اولین روز از هفتمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل ریلی در مهندسی راه آهن امروز بیست و هشتم اردیبهشت ماه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، پیروز حناچی شهردار تهران، جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی دیگر از صاحب نظران صنعت ریلی ایران و سایر کشورها در محل دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ 19 May 2021

 وزیر راه و شهرسازی در این کنفرانس گفت: ذوب آهن اصفهان در شرایط سخت تحریم دشمن،ایران را در جمع تولید کنندگان ریل دنیا قرار داد که دستاورد بسیار ارزشمندی است و هم اکنون ریل استاندارد این کارخانه در محورهای مختلف کشور مورد استفاده قرار می گیرد،همین جا شایسته می دانم از مسئولین و کارگران پرتلاش این مجموعه تشکر و قدردانی نمایم.

محمد اسلامی افزود: اولین هدف ما این بود که در راستای خودکفایی متعهدانه بایستیم و اجازه ندهیم که ریل و سوزن مورد نیاز کشور از خارج وارد شود. لذا شرکت‌ها و کارخانجات سازنده را حمایت و پشتیبانی کردیم و آنها کار را به نتیجه رساندند؛ اگر چه این تحقیقات ۲۰ سال به طول انجامیده بود اما هم اکنون نتیجه‌اش این است که ریل در داخل کشور تولید می‌شود و برای پروژه‌های زیرساختی نصب و به بهره‌برداری می‌رسد.

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز گفت : تولید ریل،آرزوی دیرینه مردم ایران بود که تلاشگران ذوب آهن اصفهان با کوشش شبانه روزی خود بر این خواسته جامه عمل پوشاندند و ایران را با تولید ریل استاندارد EN۱۳۶۷۴ در بین تولید کنندگان ریل دنیا قرار دادند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار