آیت الله نوری همدانی:
یکی از مراجع تقلید اظهار داشت: مسلمانان وظیفه دارند در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و ظلم به مردم یمن سکوت نکنند.
کد خبر: ۹۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲ 19 September 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در اولین روز درس خارج فقه خود در سال تحصیلی جدید که در مسجد اعظم برگزار شد به حمله اسرائیل به مسجد الاقصی و آل سعود به یمن اشاره کرد و ضمن محکوم کردن این جنایات اظهار داشت: حوزه علمیه، مراجع و علما جنایات وحشیانه اسرائیل به مسجد الاقصی را محکوم می‌کنند و حمله وحشیانه عربستان به مردم مظلوم یمن را کمتر از جنایات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع غزه نمی‌داند.

وی افزود: مسجد الاقصی برای همه مسلمانان است و اسرائیل با این جنایت و حرکت وحشیانه خود می‌خواهد مسجد الاقصی را تصاحب کند، بنابراین وظیفه همه مسلمانان ایستادگی، مقاومت در برابر این رژیم و ایادی او است و همچنین وظیفه دارند در برابر این حرکات سکوت نکنند و هوشیاری خود را بیش از گذشته اعلام کنند.

استاد برجسته حوزه اظهار داشت: رژیم آل سعود با جنایتی که در حق مردم مظلوم یمن مرتکب شده، بی‌لیاقتی خود را برای همگان ثابت کرده و چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داده است.

وی گفت: اسلام به مسلمانان دستور می‌دهد، سکوت در برابر ظالم و ظالمان جایز نیست و لازم است در برابر حاکمان بایستند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه به روایتی از امام صادق(ع) درباره جایگاه فقه در روایات اشاره کرد و گفت: خداوند به هرکس بخواهد حکمتی عنایت خواهد کرد، ولی تا انسان لیاقت این نعمت را پیدا نکند به او داده نخواهد شد.

وی درباره معنای حکمت گفت: هر فرهنگی مبنایی دارد و بر اساس آن مبنا، ملت‌ها شناخته می‌شوند و حرکت می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حکمت یعنی، قوانین اسلام، شاخصه‌ها و ارزش‌های اصولی آن، به معنای حکمت در بیان امام صادق(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: حکمت در کلام امام صادق(ع) به معنای تقفه در دین است، تفقه را نباید کوچک شمرد، تفقه نردبانی به سوی کمالات عالی انسانی است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه هر چیزی ستونی دارد، گفت: رکن دین و ستون اسلام فقه است و این فقه سرآمد همه کمالات است؛ بنابراین باید شکرگزار خدا بود که در راه تفقه در دین قدم بر می‌دارید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار