معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان مرکزی گفت: در دوماهه نخست سالجاری ۲۲۱میلیون دلار کالا از استان مرکزی صادر که ۵۶ درصد رشد داشته است .
کد خبر: ۹۶۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ 01 June 2021

به گزارش تابناک مرکزی ،جعفر اصغری گفت: چشم انداز صادارت استان برای سال ۱۴۰۰ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار برآورد شده که در دوماهه ابتدایی سال جاری ۱۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۲۱ میلیون دلار از استان مرکزی به کشورهای عراق ، افغانستان ، ترکیه ، پاکستان و امارات صادر که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۹۳ درصد و بلحاظ ارزش ریالی ۵۶ درصد رشد داشته است .

وی درادامه افزود: با این رشد قابل قبول در دوماهه ابتدایی سال جاری در پایان سال قطعا صادرات استان مرکزی بیش از چشم انداز بینی شده خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت استان مرکزی در خصوص واردات نیز گفت: در این مدت ۸۱هزار تن انواع کالا که اغلب مواد اولیه واحدهای صنعتی بوده و در داخل کشور امکان تولید آنها وجود نداشته به ارزش ۲۲ میلیون دلار وارد شده است .

وی در خصوص ثبت سفارشات نیز بیان کرد : در دوماه امسال ۱۱۴۳ درخواست ثبت سفارش تبت و ۹۷.۵درصد آنها تائید شده که ارزش ثبت سفارشات تائید شده دراین مدت ۳۰۵ میلیون یورو بوده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار