دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران:
دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران از ثبت نام 408 هزار دانش آموز پناهنده برای سال تحصیلی 95- 94 خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 14 September 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، خلیل الله بابا لو در نشست مشترک دبیرخانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، افزود: از این تعداد دانش آموز پناهنده، 370 هزار تبعه افغان و 38 هزار تبعه عراقی و یا سایر ملیت ها می باشند.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم آنطور که شایسته است از این ظرفیت بهره برداری کنیم بدون تردید یک فرصت خوب را برای ما می آفریند.

وی در ادامه به اعزام 450 معلم به مدارس خارج از کشور در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: از سال 85 تا 92 حدود یک هزار و 300 پرونده از معلمان برای ساماندهی در مدارس خارج از کشور به صورت بلاتکلیف باقی مانده بود که در دو سال فعالیت مرکز توانستیم با حمایت های وزیر آموزش و پرورش آن ها را ساماندهی و وضعیت آن ها را مشخص کنیم.

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش افزود: در تمام مراحل بررسی وضعیت تلاش کرده ایم که تبعیضی در اعزام معلمان نداشته باشیم و ملاک بررسی صلاحیت های علمی و عمومی افراد باشد.

بابالو با بیان اینکه کار 450 معلم اعزامی در سال تحصیلی 95-94 به مدارس خارج از کشور از چهار ماه قبل شروع شده است، خاطرنشان کرد: در فرصت چهار ماه به تمام مشکلات و بعضا اعتراضات به صورت شفاف و منطقی پاسخ داده شد تا از این بابت آرامش در اعزام برقرار شود.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی 94-93 رشد 500 دانش آموزی را در مدارس خارج از کشور شاهد بودیم، افزود: 200 دانش آموز از کشور ترکیه ، 200 دانش آموز از کشور های شبه قاره و 100 دانش آموز از کشور های های سوریه و لبنان به جمع دانش آموزان خارج از کشور اضافه شدند که می تواند آغاز خوبی برای اجرای سیاست جذب حداکثری باشد.

وی ادامه داد: دانش آموزان و معلمان خارج از کشور حضور فعالی در عرصه های جهانی داشته اند که می توان به حضور در کنفرانس ها علمی و مدارس سایر کشور ها اشاره کرد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل بیان داشت: برای ارتقای کیفیت بخشی آموزشی و تقویت بنیه علمی معلمان اجرای دوره های ضمن خدمت و راه اندازی کلینیک آموزش های مجازی گروه های آموزشی در تمام کشور ها را در نظر گرفتیم.

بابالو، گسترش دیپلماسی آموزشی را بسیار مهم و اثرگذار توصیف کرد و افزود: بیش از 270 پژوهش علمی توسط معلمان و دانش آموزان خارج از کشور به مرکز امور بین المللی ارسال شده است که از بنای علمی خوبی برخوردار است و پیش بینی می شود در ماه آینده این تعداد به 500 طرح پژوهشی برسد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای آموزشی سایر کشورها، برگزاری نشست های دانش آموزان مدارس با سایر کشورها در قالب هفته دوستی دانش آموزان و مهندسی اعزام از دیگر برنامه های مرکز در سال تحصیلی جدید می باشد.

وی با بیان اینکه در دنیا شش هزار و 300 مدرسه بین المللی وجود دارد، گفت: ترکیه بیش از یک هزار مدرسه بین الدولی تاسیس کرده است، اما در این نوع مدارس هنوز جای جمهوری اسلامی ایران خالی است، پس باید خیلی تلاش کنیم تا جایگاه خود را بدست آوریم.

معاون بین الملل حوزه های علمیه نیز در این نشست گفت: حوزه آمادگی همکاری در بعد بین المللی با وزارت آموزش و پرورش را دارد و در این زمینه از تمام ظرفیت های بین المللی خود استفاده می کند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی افزود: فرهیختگان حوزه های علمیه توانمندی بالقوه برای کار بین المللی دارند که شامل فضل و دانش لازم، تعهد و تدین و انقلابی بودن است.

وی اضافه کرد: برای اینکه بتواند در عرصه های خارجی بالفعل حضور داشته باشد، علاوه بر این توانمندی ها احتیاج به توانمندیهای ویژه کار در عرصه بین الملل می باشند که تبعا آشنایی با زبان خارجی، آشنایی با مذاهب عالم، ادیان بزرگ و مکاتب بشری می باشد.

وی همچنین به برنامه های حوزه در عرصه ای داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: این برنامه ها در سه گام از جمله نیازسنجی دینی، فرهنگی و علمی، ظرفیت شناسی و ظرفیت سازی است.

زمانی اظهارداشت: طبعا بهره گیری و همکاری گرفتن از مجموعه ها و نهادهای همکار عرصه بین الملل نظام اسلامی در راستای کار ما قرار دارد که از ظرفیت های آنان استفاده کرده تا بتوانیم دین خودمان را ادا کنیم.

وی بیان داشت: در بخش داخلی، حوزه های علمیه عرصه دوم کار ما می باشد و عمدتاً اعطای توانمندی های بین المللی به حوزویان در دستور کار ما قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه شبهات علیه تشیع را باید شناخت و پاسخ داد، گفت: معاونت بین الملل حوزه های علمیه می تواند در اعزام مبلغ متخصص دانش آموزی برای کشورهای متعدد به صورت مناسبتی و دوره ای، استقرار روحانی متخصص در برخی کشورهای مخاطب که بیشترین ظرفیت دانش آموزی را دارد، حضور در جلسات توجیهی معلمان اعزامی و همکاری در تدوین متون آموزشی به کمک همکاران خود در امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش بیاید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار