مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۵۱ دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل صندوق توسعه ملی خریداری و به صورت رایگان با هدف کاهش قطع درختان بین روستانشینان مناطق جنگلی استان توزیع شد.
کد خبر: ۹۷۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ 05 July 2021

به گزارش تابناک لرستان، شیرزاد نجفی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: انرژی خورشیدی، منبع بیکران، قابل دسترس، رایگان و تجدیدپذیری است که استفاده از آن به میزان قابل توجهی از وابستگی به منابع تجدیدناپذیر انرژی می کاهد و در حفاظت از جنگل ها و درختان، محیط زیست، ذخیره منابع انرژی و صرفه اقتصادی بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: به همین منظور ۵۱ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با قیمت هر دستگاه ۱۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی خریداری و به صورت رایگان در بین روستانشینان مناطق جنگلی استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، مناطق وسیعی از کشور و لرستان از شدت تابش بسیار بالایی برخوردار هستند و با افزایش روزافزون هزینه سوخت فسیلی و انرژی برق، باید مانند بسیاری از کشورها، به طور جدی از منابع نامحدود، پاک و رایگان انرژی های تجدیدپذیر همچون خورشید استفاده کنیم.

نجفی بیان کرد: توزیع آبگرمکن های خورشیدی بین روستانشینان باعث کاهش قطع درختان، هزینه های انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار