رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت : بانوان نخبه و فرهیخته از فرصت انتخابات و حس کم رمقی که مردم نسبت به انتخابات دارند استفاده کنند، زیرا آن‌ها می‌توانند مسیر حرکتی جامعه را تغییر دهند
کد خبر: ۹۷۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 15 June 2021

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مراسم همایش نهضت پیشرفت بانوان استان همدان خاطر نشان کرد: بانوان نخبه و فرهیخته از فرصت انتخابات و حس کم رمقی که مردم نسبت به انتخابات وجود دارند استفاده کنند، زیرا آن‌ها می‌توانند مسیر حرکتی جامعه را تغییر دهند.
 
به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی بیان کرد:: اگر فردی توانست این صحنه را تغییر دهد و افرادی که گله‌مند هستند و قصد مشارکت در انتخابات را ندارند را با خود همسو کند نه تنها باعث تغییر در وضعیت اجتماعی جامعه می‌شود بلکه می‌توان گفت نخبه است.

حجت الاسلام و المسلمین قمی تاکید کرد، علاوه بر اینکه بخواهیم مشارکت بانوان غیر نخبه را مورد توافق قرار بدهیم نسبت به فعالیت نخبگان حساب ویژه‌ای مد نظر است زیرا طبق فرمایشات امام خمینی (ره)  «زنان  رهبران نهضت هستند».

وی تاکید کرد: جلوه انتخاب از این منظر مهم است که نگاه‌ها را به میزان نقش آفرینی زنان در جامعه می‌تواند تغییر دهد.
 
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: در مکتب امام خمینی (ره) به بانوانی که سردمدار آن‌ها مادران شهید و خانم‌های مجاهدی که زندگی آباد خانوادگی و علمی پر رونق را به یک حیاط اجتماعی و سیاسی قدرتمند گره زده اند افتخار می‌کنیم.

حجت الاسلام و مسلمین محمد قمی بیان کرد: توقع از بانوان دراین مکتب بالاست که این امر نیازمند رمزگشایی ست.
 
وی ادامه داد، به زبان ساده می‌توان گفت: علت این پدید در جوهر وجود بانوان است اگر آن‌ها نمی‌توانستند این چنین موثر باشند انتظاری نمی‌رفت بنابراین در وجود آن‌ها این توانایی وجود دارد و به طبع آن انتظار از بانوان بالاست.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطر نشان کرد: در مکتب امام از خانم‌ها خواسته می‌شود محور خانوداده باشند بانوانی که ازدواج کرده اند بچه بیاورند و یک خانواده را پر رونق، مستحکم‌تر و قوی‌تر پیش ببرند که در کنار خود سازی و کسب مدارج علمی وظایف اجتماعی و موقعیت‌های اساسی نقش آفرینی‌های تخصصی دارشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قمی تصریح کرد: ادله و شواهد مختلفی بیان از مهم بودن زنان دارد که یکی از این ادله‌ها اهمیت آینده است که بانوان تاثیر مستقیم و متقابلی در حوزه تربیت، سبک زندگی، آینده حیاط بشری جوامع و ... دارد.

وی تاکید کرد: علت اینکه در مکتب اسلام انتظارات از بانوان بالاست برای این است که حق مطلب را برای آنان ادا شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار