آمار این ویروس منحوس در استان؛
به گزارش تابناک سمنان: آمارهای ارسالی دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد طی ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای روز یکشنبه، تنها یک نفر بر اثر بیماری کرونا در سطح استان سمنان جان باخته است.
کد خبر: ۹۲۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 27 December 2020

فروکش کردن روند صعودی کرونا در استان سمنان/ یک نفر جان باخت

بررسی آمارهای ارسالی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای روز یکشنبه هفتم دی ماه ۹۹ فقط یک نفر در کل استان سمنان به دلیل بیماری کرونای قطعی جان خود را از دست داده است.

این آمار نشان می‌دهد که کاهش محسوسی در میزان مرگ و میر و ابتلاء در سطح استان سمنان رخ داده و شرایط به نوعی می‌توان گفت تثبیت شده است از سوی دیگر در این بازه زمانی فقط ۵۵ نفر ابتلای جدید به بیماری ثبت شده که نسبت به هفته‌های گذشته بیش از سه الی چهار برابر کمتر است.

هم اکنون در سطح استان سمنان ۹۵ بیمار کرونایی بستری هستند که بیشترین آنها نیز متعلق به سمنان و دامغان است. طی ۲۴ ساعت منتهی به آغاز روز یکشنبه همچنین چهار بیمار کرونایی نیز با بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

مجموع کل بیماران کرونایی استان سمنان از اسفند ماه ۹۶ تا پایان روز شنبه ششم دی ماه ۹۹ مجموعاً ۲۰ هزار و ۵۱۹ نفر از این تعداد ۱۴ هزار و ۹۸ نفر به طور سرپایی مداوا و یا نیاز به بستری آنها در بیمارستان‌ها نبوده و شش هزار و ۷۲۸ نفر در بیمارستان‌های پایلوت کرونا بستری شده‌اند تا خدمات درمانی دریافت کنند.

از اسفند ماه ۹۸ و از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون ۸۴۶ نفر در سطح استان سمنان به دلیل بیماری کرونای قطعی جان خود را از دست داده‌اند.

هم اکنون شهرستان‌های دامغان و سمنان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های شاهرود، گرمسار، سرخه، میامی، آرادان و مهدی شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند اما به گفته مسئولان این وضعیت کاملاً شکننده است و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی می‌تواند به سرعت تغییر وضعیت دهد.

همچنین توصیه مسئولان به مردم عدم حضور در تجمعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. در روزهایی که استان سمنان در وضعیت قرمز قرار داشت ورودی روزانه بیماران کرونا به ۴۰۰ نفر نیز نزدیک شده بود همچنین روزانه تا ۱۰ و حتی در مقاطعی بیش از این میزان نیز جان می‌باختند که خوشبختانه با رعایت مردم این وضعیت کنترل شده است.

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است که به صورت مجزا آمار کرونا را از اسفند ماه ۹۸ تا کنون ارائه کرده‌اند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار