مسئول ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: گام چهارم مبارزه با کرونا، مدیریت به شیوه خانواده محور و با مشارکت مردم، داوطلبین و بسیجیان، برداشته خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 07 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید شهریار حسینی افزود: این طرح از یکم آذر ماه سالجاری آغاز شده و تا ریشه‌کنی کامل این ویروس ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: قرار است در این طرح و با تصمیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نیروهای مردمی و امکانات محله ها بیشتر استفاده شود.
مسئول ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: مدیریت و کنترل این بیماری و تشدید نظارت‌ها بر پروتکل ها، ارائه کمک‌های حمایتی به خانواده‌های نیازمند و کاهش مرگ و میر مبتلایان از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
وی گفت: در راستای اجرای این طرح که ۷ راهبرد کلی دارد، انجام تست‌های گسترده، هدفمند و هوشمند، افزایش ظرفیت تست pcr (که توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام شده)، انجام تست از افراد و نزدیکانی که از نزدیک با بیماران و مبتلایان به کرونا در ارتباط بودند، بیش از همه حائز اهمیت هستند.
حسینی یادآورشد: یکی از راه های پیشگیری و مقابله با این ویروس تشخیص سریع برای اقدامات پیشگیرانه و درمان مبتلایان است که در همین راستا مقدار قابل‌ توجهی کیت تشخیص سریع وارد استان و بین مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در سطح استان توزیع شده است.
وی افزود: استفاده از این کیت های تشخیص سریع می‌تواند زمان بسیار زیادی را در وقت و هزینه صرفه جویی کرده و در مدت زمان ۲۰ دقیقه جواب را مشاهده کرد.
مسئول ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه ۹۳ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در استان مستقر هستند، گفت: در مرحله نخست ورود، این کیت ها به کلیه مراکز در سراسر استان تحویل داده شده که بعد از گذراندن آموزش لازم توسط کارشناسان، در صورت نیاز از انجام تست از این کیت ها استفاده خواهد شد.
حسینی تاکید کرد: انجام این تست کاملاً رایگان بوده و مردم می توانند با مراجعه به مراکز دولتی و در صورت صلاحدید پزشک، این خدمات را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار