کد خبر: ۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵ 25 January 2015
دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مناسبت دهه مبارکه فجر، چند پروژه مهم بهداشتی درمانی در حوزه ساری و میاندورود را به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رساند، این پروژه‌ها در یک روز کاری توسط خبرنگاران مازندرانی زیر ذره‌بین قرار گرفت.

به گزارش تابناک - مازندران، در آستانه سی ‌و ششمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، صبح امروز خبرنگاران دفاتر خبرگزار‌ی‌های مازندران از پروژه‌های قابل افتتاح حوزه بهداشت و درمان مازندران در دهه‌فجر بازدید کردند.

ابتدا از پروژه‌های هتلینگ و ریکاوری بیمارستان امام خمینی ساری بازدید شد که معاون توسعه و پشتیبانی این بیمارستان، از روند ساخت و ساز و تاثیراتی که راه‌اندازی این پروژه‌ها در خدمات‌رسانی بهتر به جامعه هدف دارند، سخن گفت.

افتتاح هتلینگ و ریکاوری بیمارستان امام خمینی ساری

رضا نجفی‌کوتنایی اظهار داشت: در حال حاضر هفت تخت ریکاوری در بیمارستان امام خمینی ساری فعال است که با راه‌اندازی بخش جدید، به 20 تخت افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: این بیمارستان دارای 9 اتاق عمل است که در دهه فجر به 11 اتاق عمل می‌رسد و با این حساب، تعداد عمل‌های روزانه در بیمارستان امام خمینی از 50 تا 55 عمل جراحی به 60 تا 65 مورد در روز افزایش می‌یابد.

معاون توسعه و پشتیبانی بیمارستان امام خمینی ساری درباره هتلینگ این بیمارستان گفت: تاکنون 500 میلیون تومان از محل هتلینگ و درآمدهای داخلی بیمارستان به بازسازی آن اختصاص داده شد که شامل 56 تخت در اتاق‌های دو یا سه نفره و با طراحی و فناوری جدید به منظور جلب رضایت مراجعان است.

نجفی‌کوتنایی با بیان اینکه قبل از طرح تحول سلامت، میزان رضایتمندی مردم از خدمات بیمارستان امام خمینی ساری 65 درصد بوده است، افزود: این میزان در آغاز طرح به 78 درصد و اکنون نیز به طور قطع بیشتر شده است.

وی ادامه داد: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان امام خمینی در آغاز طرح تحول سلامت نظام سلامت، حدود 80 درصد بوده و اکنون به 90 درصد رسیده یعنی در واقع بیمارستان امام خمینی ساری با 120 درصد توان خود در حال فعالیت است به طوری که تعداد عمل‌های جراحی سال‌جاری در این بیمارستان نسبت به مشابه سال قبل، تا 15 درصد افزایش یافته است.

معاون پشتیبانی بیمارستان امام خمینی ساری گفت: این بیمارستان دارای 328 تخت مصوب، 315 تخت فعال، 35 تخت اورژانس، 19 تخت دیالیز، 26 تخت ICU فعلی و قابل افزایش به 30 تخت در آینده‌ای نزدیک است.

افتتاح اورژانس بیمارستان شهید زارع

مرکز آموزشی درمانی شهید زارع به عنوان قطب درمان سوختگی بیمارستان‌های شمال و جزو 60 بیمارستان برتر کشور است که با وسعت خدمات‌دهی به بیماران مازندران، گلستان، سمنان و برخی از شهرهای گیلان که همجوار مازندران هستند دومین مکانی بود که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.

قائم‌مقام مرکز آموزشی درمانی شهید زارع ساری در جمع خبرنگاران گفت: پروژه اورژانس جدید این مرکز درمانی به وسعت 500 مترمربع و 200 متر بیشتر از اورژانس فعلی با تجهیزات جدید و اتاق‌های استاندارد، دو اتاق ایزوله و اتاق عمل با تجهیزات کامل با چهار تخت بستری در دهه‌فجر امسال راه‌اندازی می‌شود.

آرش روزخوش اضافه کرد: افزایش ظرفیت ICU مرکز آموزشی درمانی شهید زارع از 12 به 16 تخت نیز در دهه‌فجر سال‌جاری از دیگر طرح‌های توسعه‌ای این دانشگاه است.

وی با اشاره به وجود 500 پرسنل، کادر درمانی، پرستاری و پزشک در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید زارع، افزود: در حال حاضر 200 تخت فعال داریم که 130 تخت در بخش روان‌پزشکی و 70 تخت در بخش سوختگی فعال است.

قائم‌مقام مرکز آموزشی درمانی سوانح و سوختگی شهید زارع ساری اضافه کرد: ضریب اشغال تخت در بخش اعصاب و روان این مرکز، 100 درصد است که مکاتباتی در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی مازندران و وزارت مربوطه انجام شد، در بخش سوختگی نیز ضریب اشغال تخت در فصول گرم سال، 60 تا 65 و در فصول سرد نیز حدود 75 درصد است.

این مسئول ادامه داد: در سنوات گذشته شاید امید به بقا در سوختگی‌های 30 درصد نیز وجود نداشت، اما اکنون حتی بیمار 70 تا 75 درصد سوختگی نیز می‌تواند شفا یابد و حتی بیمارانی با 50 تا 55 درصد سوختگی، برای این بیمارستان چالش محسوب نمی‌شود.

قائم‌مقام مرکز آموزشی درمانی شهید زارع ساری درباره سیستم دفع زباله این مرکز، گفت: سیستم دفع زباله از «سوز» به «اتوکلاو» تبدیل شده تا آسیب کمتری برای محیط زیست داشته باشد همچنین سیستم فاضلاب با تکنولوژی روز راه‌اندازی شده و حتی برای آبیاری فضای سبز به کار می‌رود.

افتتاح مرکز بهداشتی درمانی شهر سورک

مرکز بهداشتی درمانی تیپِ یک شبانه‌روزی سورک در شهرستان میاندورود نیز دیگر مکانی بود که امروز از نگاه خبرنگاران گذشت.

ساخت این مرکز با هزینه یکی از خیران به نام مصطفی آشوری از اردیبهشت 93 آغاز شده و تاکنون حدود یک‌ میلیارد تومان برای رساندن آن تا مرحله نهایی هزینه شده است که در دهه‌ فجر امسال افتتاح می‌شود.

علاوه بر این، یک واحد آزمایشگاهی نیز در حیاط این مرکز در حال ساخت است که هزینه آن را مصطفی آشوری تقبل کرده است با این توضیح که واحد آزمایشگاه در دهه فجر افتتاح نمی‌شود زیرا پیشرفت فیزیکی آن 40 درصد است.

به گفته معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندورود، با توجه به گذشت تنها یک‌سال از راه‌اندازی این شبکه در شهرستان تازه تاسیس میاندورود، در حال حاضر هفت مرکز بهداشتی درمانی، دو درمانگاه شبانه‌روزی و یک پایگاه بهداشتی در شهر «سورک» فعالیت دارند که با راه‌اندازی مرکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی، بخش زیادی از ارائه خدمات بهداشتی شهر سورک و میاندورود از این طریق انجام می‌شود.

سیما صیامی اظهار داشت: آزمایشگاه مجهزی نیز در مرکز شبانه‌روزی در حال ساخت است، همچنین در آینده‌ای نزدیک، رادیولوژی این مرکز نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: شهرستان میاندورود بیش از 57 هزار و 600 نفر جمعیت دارد که 10 هزار نفر آن در شهر سورک ساکن هستند.

به گزارش فارس، هزینه ساخت مرکز بهداشتی درمانی تیپ یک شبانه‌روزی سورک با فرد خیر است و تجهیز آن به عهده دانشگاه علوم پزشکی و وزارت تابعه است.

افتتاح کلینیک و دانشکده دندانپزشکی ساری

دانشکده دندانپزشکی ساری نیز دیگر پروژه قابل افتتاح دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دهه فجر است که امروز مورد بازدید خبرنگاران خبرگزاری‌های مازندران قرار گرفت، زمان ساخت این کلینیک در سال 92 است که اکنون بخش زیادی از تجهیزات آن از جمله نصب 50 دستگاه یونیت انجام شده و تا آغاز دهه فجر تکمیل می‌شود.

به گفته معاون اداری مالی دانشکده دندانپزشکی ساری، کلینیک فعلی دارای 25 دستگاه یونیت است که در دو شیفت صبح و عصر به ترتیب با حضور دانشجویان و متخصصان، فعال است.

عباس مسگرانی عنوان کرد: ساختمان دیگری نیز در مجتمع پیامبر اعظم (ص) در دست ساخت داریم که در چهار طبقه و در دو فاز طراحی شده و در حال تجهیز آن هستیم که مختص دانشجویان علوم پایه است.

وی ادامه داد: این کلینیک، حدود 9 هزار مترمربع و یکی از بزرگ‌ترین کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی کشور است که فاز نخست آن در حال تجهیز و بهره‌برداری است.

معاون اداری مالی دانشکده پرستاری ساری در پایان با اشاره به مراجعه روزانه 50 بیمار به دانشکده دندانپزشکی این شهرستان، گفت: با راه‌اندازی کامل دانشکده در دهه فجر، با توجه به تعرفه مناسب ارائه خدمات، تعداد مراجعان به سه برابر شرایط فعلی می‌رسد.

به گزارش فارس، قرار است دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مناسبت دهه مبارکه فجر، چند پروژه مهم بهداشتی درمانی در حوزه ساری و میاندورود را به صورت رسمی به بهره‌برداری برساند که این پروژه‌ها در یک روز کاری توسط خبرنگاران مازندرانی زیر ذره‌بین قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار