معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند از برگزاری اولین جشنواره پسته در شهرستان مرند خبر داد و گفت: این جشنواره با محوریت تغییر الگوی کشت و ترویج کشت گیاهان با مصرف آب پایین به منظور توسعه کشاورزی پایدار به میزبانی شهر یامچی در بیست و پنجم شهریور ماه 1394 برگزار می گردد .
کد خبر: ۹۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸ 14 September 2015

به گزارش تابناک تبریز ، مهندس جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: سالانه بيش از ۵۲ تن پسته از ۱۷۵ هكتار زمين زير كشت پسته شهرستان ویژه مرند برداشت می شود و شهر يامچی از توابع شهرستان مرند دارای بهترين زمين برای كشت اين محصول كم آب است.

معاون رئیس سازمان و مدیرجهاد كشاورزی شهرستان ویژه مرند افزود: سالانه بيش از ۵۲ تن پسته در شهرستان مرند بارور می شود، که اين مقدارمحصول پسته از ۷۵ هكتار درخت بارور برداشت شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان مرند ۱۷۵ هكتار زير كشت داريم و از اين مقدار ۱۱۰ هكتار آن در شهر يامچی است.

مهندس رحیم زاده از توسعه كشت پسته در شهرستان مرند خبر داد و گفت: هدف از توسعه اين محصول در شهرستان مرند تغيير الگوی كشت بدليل بحران كم آبی بوده كه خوشبختانه تابه حال توانسته ايم با همكاری كشاورزان عزيز قدم هاي خوبي در اين راستا برداريم.

وی با تاكيد بر افزايش برداشت اين محصول در شهر ستان مرند گفت: كشاورزان شهرستان مرند با استفاده از نظرات كارشناسان جهادكشاورزی می توانند در زمينهای كم آب خود اقدام به كشت پسته نموده و با توجه به پايين رفتن سفره های زيرزميني آب محصول اقتصادی داشته باشند.

معاون رئیس سازمان و مدیرجهاد كشاورزی شهرستان ویژه مرند در پايان اظهار داشت: جشنواره پسته با همكاری فرمانداری ويژه شهرستان مرند و جهاد كشاورزی استان و شهرستان مرند و شهرداری یامچی در بيست وپنجم شهريورماه در شهر يامچی مرند برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار