مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه مصرف گاز در روز‌های سرد اخیر در کرمانشاه به روزانه ۱۳ میلیون مترمکعب رسیده، از اعمال محدودیت برای گاز برخی صنایع خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 14 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،سیروس شهبازی، از کاهش دمای هوای طی چند روز اخیر یاد کرد و افزود: این کاهش دما باعث شده میزان مصرف روزانه گاز به حدود 13 میلیون مترمکعب برسد. این میزان مصرف گاز در حالی است که برخی مشترکین مانند مدارس و مراکز دانشگاهی به دلیل شرایط بیماری کرونا تعطیل بوده و مصرفی ندارند.

وی ادامه داد: اگرچه این میزان مصرف رکورد جدیدی محسوب نمی‌شود، اما در شرایط معمول میزان مصرف روزهای سرد سال حدود 11.5 تا 12 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر محدودیت گاز برای صنایع در استان اعمال شده و این واحدها موظف به استفاده از سوخت جایگزین دوم هستند، عنوان کرد: از قبل درباره لزوم تهیه سوخت جایگزین به صنایع اطلاع داده شده و معمولا نیز تامین سوخت گاز برای این واحدها برای هشت ماه از سال صورت می‌گیرد.

شهبازی خاطرنشان کرد: با وجود همه این موارد مشکلی در زمینه قطعی و یا افت فشار گاز مشترکین خانگی نخواهیم داشت و تامین گاز در شبکه پایدار خواهد بود.

وی ادامه داد: در صورت افزایش بیشتر مصرف، ترتیب اعمال محدودیت گاز پس از نیروگاه‌ها و صنایع سیمان، مربوط به سایر صنایع و یا جایگاه‌های CNG است و از همین رو مشترکین خانگی در آخرین مرحله هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از وجود بیش از 600 هزار مشترک گاز در استان کرمانشاه خبر داد که در فصل سرما عمده مصرف مربوط به مشترکین خانگی و تجاری است و تاکید کرد: در این روزهای سرد نیازمند همکاری بیشتر مشترکین برای صرفه‌جویی در مصرف گاز هستیم.

شهبازی راهکارهای ساده مانند مسدود کردن درز درب و پنجره‌ها، جلوگیری از خروج هوای گرم از منزل، پوشاندن دریچه‌های کولر و... را از راهکارهایی دانست که می‌تواند به مدیریت مصرف گاز کمک کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار