مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان کرمانشاه گفت: گاها دست‌های پشت پرده بدنبال ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه هستند.
کد خبر: ۹۲۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 17 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام صادق ایرانی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه(27 آذر)، گفت: رسیدن جامعه به تعالی و تکامل در سایه اتحاد بین این دو نهاد محقق می شود.

ایرانی با اشاره به ضرورت تقویت ابعاد مادی و معنوی برای رسیدن به جامعه آرمانی، ادامه داد: دانشگاهیان با ارتقای علمی ماموریت رفع نیازهای مادی جامعه را بر عهده دارند و ماموریت حوزویان تقویت ابعاد معنوی جامعه است.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان کرمانشاه گفت: در فقدان هریک از این دو عنصر مادی و معنوی جامعه دچار خسران خواهد شد، کما اینکه امروز در کشورهای پیشرفته ای مثل چین و ژاپن فقدان معنویت مشکلاتی مثل بالا رفتن آمار خودکشی را در پی داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد، گفت: این دو نهاد برای رسیدن به نقطه آرمانی نیاز به همفکری جدی دارند.

ایرانی ادامه داد: حوزه و دانشگاه در کنار هم و در سایه اتحاد و همدلی می توانند در انجام وظایف خود موفق‌تر عمل کرده و اگر بنا باشد هریک از این دو خودسرانه پیش بروند، اهداف محقق نمی شود.

وی سپس با اشاره به تصنعی بودن اختلافات بین حوزه و دانشگاه، گفت: اختلافات بین حوزویان و دانشگاهیان به عنوان موانعی که ریشه ای نیستند، مانع از اتحاد کامل این دو نهاد انقلابی شده، کما اینکه گاها افرادی ناآگاه و گاه دست های پشت پرده به این اختلافات دامن می زنند که باید با آنها برخورد شود.

وی در پایان از فقدان وجود زبان مشترک بین حوزه و دانشگاه به عنوان یکی دیگر از موانع اتحاد این دو نهاد یاد کرد که به ارتباط بین حوزویان و دانشگاهیان آسیب زده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار