در این بین اعضای محترم علی البدل شورای اسلامی روستای خورآباد می‌گویند که ما شاهد رای افرادی بودیم که براساس قانون نمی‌توانستند در این انتخابات شرکت کنند که برخی از اینها، تعداد رای دهندگان غیربومی را حدود 50 نفر ذکر کرده‌اند.
کد خبر: ۹۷۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ 04 July 2021

به گزارش تابناک قم، فرماندار قم با بیان این‌که براساس قانون انتخابات، کسانی می‎‌توانند در انتخابات شورای روستا شرکت کنند که حداقل یک سال در آن روستا ساکن باشند؛ عنوان کرد: منتخبین علی البدل شورای اسلامی روستای خورآباد مدعی هستند که آرای ریخته شده در صندوق‌ رای این روستا، متعلق به اهالی روستا نیست.

مرتضی حیدری، فرماندار قم در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم پیرامون اعتراض تعدادی از مردم روستای خورآباد از توابع شهرستان کهک استان قم اظهار داشت: مردم خورآباد مردمانی متدین و پایبند به احکام شرعی هستند و برای مداخله در سرنوشت خودشان، حس مسئولیت بالایی دارند. گلزار شهدای این مردم نیز نشان بارزی از اعتقاد عمیق آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حیدری با بیان این‌که بیش از 95 درصد مردم خورآباد در ششمین انتخابات شوراهای شهر و روستا مشارکت داشته و در این انتخابات حتی یک رای باطله و سفید نداشتتد؛ تصریح کرد: اینجانب به عنوان فرماندار قم عمیقا به این مردم عشق می‌ورزم و آنها را دوست می‌دارم. بنده بارها در مراسمات و اعیاد در جمع این عزیزان حاضر شدم و در افتتاح پروژه‌ها، شور و شوق آنها را مشاهده کردم.

وی در ادامه اظهارات خود، موضوع اعتراضات اعضای علی البدل شورای اسلامی روستای خورآباد به نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: طبق روال انتخابات، امروز برای رسیدگی به شکایات مطرح شده در فرمانداری کهک حاضر شدیم و همراه با اعضای محترم هیئت اجرایی، هیئت نظارت و کسانی که مجری انتخابات بودند؛ با معتمدین و شورای روستای خورآباد مذاکرات مفصلی داشتیم.

فرماندار قم با بیان این‌که براساس قانون انتخابات، کسانی می‎‌توانند در انتخابات شورای روستا شرکت کنند که حداقل یک سال در آن روستا ساکن باشند؛ عنوان کرد: منتخبین علی البدل شورای اسلامی روستای خورآباد مدعی هستند که آرای ریخته شده در صندوق‌ رای این روستا، متعلق به اهالی روستا نیست.

حیدری در ادامه با بیان این‌که در انتخابات شوراها در روستای خورآباد لیستی از واجدین شرایط رای در این روستا وجود داشته و معتمدین روستا نیز بر روی این لیست به توافق رسیدند؛ ابراز داشت: از آن‌جایی که با تعرفه نمی‌شود تشخیص داد که کدام رای بومی و یا غیربومی است؛ وقتی چنین ادعایی می‌شود باید دلایل آن نیز مستدل و مستند ارائه شود.

وی افزود: در این بین اعضای محترم علی البدل شورای اسلامی روستای خورآباد می‌گویند که ما شاهد رای افرادی بودیم که براساس قانون نمی‌توانستند در این انتخابات شرکت کنند که برخی از اینها، تعداد رای دهندگان غیربومی را حدود 50 نفر ذکر کرده‌اند.

فرماندار قم با اشاره به این موضوع که ادعا باید متکی بر سند باشد؛ گفت: با توجه به نتایج انتخابات شورای خورآباد، عدد مذکور تغییری در نتایج انتخابات این روستا ایجاد نمی‌کند و دلایل ارائه شده در این جلسه آن‌طور نبود که منجر به بازگشایی صندوق شود.

حیدری افزود: اساسا برخی اهالی این روستا نیز معتقد بودند که با بازگشایی صندوق برای آنان تغییر محسوسی در نتایج حاصل نخواهد شد.

وی با بیان این‌که اگر تخلفی ثابت شود برای پیگیری‌های لازمه آن را به دستگاه قضا معرفی خواهیم کرد؛ خاطرنشان کرد: از آنجایی که اختیارات فرمانداری قم در حد مقررات قانونی است؛ مقرر شد که ادامه رسیدگی توسط مسئولان استانی پیگیری شود و نهایتا در کمال احترام و ادب جلسه پایان یافت و بر اساس توافقات بنا شد تا پیگیری‌‌های بعدی در سطح استان صورت بگیرد.

فرماندار قم در پایان این گفت‌وگو ضمن تکذیب شایعات مطرح شده پیرامون درگیری برخی اهالی روستای خورآباد به دلیل نتایج انتخابات تصریح کرد: پس از پایان جلسه، در راه بازگشت یک تصادفی وحشتناکی رخ داد که هیچ ربطی به انتخابات و اعتراضات پیرامون آن نداشت و به خاطر ازدحام جمعیت و حضور بنده در آن جمع، برخی این‌طور برداشت کردند این تجمع به خاطر اعتراض به نتایج انتخابات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار