مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: با گذشت ۷ روز از آغاز رسمی واکسیناسیون سراسری فرهنگیان، بالغ بر ۵۵ درصد فرهنگیان این استان در مقابله ویروس کرونا واکسینه شدند.
کد خبر: ۹۸۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 10 August 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، "بهرام حسین آبادی" افزود: در ۷روز گذشته، ۱۱ هزار و ۲۳۴ نفر از معلمین استان مرکزی دُز اول واکسن مقابله با کرونا را دریافت کردند.
وی یادآورشد: ۱۵ پایگاه تجمیعی در سطح استان برای واکسیناسیون همکاران فرهنگی در نظر گرفته شده بود که تا پایان روز هفتم اجرای طرح سراسری واکسیناسیون معلمین در استان،۵۵/۹۳ درصد همکاران در سطح استان دُز اول واکسن مقابله با کرونا را تزریق کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: در ابتدای اجرای طرح با توجه به اختصاص سهمیه واکسن نیروهای شاغل در هر منطقه به همان منطقه، مقرر شده بود که معلمین استان برای دریافت واکسن به شهرستان و یا منطقه محل خدمت خود مراجعه کنند اما با توجه به وضعیت قرمز حاکم در استان و تسهیل شرایط برای همکاران تصمیم بر این شد که تمامی همکاران فرهنگی بدون در نظر گرفتن محل خدمت در اراک واکسینه شوند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه محل خدمت تعدادی از همکاران فرهنگی استان با محل زندگی این افراد متفاوت می باشد و یا در موعد مقرر موفق به دریافت سهمیه واکسن خود نشدند، طی برنامه ریزی انجام شده و با مساعدت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، تمامی همکارانی که از مرحله نخست واکسیناسیون سراسری معلمان استان به هر دلیلی جا مانده اند، می توانند در پایگاه های در نظر گرفته شده در اراک واکسن دریافت کنند.
حسین آبادی ادامه داد: بدین منظور دو پایگاه تجمیعی در اراک شامل سالن ورزشی یادگار امام واقع در کوی رضوی و سالن ورزشی شهید ثامنی شهرداری اراک در خیابان قائم مقام فراهانی، در نظر گرفته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: بنابر آمار ارسال شده از سوی وزارت متبوع به دانشگاه علوم پزشکی اراک بعنوان متولی امر واکسیناسیون، ۱۶ هزار ۴۳۸نیروی رسمی و پیمانی در استان مرکزی باید واکسن مقابله با کرونا را دریافت کنند که تاکنون بالغ بر ۵۵ درصد این افراد دز اول واکسن را دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها واکسیناسیون فرهنگیان استان برای دریافت دوز اول واکسن با توجه به آمار نیروی انسانی در هر شهرستان، حداکثر ۱۱ روز به طول می انجامد و پس از همکاران رسمی و پیمانی، نیروهای حق التدریس، سرباز معلمان، نیروهای خرید خدمات و کارکنان شاغل در مدارس غیردولتی این واکسن را دریافت خواهند کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآور شد: مجموع کل این آمار ۱۹ هزار ۴۷۷ نفر خواهد بود که امید می رود با برنامه ریزی های انجام شده به صورت کامل تا نیمه شهریور هر دو دز واکسن مقابله با کرونا را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار