شهردار شیراز با بیان اینکه ایستگاه‌های استقلال و امام حسین (ع) با آخرین توان دولت در حال اجرا است و این یعنی در شرایط تنگنا نیز می‌شود کار‌های بزرگ انجام داد البته اگر سنگ اندازی‌ها نبود ما امروز شاهد ایستگاه‌های تمام شده بودیم.
کد خبر: ۹۸۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ 03 August 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در آیین آغاز تست گرم قطارشهری شیراز در خط دو مترو بیان کرد: اگر اوراق مشارکت ۵۰۰ میلیاردی طبق قرارداد، در سال ۹۹ رسیده بود، خط دو مترو شیراز از پیشرفت بالاتری برخوردار بود، اما اما انتخابات و شرایط از فروردین این پروژه معلق ماند و این پول که مربوط به سال گذشته است به ما نرسید.

او با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد اوراق مشارکت نیز برای امسال پیش‌بینی شده است، افزود: شرایط سختی مالی در این پروژه تمام شد و پیمانکار همکاری لازم را داشت. افتتاح این ایستگاه‌ها دو ماه وقت می‌خواهد، اما ما ۴_۵ ماه طلایی را از دست دادیم، در حالی‌که ریل گذاری و برق بالاسری تا اردیبهشت ماه مهیا بود.

شهردار شیراز با بیان اینکه گاهی قضاوت‌ها مبتنی بر اطلاعات کافی نیست، گفت: در سال ۹۷ ما رکورد حفاری را زدیم و همکاران در سه شیفت کار می‌کردند.

اسکندرپور همچنین با بیان اینکه ما مرتب این پروژه را رصد میکردیم و بر روی این پروژه حساسیت داشتیم، گفت: الویت ما در مترو، خط ۲ بود، چون بخش زیادی از شهرک‌های جنوب شیراز نیازمند توجه بیشتر زیر پوشش این خط هستند و سعی کردیم تا این خط را با سرعت پیش ببریم تا شعار حمل و نقل ارزان و ایمن را تحقق بخشیم.

او اضافه کرد: ایستگاه‌های استقلال و امام حسین (ع) با آخرین توان دولت در حال اجرا است و این یعنی در شرایط تنگنا نیز می‌شود کار‌های بزرگ انجام داد البته اگر سنگ اندازی‌ها نبود ما امروز شاهد ایستگاه‌های تمام شده بودیم.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط نامساعد مالی امسال و انتخابات، قول بنده برای اتمام ایستگاهی مانند استقلال محقق نشد، اما در چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

او با اینکه در جنگ تحمیلی با همت جوانان گذر کرده و پیروز شدیم، گفت: اگر با همین همت پیش رویم پروژه‌های بزرگی همانند خط دو متروی شیراز، در بدترین شرایط به سرانجام می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار