معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی ایلام:
معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی ایلام گفت: در مجموع ۱۷ هزار ۲٠۹ کشاورز در تمامی بخش ها تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار دارند.
کد خبر: ۹۸۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰ 02 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ اسماعیل نعمتی اظهار داشت: بیمه محصولات زراعی همزمان با کشت از پاییزه هر ساله آغاز و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد. بیمه دام، طیور و کندوداران محدودیت زمانی ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به وقوع عامل خکسالی و تنش خشکی مزارع دیم استان دچار خسارت بین ۳۵ الی ۶۵ درصد شده است که مزارعی که تحت پوشش بیمه قرار دارد بزودی خسارت آنان پرداخت می شود.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی ایلام گفت: همچنین در این سال زارعی ۹۸٠ میلیون تومان به تعداد ۱۵۵ نفر که محصولات کشاورزی آنان دچار خسارت موردی از جمله طوفان، سیل و حمله پرندگان شده پرداخت شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۳۱ هزار و ۲۹۴ راس دام سبک و سنگین،۱۶ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۶۵۹ قطعه جوجه یک روزه و ۲۸ هزار کندو تحت پوشش بیمه قرار دارند.

نعمتی اضافه کرد: سطح بیمه شده محصولات زراعی شامل گندم، جو و کلزار ۴۱ هزار ۴۳۲ هکتار، دام سبک و سنگین ۲میلیون و ۳۱ هزار و ۲۹۴ راس، محصولات باغی ۹۳ هکتار، منابع طبیعی ۱۶ هزار ۳۲۲ هکتار و کندو عسل نیز ۲۸ هزار مورد می باشد.

وی ادامه داد: تاکنون ۲میلیون و ۲۵٠ هزار تومان خسارت به کندوداران، ۴۶میلیون و ۵٠٠ هزار تومان خسارت طیور و سه میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان نیز خسارت به دامداران توسط صندوق بیمه کشاورزان پرداخت شده است.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی ایلام مطرح کرد: پرداخت غرامت به بخش زراعت ناشی از عامل خشکسالی ادامه دارد و در پایان سالزارعی میزان واقعی غرامت های پرداخت شده مشخص می شود.

او متذکر شد: با توجه به خشکسالی، کمبود نهاده های دامی و غیره و به تبع وارد شدن خسارت بیمه محصولات کشاورزی، باغات، دام و طیور بیمه نمودن امری مهم و ضروری می باشد هر چند تا کنون در این راستا الزامی برای کشاورزان وجود نداشته و بر اساس فرم خوداظهاری انجام می شود.

نعمتی خاطرنشان ساخت: با توجه به کمک های دولت به فعالین بخش کشاورزی در قالب اختصاص یارانه حق بیمه کشاورزی، انتظار می رود کشاورزان و دامداران محصولات خود را تحت پوشش بیمه قرار داده و از مزایای خدمات بهره مند شوند زیرا صندوق تنها نهادی است که خسارت وارده را به بخش کشاورزی جبران و ادامه توان تولید فعالین این بخش را فراهم می کند.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی ایلام در پایان گفت: در این راستا دستگاه های متوالی شامل جهادکشاورزی، مدیریت بحران، دامپزشکی اداره کل امور عشایری و سایر نهادهای مرتبط با بخش کشاورزی درخواست می شود همراهی خود را در اشاعه فرهنگ بیمه پذیری اعلام نمایند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار