرار داده است.

اولاد با اشاره به مشکلات شهر فیروزآباد در زمینه فرهنگی افزود: بخش عمده مشکلاتی که امروز شهر فیروزآباد از آن رنج می برد مسائل فرهنگی است.

عضو دیگر شورای شهر فیروزآباد با بیان اینکه متولیان امر فرهنگ دراین شهرستان کجا هستند ادامه داد: این متولیان حلقه های مفقوده ای هستند که باید برای کمک به شهر وارد میدان شوند.

عبدالرسول رضایی اضافه کرد:در وضعیت نامطلوب جمع آوری زباله های شهر، به میزان ۷۰ درصد شهرداری مقصر است؛ اما بخش هایی هم مردم به وظایف خود عمل نمی کنند که خبرنگاران در ایجاد فرهنگ می تواند نقش موثری داشته باشد.

وی بیان داشت: ما شورای شهرداری نیستیم بلکه شورای شهر هستیم که هر کجا مردم با مشکل مواجه می شوند باید ورود پیدا کنیم.

سخنگوی شورای شهر فیروزآباد هم گفت:خبرنگاران از ابتدای کار شورای شهر با نگرش جدیدی وارد عرصه مطالبه گری شوند و به عنوان مشاوران مجموعه مدیریت شهری و شورا بازوی کمکی ما در بحث انعکاس مشکلات و نارسایی های شهرباشند.

محمد ناصر کریمی ادامه داد: شهرداری در واقع خودگردان است و تمام مخارج و هزینه هایی که باید انجام دهد باید خود درامد زایی داشته باشد .

سخنگوی شورای شهر فیروزآباد خطاب به خبرنگاران اضافه کرد :خبرنگاران کمک کنند تا در دوره ششم شورای شهر فیروزآباد نارسایی ها و مشکلات شهری را به اعضای شورا انعکاس و در جهت رفع مشکلات یاری رسان شورا باشند.

شهرستان فیروزآباد در جنوب غربی شیراز واقع است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار