کد خبر: ۹۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 12 September 2015
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید یک‌میلیون نهال توت در راستای احیای توتستان‌های کشور در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: تولید یک‌میلیون نهال توت در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 8 هزار و 500 خانوار نوغاندار در گیلان اظهار کرد: خانوارهای نوغاندار 6 هزار و 661 هکتار توتستان دارند و سالانه 800 تا یک‌هزار تن پیله ابریشم تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: کشت نهال توت در کنار شالیزارها برای تولید برنج و دیگر محصولات مزاحمتی ایجاد نمی‌کند و مکمل درآمد خانوار روستایی محسوب می‌شود.

شعبان‌نژاد از کاشت یک‌میلیون نهال توت در راستای احیای توتستان‌های کشور در گیلان خبر داد و بیان کرد: سال آینده توزیع نهال‌های مذکور بین کشاورزان در کشور آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه 60 درصد از پیله ابریشم کشور در این استان تولید می‌شود، تصریح کرد: گیلان خاستگاه پرورش کرم ابریشم است.

وی در ادامه افزایش تولید ماهیان پرورشی در آب‌های داخلی را از برنامه‌های حوزه کشاورزی در گیلان عنوان کرد و افزود: سال گذشته 63 هزار تن در حوزه شیلاتی تولید داشتیم.

شعبان‌نژاد به امکان توسعه پرورش ماهی در آب‌های داخلی به‌ویژه دریای خزر اشاره کرد و گفت: 10 هزار تن پرورش ماهی در قفس با استفاده از آب دریای خزر از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تولید 513 هزار تن تولیدات دامی سال گذشته در استان، خاطرنشان کرد: شش دوره جوجه‌ریزی در گیلان تحقق پیدا کرده است.

وی وجود 565 هزار هکتار جنگل را از قابلیت‌های گیلان برشمرد و یادآور شد: 325 هزار هکتار مرتع در استان وجود دارد و برنامه‌ریزی برای تغییر رویکرد در استفاده از این منابع در حال انجام است.

شعبان‌نژاد جنگل را امانتی برای نسل‌های آینده خواند و اظهار کرد: 60 هزار هکتار صنوبرکاری در گیلان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خرید به‌موقع، فرآوری مناسب، پرداخت به‌موقع مطالبات چایکاران و  احیای باغ‌های چای را از جمله راهبردهای این سازمان در استان ذکر کرد و افزود: باغ‌های چای از چرخه تولید خارج شده و دوباره احیا می‌شوند.

وی با بیان اینکه 25 هزار و 500 نفر عضو صندوق توسعه چای کشور هستند، تصریح کرد: 51 درصد از اعضای مذکور باغ‌دار و کارخانه‌دار هستند و 49 درصد سهم باقی‌مانده توسط دولت پرداخت شده است.

شعبان‌نژاد به پرداخت سهم کشاورزان برای حمایت از این قشر توسط دولت اشاره کرد و گفت: سرمایه صندوق توسعه چای 30 میلیارد تومان است و بزرگ‌ترین صندوق کشاورزی در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/84001/ذ30

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار