معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان از ورود 140 پرونده به بنیاد صیانت از خانواده در استان خبر داد و گفت: نیمی از پرونده‎ها به سازش منجر شد.
کد خبر: ۹۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 14 September 2015
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان از ورود 140 پرونده به بنیاد صیانت از خانواده در استان خبر داد و گفت: نیمی از پرونده‎ها به سازش منجر شد.

به گزارش فارس؛مهدی گلستانی  در شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار کرد: آموزش یکی از مولفه‌های اساسی برای کاهش طلاق در سطح جامعه و دوام زندگی زوج‌های جوان خواهد بود.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته طی دو سال اخیر، موفق شدیم با راهکارهای درست و همکاری دستگاه‌ها رشد فزاینده طلاق را سد کنیم هرچند برای کاهش آن باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه آموزش قبل از ازدواج بهترین راهکار برای جوانان است، خاطرنشان کرد: مهارت‌های زندگی باید از دبیرستان‌های دخترانه و دانشگاه‌ها آغاز شود تا بتوانیم جوانان در سنین قبل از ازدواج آماده کنیم.

وی ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش به دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ای هستیم تا این آموزش‎ها در مقطع سوم و چهارم دبیرستان‌های دخترانه، به صورت اصولی و با برنامه انجام شود.

گلستانی با اشاره به اینکه مراکز آموزش عالی هم در این طرح قرار دارند، افزود: طی هماهنگی با دانشگاه‌های فعال استان این آموزش‌ها با هماهنگی لازم توسط کارشناسان برجسته صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه آموزش تنها برای جوانان در شرف ازدواج نیست گفت: جوانان در آستانه ازدواج، زوج‌هایی که دچار اختلافات شدند و زنانی که به هر دلیلی طلاق گرفتند و در جامعه رها می‌شوند، باید مدنظر قرار گیرند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان یادآور شد: وضعیت زنان مطلقه باید توسط دستگاه‌های مسئول رصد شود تا از بروز اتفاقات تلخ اجتماعی و یا بزه‌های خرد و کلان جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی بنیاد صیانت از خانواده در استان، از موفقیت‌های خوب این بنیاد سخن گفت و افزود: این مجموعه در طول فعالیت خود باعث سازش و حل اختلاف بین زوج‌های جوان شده است.

گلستانی با اشاره به اینکه در این مدت 140 پرونده در این بنیاد در زمینه اختلافات زوج‌های جوان تشکیل شده است، ادامه داد: با مشاوره‌ و ورود کارشناسان خبره در این پرونده‎ها، نیمی از آنها به سازش ختم شده است.

وی با اشاره به تغییر نوع زندگی جوانان امروزی، کاهش تعداد خویشاوندان در بین متولدین دهه 70 را باعث بروز مشکلاتی دانست و گفت: این موضوع باعث شده که گرفتن توصیه‌ از غریبه‌ها، روند افزایش طلاق‌ها در بین این قشر بیشتر شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه مهاجرت از روستا به شهرها و اسکان در حواشی شهر به یک شکاف فرهنگی تبدیل شده است، افزود: باید برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای به این مناطق داشته باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار