معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: میانگین مصرف روزانه گوشت مرغ در این استان بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ تن است.
کد خبر: ۹۷۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵ 09 July 2021

به گزارش تابناک لرستان محمد مراد سپهوند روز جمعه در گفت و گو با اهالی رسانه در خصوص برخی کمبودهای بازار مرغ اظهار کرد: کاهش تولید گوشت مرغ در لرستان موجب مشکلاتی در توزیع این کالا شده و رصد میدانی از کشتارگاه‌های استان، نشان دهنده این کاهش در روزهای اخیر است.

وی گفت: همچنین افزایش قیمت مرغ در برخی استان های همجوار به دلیل کاهش تولید، باعث کمبود مرغ در لرستان شده است به نحوی که در حلقه‌های مختلف توزیع، انحرافاتی وجود دارد که فروش مرغ را به سمت استان های دیگر می کشاند.

سپهوند بیان کرد: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار لرستان، نحوه کنترل، توزیع و نظارت، برنامه ریزی شده است، رصد حلقه های توزیع در بستر یک سامانه هوشمند انجام و مبادی تولید و توزیع کالا تا مصرف کننده به صورت هوشمند رصد می‌شود. 

وی افزود: متاسفانه وزارت صمت هیچ برنامه برای واردات مرغ منجمد از خارج کشور ندارد و ما بر اساس اختیارات خود در استان این موضوع را کنترل می‌کنیم.

سپهوند بیان کرد: اگر برنامه ای از سوی وزارت صمت به استان‌ها ابلاغ شود اجرایی خواهد شد که امیدواریم در روزهای آینده با رصد بیشتر و افزایش تولید، نظام توزیع را ساماندهی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار