مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: حجم آب مخازن سد‌های این استان با وجود گذشت یک ماه از فصل تابستان به ۷۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۸۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴ 21 July 2021
 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: حجم آب مخازن سد‌های این استان با وجود گذشت یک ماه از فصل تابستان به ۷۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا منصور ستوده افزود: در مجموع همه سد‌های استان همدان ۱۰۸ میلیون متر مکعب گنجایش دارد که حجم ذخیره آب در آن‌ها به ۶۵ درصد رسیده است.

وی اظهار داشت: در سال آبی جاری ۲۸۰ میلی متر بارش در استان همدان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلندمدت ۲۲ درصد کاهش داشته است.

ستوده عنوان کرد: حجم کنونی سد اکباتان ۱۴ میلیون و ۹۶۰ هزار مترمکعب معادل ۴۴ درصد از حجم کلی سد است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از حجم سد نعمت آباد نیز پر است، خاطرنشان کرد: حجم فعلی سد آبشینه ۲.۹۵ میلیون مترمکعب گزارش شده که ۵۹ درصد از حجم کلی آن پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه ۵۴ درصد حجم سد سرابی تویسرکان پر شده است، یادآور شد: حجم فعلی آن ۴.۹۷ میلیون مترمکعب است.

ستوده با اشاره به اینکه ۹۴ درصد از مخزن سد کلان ملایر پر آب است، بیان کرد: ۴۲.۵ میلیون مترمکعب آب در پشت سد کلان شهرستان ملایر ذخیره شده است.

وی گفت: با توجه به کاهش ۴۰ درصدی بارندگی استان نسبت به سال گذشته و همچنین کم شدن ذخیره آب بیشتر سد‌های استان صرفه جویی در مصرف آب در همه بخش‌ها امری ضروری است.

همدان از ۱۷ سال پیش تاکنون همواره در ردیف استان‌های در معرض خشکسالی قرار داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار