بسیجیان جامعه پزشکی استان بوشهر این روز‌ها در قالب طرح شهید سلیمانی برای مهار کرونا در استان تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 12 December 2020
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر بیان کرد: بسیجیان این جامعه پزشکی، این روز‌ها همگام با کادر بهداشت و درمان در حال تلاش برای مهار بیماری منحوس کرونا هستند.
 
دکتر مرادعلی فولادوند با اینکه این تلاش‌ها در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی انجام می‌شود افزود: طرح شهید سلیمانی یک طرح همه جانبه با رویکرد پیشگیرانه در مبارزه با بیماری و همه‌گیری کروناست.
 
وی عنوان کرد: در این طرح که به صورت هماهنگ توسط بسیج و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود، سه گروه در قالب تیم‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی فعالانه در محلات به مردم مراجعه و کار بیماریابی و جداسازی بیماران را انجام می‌دهند.
 
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر ادامه داد: تیم‌های مراقبتی از پزشک، پرستار و مراقب سلامت تشکیل شده‌اند که به منازل بیماران کرونایی مراجعه و نحوه مراقبت از بیمار را برای همراهان توضیح می‌دهند و در صورت نیاز از سایر افراد خانواده هم آزمایش سریع تشخیص کرونا گرفته می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در گروه دیگر نیز تیم‌های نظارتی میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در واحد‌های صنفی بررسی می‌کنند تا در صورت رعایت نکردن این دستورالعمل‌ها طبق قانون با آن واحد‌های صنفی برخورد شود.
 
فولادوند با اشاره به مشارکت بیش از ۵۰۰ بسیجی در طرح شهید سلیمانی گفت: در این طرح گروهی هم با عنوان تیم حمایتی یاری رسان بیماران کرونایی نیازمند خواهند بود که با اهدای بسته‌های معیشتی از این بیماران حمایت می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار