امام جمعه کامفیروز افزود: در جهت حفظ این انقلاب اهم وظایف ما تحمل مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی، اقتصادی است که توسط آمریکا و کشورهای غربی بر ما تحمیل شده و ملت شریف ما را در مضیقه‌های معیشتی قرار داده است. البته در این زمینه نقش مدیران ناکارآمد و بعضاً نفوذی نیز قابل چشم پوشی و اغماض نیست.
کد خبر: ۹۶۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 05 June 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمد تقی‌زاده با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام صادق(ع)، رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای قیام ۱۵ خرداد، به شباهت قیام امام خمینی و قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و بیان داشت: عظمت و بزرگی قیام امام خمینی رحمت الله علیه به گونه‌ای است که می‌توان آن را در ابعاد وسیعی شبیه به قیام امام حسین علیه السلام دانست.

وی افزود: امام خمینی مانند جد خویش امام حسین علیه السلام زمانی قیام کرد که سیاهی و تاریکی ظلم و استبداد سراسر جامعه را فرا گرفته و فرامین الهی و آرمان‌های مقدسی چون عدالت، حق گویی و ظلم ستیزی پشت ابرهای غبارآلود استبداد زمان مخفی شده و رو به زوال می‌رفت. همین وضعیت اسفبار جامعه آن روز است که بزرگی و عظمت قیام امام خمینی را مشخص می‌کند.

تقی‌زاده در ادامه با اشاره به لزوم قدردانی و محافظت از این دستاورد عظیم چنین ادامه داد: انقلاب اسلامی، از نعمت‌های بزرگ الهیست که به ملت عزیز ایران هدیه داده شده و از باب ان شکرتم لازیدنکم، شرکت در انتخابات به عنوان تکلیفی شرعی و اخلاقی، از مصادیق شکرِ بر این نعمت است که می‌تواند برکات الهی را بیش از پیش در پی داشته باشد.

او گفت: اینک خداوند متعال نعمت زیستن در انقلابی مقدس که به دستان یکی از فرزندان فاطمه زهرا سلام الله علیها صورت گرفته را به ما داده است و قطعاً ما نیز در مقابل آن وظایفی داریم.

وی با بیان اینکه می‌توان این وظیفه را تحت دو عنوان کلی بیان کرد، اظهار داشت: ۱-حفظ این انقلاب، ۲-اعتلای آن.

وی در ادامه افزود: در جهت حفظ این انقلاب اهم وظایف ما تحمل مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی، اقتصادی است که توسط آمریکا و کشورهای غربی بر ما تحمیل شده و ملت شریف ما را در مضیقه‌های معیشتی قرار داده است. البته در این زمینه نقش مدیران ناکارآمد و بعضاً نفوذی نیز قابل چشم پوشی و اغماض نیست.

تقی‌زاده تاکید کرد: اما در زمینه اعتلای این انقلاب ما باید با فراهم کردن بستر برای تحقق جامعه‌ای پر امید، با نشاط و سالم از لحاظ روانی و جسمانی، به سمت فتح قله‌های اخلاقی، علمی و اقتصادی حرکت کرده که در پی آن انقلاب اسلامی به عنوان الگویی موفق برای سایر جوامع معرفی شده و قهرا منجر به صدور و گسترش آن به اقصی نقاط کره زمین و تشکیل جامعه‌ی توحیدی و آرمانی خواهد گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار